djgudleif Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Hei. Tror min 318i går på tre sylindere. Motorlyden er blitt veldig grov og den går dårlig. Rister gjør det også. Motorlampa blinker av og til innimellom at den lyser konstant. Da lurer jeg på om jeg kan prøve å bytte coil først? https://www.skruvat.no/Tennspole-P25921.aspx Eller er det noe annet billigere man kan gjøre først for å finne ut hva feilen er? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Diagnose er vel det billigste man kan gjøre. Kjør innom BMW og få tatt diagnose. Da finner man fort ut hva som er galt og så bytter du delen selv (så lenge det er noe du kan gjøre selv) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Når motorlampa blinker, så skal man ikke kjøre. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Når motorlampa blinker, så skal man ikke kjøre. Vel nei, men måtte jo kjøre hjem. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Så lenge det er gul motorlampe som lyser så kan du kjøre. Er det rød så skal man ikke kjøre! Er det ene sylinderen som ikke går så går det nok fint uansett, vil riste en god del. Lenke til kommentar
K N Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Det kan være coil, men det kan også være vakuumlekkasje. Det var tilfelle på min 320i E46. Kjøpte noen coiler først, hjalp ikke, så sprayet jeg startgass på noen steder i motorrommet, og da ble det oppdaget og tettet lekkasje. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Beste er jo å få tatt en diagnose så får man svaret med en gang!Kanskje du har noen venner med en BMW Scanner? Da er det jo gratis(6pk øl) Endret 6. april 2018 av sveibuen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 (endret) Så lenge det er gul motorlampe som lyser så kan du kjøre. Er det rød så skal man ikke kjøre! Er det ene sylinderen som ikke går så går det nok fint uansett, vil riste en god del. Ikke bra å kjøre med en sylinder som ikke tenner som den skal. Da vil uforbrent bensin gå ut til katalysatoren, som fort blir ødelagt. Motorlampen vil som regel blinke ved fare for skade på kat. Min forrige bil viste seg å være kjørt med periodisk feil på coil, som medførte at den av og til ga misfire på 1-2 sylindre. Jeg måtte bytte katalysator i tillegg til coil på denne, kostet nesten 20k tilsammen. Endret 6. april 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå