AfterGlow Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Nå kan Apples mest populære iPad kjøre mye tyngre applikasjoner Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Innstegsmodellen kostet vel 3690 fra Apple, så det er vel et par hundrelapper ned i pris derfra. Hos kjedene gikk/går den gamle for 3390 mens den nye har samme pris som hos Apple - 3490. En bra nyhet dette, det er vel grunn til å forvente at de holdes oppdatert i 5 år, spesielt med tanke på målgruppen. For min del ser jeg ingen som helst grunn til å velge Androidbrett fremfor dette. 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Innstegsmodellen kostet vel 3690 fra Apple, så det er vel et par hundrelapper ned i pris derfra. Hos kjedene gikk/går den gamle for 3390 mens den nye har samme pris som hos Apple - 3490. En bra nyhet dette, det er vel grunn til å forvente at de holdes oppdatert i 5 år, spesielt med tanke på målgruppen. For min del ser jeg ingen som helst grunn til å velge Androidbrett fremfor dette. Mitt android brett kostet ca kr 1300,- For noen er det kanskje en grunn? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Lurer på om den gamle modellen kommer på tilbud hos de som måtte ha den på lager. I så fall kan det være interessant. Dette skal være en iPad nummer to hos oss, og trenger ikke så mye ytelse. Hvis noen ser et slikt tilbud så er jeg takknemlig for tips. Geir Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Innstegsmodellen kostet vel 3690 fra Apple, så det er vel et par hundrelapper ned i pris derfra. Hos kjedene gikk/går den gamle for 3390 mens den nye har samme pris som hos Apple - 3490. En bra nyhet dette, det er vel grunn til å forvente at de holdes oppdatert i 5 år, spesielt med tanke på målgruppen. For min del ser jeg ingen som helst grunn til å velge Androidbrett fremfor dette. Mitt android brett kostet ca kr 1300,- For noen er det kanskje en grunn? Absolutt, det er det helt sikkert. Det er dessverre mange som ikke kan tillate seg slik luksus. Derfor skrev jeg også "for min del" ;o) Av 2017 mod Android 7 eller nyere (ingen med 7.1 eller 8) oppgitt, 32 gb og 9,3" eller større skjerm fant jeg 9 brett til under 2500 kr hvorav 2 stk under 2000. En finner også 1 Windowsbrett med 32 gb. Men med generelt behov, uten sterk preferanse for Android (eller Win) evt aversjon mot Apple, hadde jeg heller om mulig spart litt og ventet til jeg fikk råd til brettet fra Apple - om ikke annet fordi en kan være relativt trygg på at det forblir oppdatert endel år, og det har jeg en del dårlige erfaringer med i Androidsfæren. Men som sagt, det er meg :0) 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Lurer på om den gamle modellen kommer på tilbud hos de som måtte ha den på lager. I så fall kan det være interessant. Dette skal være en iPad nummer to hos oss, og trenger ikke så mye ytelse. Hvis noen ser et slikt tilbud så er jeg takknemlig for tips. Geir Lag deg et bokmerke med denne lenken og vær oppmerksom på at kampanjepriser fra Elkjøp og Power ikke alltid vises. Vær også obs på refurb. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4244299&show=used%2Cdemo 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Lag deg et bokmerke med denne lenken og vær oppmerksom på at kampanjepriser fra Elkjøp og Power ikke alltid vises. Vær også obs på refurb. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4244299&show=used%2Cdemo Takker. Elkjøp får jeg spam fra. Så da ser jeg vel om de har tilbud. Geir Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Lag deg et bokmerke med denne lenken og vær oppmerksom på at kampanjepriser fra Elkjøp og Power ikke alltid vises. Vær også obs på refurb. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4244299&show=used%2Cdemo Takker. Elkjøp får jeg spam fra. Så da ser jeg vel om de har tilbud. Geir Med nåværende priser er det etter mitt syn nokså ufornuftig å kjøpe fjorårsmodellen, så OM de har en del på lager rundt omkring så må de enten sette ned prisen en del - tipper til rundt 2600-2800 - eller selge til folk med liten kompetanse. Det siste er de jo nokså gode på disse kjedene. Bare se på lavbudsjett-laptops og hvor fantastisk de synes HD osv er ;o) Jeg hadde nok gått for nyeste modell også ved 2600 for den gamle, og basert meg på ca 5 år med oppdateringer og ditto levetid. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 (endret) Jeg hadde nok gått for nyeste modell også ved 2600 for den gamle, og basert meg på ca 5 år med oppdateringer og ditto levetid. Levetid og oppdateringer er et godt poeng. Men denne - en presang til fruen - vil kun bli brukt til å lese aviser og lignende. Jeg har alt en Pro, som for meg har erstattet bærbar PC helt. Men fruen er ikke der ennå, så dette er i tillegg til en MacBook Air. (Som også er gammel, men en ting av gangen.) Edit: Den gamle iPaden hennes er en iPad 2, så 7 år gammel nå, og kjører et gammelt OS. Og har en sprekk i skjermen... Vi får se. Geir Endret 29. mars 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå