Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Defekt nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Har en HP PC, med Intel 219-V kort ser det ut til som skal takle Giga nett. får kun 23Mb nedlasting. Når man benytter kabelen til en annen PC som får 700Mb nedlasting (speedtest), så får denne PCen kun 23Mb.

Windows sier den har nyeste drivere for den.

Noen som vet hva som kan være feil, eventuelt om inngangen rett og slett er defekt?

relativt ny PC, 1-1,5 år gammel, med i7-6500U CPU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Last ned LAN-driver fra hp.com, ikke fra Microsoft eller produsenten av NIC. Hadde samme problem på en av mine HPer, den ga dårlig ytelse selv med giga-port, og den viste at den linket på giga. Driveren på hp.com var mye eldre, men den funket 100 %.

Lenke til kommentar

Det var en missforståelse ifra han som spurte. Når han kjørte speedtest på han andre, så glemte å legge ned ekstern desktop, slik at han kjørte på dems hastighet. Ser ut som de rett og slett ikke har mer enn 10/100 switch på kontoret sitt.

Sånn er det å hjelpe over telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke uvanlig med 100 Mbps, det holder fint til kontorapplikasjoner. Dersom man er på et regionskontor, og har servertjenestenen sentralt, er det uansett WAN-hastigheten som begrenser faktisk ytelse.

I mitt innlegg over hadde jeg imidlertid Gb fra testpunkt til server, og med nyeste driver fra produsent av NIC fikk jeg 5-10 Mbps avhengig av om jeg satte porten til 10, 100 eller 1000. Kontaktet HP support om problemet, da jeg mistenkte feil på NIC, og fikk råd om å prøve driveren fra hp.com først. Den var gammel (mye eldre enn den fra produsenten), men da ble hastigheten som den skulle være.

Lenke til kommentar

Ikke helt godt å si, men jeg har i hvert fall vært temmelig plaget med Intel 219-V-kontrollen på min HP Mini Z2 G3, hvor jeg har måtte omstarte maskinen for å få opp hastigheten igjen. Har ikke kommet så langt til å prøve noen andre drivere under Windows 10 - maskinen brukes primært til Linux, og der har alt fungert slik det skal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

maskinen brukes primært til Linux, og der har alt fungert slik det skal.

Det indikerer at HW er i orden, da må det være driverrelatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...