Vice Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Men hva sier det om deg som biter på? Agnet, kroken og halve snøret om man vil...Det er alltid morsomt å fore trollene til en viss grad, men det er mer sunt for diskusjonen om folk er oppmerksomme på trollene sine teknikker. Er på langt nær alle som er det. Er derfor visse teknikker brukes veldig aktivt av dem. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Så du tror ikke at det er en logisk fallgruve å bare ignorere alt andre sir og linke til logiske fallgruver til alt folk sier?Om jeg hadde ignorert alt andre sier så hadde du muligens hatt ett halvt poeng Alle andre kommer med gode argumenter, mens du bare slenger ut linker og tror at du er kongen på haugen mens alle andre ler av deg.Du forveksler påstander som er sammenfallende med ditt syn med gode argumenter. Om alle andre ler av meg så er det helt greit, bare hyggelig om jeg i det minste kan bidra til litt morro for alle dere andre. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. april 2018 Forfatter Del Skrevet 1. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. Poenget ditt er? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 "Distracted driving", eksempelvis bruk av smarttelefon mens man kjører, dreper årlig tusenvis og skader hundretusenvis i USA. Kanskje de burde forby smart-telefoner der borte? Der spente du bein på deg selv. Loven ble endret for å redde liv på det området, akkurat som tusenvis av andre områder. Nå spør USA seg selv om ikke våpenloven burde endres etter alle hendelsene med våpen og det faktum at de er det mest voldelige landet i verden. Våpen er et lite problem der borte sammenlignet med for eksempel "texting while driving" eller feilmedisinering. Selv støtter jeg på generelt grunnlag strengere krav til våpeneiere men jeg observerer at store problemer blir overskygget av mindre problemer. For meg er det ganske åpenbart at her er det følelser og ikke fornuft som styrer, det er sjelden et godt grunnlag for langsiktige avgjørelser Medlemmene i NRA støttet også det, det har vært og er en diskusjon ennå. Hvorfor? Fordi NRA ikke vil miste våpensalg til kriminelle, da de kjøper våpen. Amerkanenere forstår ikke dette, men det overrasker meg stort at du ikke gjør det. Drepte i trafikken totalt er omtrent samme tall som de som er drept av våpen totalt. Kan vi fortsatt si alt våpen og bil er like farlig? Ja, hvis du ikke tenker så langt så gjør gjerne det. Drepte i trafikken etter "texting and driving" er en brøkdel av drepte av håndvåpen i USA... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. Poenget ditt er? Antagelig at flertallet vil beholde våpnene. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. Poenget ditt er? Antagelig at flertallet vil beholde våpnene. Jepp 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Drepte i trafikken totalt er omtrent samme tall som de som er drept av våpen totalt. Kan vi fortsatt si alt våpen og bil er like farlig? Ja, hvis du ikke tenker så langt så gjør gjerne det. Drepte i trafikken etter "texting and driving" er en brøkdel av drepte av håndvåpen i USA... Man kan jo gjøre slik man gjerne gjør med skytevåpenstatistikk ved å ikke regne med den som skyter dersom han/hun også døde. Hvordan ser så bilstatistikken ut dersom man ikke regner med de som hadde skyld i ulykken? Da får man hvertfall tall som viser antall ofre. Ikke antall drepte. Og der ligger vel litt av problemet med kulesprutere. De tar med seg uskyldige i ganske store antall. Da kan jeg i samme slengen minne om skytevåpenstatistikken som sier at i 9 av 10 dager i året blir fire eller fler skutt i en skyteepisode (ikke medregnet skytteren). 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. Poenget ditt er? Antagelig at flertallet vil beholde våpnene. Flertallet amerikanere eier ikke våpen. Demonstrasjonene var ikke for fjerning av alle våpen Flertallet amerikanere ønsker bedre våpenkontroll, som var hovedgrunnen til at de fleste demonstrerte. Roughly 2 in 3 Americans now say gun control laws should be made more strict https://www.google.com/amp/s/www.politico.com/amp/story/2018/02/28/gun-control-polling-parkland-430099 https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/ncna849686 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. NRA har drevet på den andre fløyen siden 1975 (før det var de et forbund for sports- og jaktskyttere), og sier selv de har 5 millioner medlemmer, de fleste passive. Av 320 (ikke 400) millioner amerikanere. Så noen hundre tusen aktive demonstranter etter en drøy måned er ikke noe dårlig tall. Hvor mange som noen gang har gått i demonstrasjonstog for våpenrettigheter aner jeg ikke. Neppe mange tusen. Geir Endret 2. april 2018 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 Hundretusener demonstrerer mot våpenrettigheter I et land med 400 millioner innbyggere. NRA har drevet på den andre fløyen siden 1975 (før det var de et forbund for sports- og jaktskyttere), og sier selv de har 5 millioner medlemmer, de fleste passive. Av 320 (ikke 400) millioner amerikanere. Så noen hundre tusen aktive demonstranter etter en drøy måned er ikke noe dårlig tall. Hvor mange som noen gang har gått i demonstrasjonstog for våpenrettigheter aner jeg ikke. Neppe mange tusen. Geir March for our lives er tredje størst. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_protests_in_the_United_States_by_size Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Drepte i trafikken totalt er omtrent samme tall som de som er drept av våpen totalt. Kan vi fortsatt si alt våpen og bil er like farlig? Ja, hvis du ikke tenker så langt så gjør gjerne det.Drepte i trafikken etter "texting and driving" er en brøkdel av drepte av håndvåpen i USA...Man kan jo gjøre slik man gjerne gjør med skytevåpenstatistikk ved å ikke regne med den som skyter dersom han/hun også døde.Hvordan ser så bilstatistikken ut dersom man ikke regner med de som hadde skyld i ulykken?Da får man hvertfall tall som viser antall ofre. Ikke antall drepte.Og der ligger vel litt av problemet med kulesprutere. De tar med seg uskyldige i ganske store antall.Da kan jeg i samme slengen minne om skytevåpenstatistikken som sier at i 9 av 10 dager i året blir fire eller fler skutt i en skyteepisode (ikke medregnet skytteren). «håndvåpen» «kulesprutere» Hvilke våpen har sivile som IKKE er «håndvåpen»?? Hvilke sivile har «kulesprutere» (svensk slang for HELAUTOMATISKE våpen) Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Drepte i trafikken totalt er omtrent samme tall som de som er drept av våpen totalt. Kan vi fortsatt si alt våpen og bil er like farlig? Ja, hvis du ikke tenker så langt så gjør gjerne det.Drepte i trafikken etter "texting and driving" er en brøkdel av drepte av håndvåpen i USA...Man kan jo gjøre slik man gjerne gjør med skytevåpenstatistikk ved å ikke regne med den som skyter dersom han/hun også døde.Hvordan ser så bilstatistikken ut dersom man ikke regner med de som hadde skyld i ulykken?Da får man hvertfall tall som viser antall ofre. Ikke antall drepte.Og der ligger vel litt av problemet med kulesprutere. De tar med seg uskyldige i ganske store antall.Da kan jeg i samme slengen minne om skytevåpenstatistikken som sier at i 9 av 10 dager i året blir fire eller fler skutt i en skyteepisode (ikke medregnet skytteren). «håndvåpen» «kulesprutere» Hvilke våpen har sivile som IKKE er «håndvåpen»?? Hvilke sivile har «kulesprutere» (svensk slang for HELAUTOMATISKE våpen) Et tips til deg. Dersom du må gå på semantikk for å ha et poeng, da har du intet poeng. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 March for our lives er tredje størst. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_protests_in_the_United_States_by_size Ingen pro-våpen demonstrasjoner på den listen, nei. Geir Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Antagelig at flertallet vil beholde våpnene. Jepp Og det er jo bra! 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Antagelig at flertallet vil beholde våpnene. Jepp Og det er jo bra! Er umulig at flertall vil beholde våpen. Når flertall ikke eier våpen. https://edition.cnn.com/2018/02/15/politics/guns-dont-know-how-many-america/index.html 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hvorfor bor dere i Norge da, after dark og 8dx8? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Hvorfor bor dere i Norge da, after dark og 8dx8? Listhaug rakk vel å ta fra dem passet, kanskje? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Siste seks år: Texting-while-driving: 24 000 døde tenåringer Skoleskytinger: 150 døde tenåringer. Sånn omtrent ser tallene ut. Likevel er folk så redde for skyleskytinger at de kjøper skuddsikre ryggsekker til barna sine. Jeg kaller det hysteri Jeg har ikke sagt du er ung Nirolo men at jeg mener du er blitt påvirket. Det er litt som med mennesker som er livredde for polio. Polio er utryddet med 100 tilfeller på verdensbasis i 2015 og 22 tilfeller på verdensbasis i 2017. Er du så uheldig å bli smittet likevel så har du bare 1% sannsynlighet for å bli rammet av lammelser, og selv da vil disse sannsynligvis gå over av seg selv. Det er ingen grunn til å miste nattesøvnen over det. Likevel har jeg pratet med mennesker som er livredde for polio, det er ikke rasjonelt. Tilsvarende mener jeg våpenfrykten er overdrevet. Når det kommer til våpenlovgivning i USA så syntes jeg personlig den bør bli strengere, lovene i Norge kunne kanskje vært en god modell å følge. Ett overdrevent hysteri akkurat som klimakampen mener du? Og jo det blir i høyeste grad rasjonelt når statistikken viser oss at det er en sammenheng mellom våpentetthet og skuddskader. Fakta er at landet opplevde i snitt en mass-shooting hver dag ifjor, at gamle prinsipper nå omfavnet av de mørkeblå må vike her sier vel med det nesten seg selv. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Ja, overdrevet og urasjonelt hysteri. Folk er mindre redde for farligere ting som rammer langt flere mennesker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå