Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd fremme ved venstre dekk

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå de siste 2 ukene har jeg hatt en ulyd fremme ved venstre dekk. Lyden kommer gjerne når jeg kjører i 50+. Når jeg kjører rundt i bygater og holder lavere fart så hører jeg ingenting. Har ikke fått testet skikkelig men ser ut som lyden går vekk når jeg trykker inn bremsen.

Kan nevne at bilen er god å kjøre, merker ikke noe fra motoren og ingen lamper lyser.

Det er en VW Golf 2011.

Endret av Adrian*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du ikke lagt ut videoen der ville jeg ha trodd mulig kast i bremseskiva, eller kanskje en stein eller noe som har kommet inn i felgen, eller mellom bremseskiven og kalipteren, eller noe lignende.. Da bruker det å være mer en skrapelyd.. Kunne  jo være så mangt..

Men det høres jo ut som skikkelig rasling.. Nesten som om det er en foring begynner å bli dårlig eller lignende, noe litt mer kritisk..

Lenke til kommentar

Hadde du ikke lagt ut videoen der ville jeg ha trodd mulig kast i bremseskiva, eller kanskje en stein eller noe som har kommet inn i felgen, eller mellom bremseskiven og kalipteren, eller noe lignende.. Da bruker det å være mer en skrapelyd.. Kunne  jo være så mangt..

Men det høres jo ut som skikkelig rasling.. Nesten som om det er en foring begynner å bli dårlig eller lignende, noe litt mer kritisk..

Veldig rart det har kommet sånn uten videre. Bilen er jo ikke kjørt mer enn 60,000 km heller.

Er dette noe de fleste verksted kan fikse på dagen?

Lenke til kommentar

Veldig rart det har kommet sånn uten videre. Bilen er jo ikke kjørt mer enn 60,000 km heller.

Vanskelig å si, men trolig kan de fikse det på dagen om de ikke må bytte foringer eller noe som de må bestille... Kjører selv til en kompis med løftebukk og får gjort litt slik feilsøking selv sammens med litt mer kyndige på fritiden..

Så du kan ha en verkstedtime der de feilsøker, så får du bilen tilbake så kommer du tilbake med bilen når de har fått delene..

Feilsøkingen er trolig mer tidskrevende en selve reperasjonen :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men trolig kan de fikse det på dagen om de ikke må bytte foringer eller noe som de må bestille... Kjører selv til en kompis med løftebukk og får gjort litt slik feilsøking selv sammens med litt mer kyndige på fritiden..

Så du kan ha en verkstedtime der de feilsøker, så får du bilen tilbake så kommer du tilbake med bilen når de har fått delene..

Sant det :)

Skal prøve å få booket meg en time imorgen. Er det ikke mulig at det kan være hjullager?

Lenke til kommentar

Sant det :)

Skal prøve å få booket meg en time imorgen. Er det ikke mulig at det kan være hjullager?

Er også en mulighet... Om det er det, så er det også fort gjort å få fikset...

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gjøre akustisk diagnose av bilen. Jeg ville begynt med å jekke bilen opp og dra og rive i alle stag for å se om noen av de er løse.

Husk gode sikkerhetsrutiner. Det er ikke uhørt å bli drept av fallende biler, så legg ut støttebukker før du kryper under.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...