VRK18 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Kult. Snart ser nok spillene helt ekte ut. Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Gameplay > Graphics Nei. Gameplay & Graphics Begge er like viktig. Det er ikke noe underholdende å spillet et spill med råtten grafikk og dårlig ytelse. Da kan du like gjerne gå tilbake til Playstation 1 og holde deg der:) Endret 30. mars 2018 av OmniStat Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Kontekst her er denne demoen, og den er langt langt unna å være noe du ser i kommersielle spill. At spill kan bruke enkelte effekter som AO osv med DXR etterhvert er jo noe helt annet... Se demoen fra futuremark, den bruker samme teknologi, og overdriver like mye. Den kjører på et enkelt av dagens kort. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Grafikk er alt ikke sant.. Se f.eks Sea of Thief, det spillet har alt ikke sant? Skulle ønske mange fokuserte noe mindre på grafikk og mer på selve spillet... AAA spill blir fokuserer i hovedsak alt for mye på grafik, spyr inn ektreme menger penger og tvinger spillet inn i et lootbox helvette for at de skal føle at de får "noe igjen" for spillet. Sikkert en fin Tech demo på samme linje med Sea of Thief, som i all hovedsak er en tech demo og ikke et spill. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Gameplay > Graphics Nei. Gameplay & Graphics Begge er like viktig. Det er ikke noe underholdende å spillet et spill med råtten grafikk og dårlig ytelse. Da kan du like gjerne gå tilbake til Playstation 1 og holde deg der:) Her diskuterte dere gameplay vs Graphics og du drar inn ytelse og kommer med en konklusjon at spill med råtten grafikk yter dårlig. Er vel heller motsatt, desto bedre grafikk desto dårligere yter spillet. (spillet krever med HW) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Grafikk er alt ikke sant.. Det er da ingen som mener det, men grafikk, lyd og generell alt annet som bidrar til Gameplay har myyye å si. De som tror at gameplay er alt har misforstått noe. Battlefield 1 eller Star Wars battlefront hadde ikke vært like bra om det så ut som CS 1.6. Doom 2016 hadde ikke vært like bra hvis den hadde pixel-grafikk. Det er fakta. Grafikk går heller ikke bare på fotorealisme. Zelda: BotW så kjempeflott ut. Det hadde ikke vært et like bra spill om det så ut som Zelda: Ocarina of Time. God grafikk og lyd øker kvaliteten på et spill flere hakk. Men det er ikke bare grafikk som teller og det er det i grunn ingen som mener. 4 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Kontekst her er denne demoen, og den er langt langt unna å være noe du ser i kommersielle spill. At spill kan bruke enkelte effekter som AO osv med DXR etterhvert er jo noe helt annet... Se demoen fra futuremark, den bruker samme teknologi, og overdriver like mye. Den kjører på et enkelt av dagens kort. For det første er det en syntetisk benchmark, for det andre bruker den ikke på langt nær like mye raytracing som unreal demoen. Teknologien er som sagt utrolig spennende, og lett hybridbruk med raster nærmer seg med stormskritt. Poenget var bare å påpeke at demoen til Nvidia og Epic viser et konsept for fremtiden, ikke noe som er rett rundt hjørnet, slik pressen liker å omtale det. Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Her diskuterte dere gameplay vs Graphics og du drar inn ytelse og kommer med en konklusjon at spill med råtten grafikk yter dårlig. Er vel heller motsatt, desto bedre grafikk desto dårligere yter spillet. (spillet krever med HW) Det du sier er feil. Spillkonsoller slik som PS1, har dårlig grafikk pga lav ytelse. Bang ferdig. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 For det første er det en syntetisk benchmark, for det andre bruker den ikke på langt nær like mye raytracing som unreal demoen. Teknologien er som sagt utrolig spennende, og lett hybridbruk med raster nærmer seg med stormskritt. Poenget var bare å påpeke at demoen til Nvidia og Epic viser et konsept for fremtiden, ikke noe som er rett rundt hjørnet, slik pressen liker å omtale det. For det første er den en lite optimalisert benchmark, som kjører på dagens kort, uten rtx modulen. For det andre bruker den ray racing på alle textures i demoen, til og med glidelåsen på drakten til personen. Den bruker også hard raytracing for å vise dette ekstra godt i demoen. Til slutt nevner jeg at metro exodus, hvilket kommer om noen måneder, har raytracing. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 For det første er det en syntetisk benchmark, for det andre bruker den ikke på langt nær like mye raytracing som unreal demoen. Teknologien er som sagt utrolig spennende, og lett hybridbruk med raster nærmer seg med stormskritt. Poenget var bare å påpeke at demoen til Nvidia og Epic viser et konsept for fremtiden, ikke noe som er rett rundt hjørnet, slik pressen liker å omtale det. For det første er den en lite optimalisert benchmark, som kjører på dagens kort, uten rtx modulen. For det andre bruker den ray racing på alle textures i demoen, til og med glidelåsen på drakten til personen. Den bruker også hard raytracing for å vise dette ekstra godt i demoen. Til slutt nevner jeg at metro exodus, hvilket kommer om noen måneder, har raytracing. Ja, når man bruker raytracing til isolerte oppgaver, blendet med tradisjonelle raster teknikker for avlastning, så får man det overkommelig for en tech demo. Eller som metro gjør, kun bruker det til GI. Men nok avsporinger nå; For siste gang; Star Wars demoen er ikke for neste generasjon! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Gameplay > Graphics Nei. Gameplay & Graphics Begge er like viktig. Det er ikke noe underholdende å spillet et spill med råtten grafikk og dårlig ytelse. Da kan du like gjerne gå tilbake til Playstation 1 og holde deg der:) Fakta Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Men nok avsporinger nå; For siste gang; Star Wars demoen er ikke for neste generasjon! Star wars demoen bruker samme teknologi, på samme måte... Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Men nok avsporinger nå; For siste gang; Star Wars demoen er ikke for neste generasjon! Star wars demoen bruker samme teknologi, på samme måte... Ja vel, ja! Da får du tro det... Gidder du ikke forholde deg til tekniske fakta gidder jeg ikke diskutere med deg. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Gameplay > Graphics Nei. Gameplay & Graphics Begge er like viktig. Det er ikke noe underholdende å spillet et spill med råtten grafikk og dårlig ytelse. Da kan du like gjerne gå tilbake til Playstation 1 og holde deg der:) - Det der er høyst subjektivt... God grafikk betyr ikke automatisk at et spill er bra, særlig om gameplay er lite tiltalende. Jeg helhjertelig innrømmer at jeg liker "Eyecandy", men det er ikke viktig for en god og minneverdig spilleopplevelse. Det kommer nok an på spill-type. Koste meg gløgg ihjel med spill på "C=64" som hadde 2+ farger. Til samenligning så har jeg spillt spill på PC med 16mil.+ farger som ikke har hatt samme minneverdi. Side note... Ytelse henger ofte sammen med grafikk. Dessto bedre grafikk, dessto høyere HW-krav, som ofte fører til dårlig ytelse. Noe som jeg frykter vil være tilfellet også med "RTX" når det kommer til spill i lang tid fremover. Siden ikke alle velger HW fra øverste hylle. Misforstå meg rett... Fremgang er både bra og viktig. Men HW'en må også holde følge. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 (endret) Det skjer en avveining mellom grafikk og gameplay, det er ikke som om man bare kan kjøre på med begge uten at den ene legger begrensninger på den andre. Det kommer til et punkt der man må si at "dette lar seg ikke gjennomføre hvis spillet skal se ut på denne måten", av samme grunn som det er langt enklere å lage et fotorealistisk bilde med datagrafikk enn det er å lage en interaktiv verden med den samme grafikken. En av hovedgrunnene til at FF7-remaken har drøyd så lenge er hvor krevende det vil være å gjenskape den verdenen med en grafikk som matcher dagens titler. The Witcher 3 lykkes med å skape en stor, åpen verden som også ser veldig bra ut, men også der måtte man trekke en grense et sted med mindre man ville inngå kompromisser med størrelsen og friheten. Mange av de mest vellykkede titlene gjennom historien hadde ikke banebrytende grafikk da de kom (Nintendos konsoller lå som regel bak konkurrentene i ytelse), men man fokuserte i stedet på gameplay og det viste seg å være vinneroppskriften. Endret 1. april 2018 av Spartapus Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Er det bare meg som ikke synes at den demoen var spesielt imponerende? Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Er det bare meg som ikke synes at den demoen var spesielt imponerende? Man må forstå litt mer om hvordan dette skiller seg fra teknologien vi bruker idag. Man kan reflektere ting som ikke er med i bildet, fargelegge piksler basert på refleksjoner og gass i rommet, etc. Hver piksel regnes ut utifra synspunktet til kamera, istedenfor å være en statisk texture. 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Her diskuterte dere gameplay vs Graphics og du drar inn ytelse og kommer med en konklusjon at spill med råtten grafikk yter dårlig. Er vel heller motsatt, desto bedre grafikk desto dårligere yter spillet. (spillet krever med HW) Det du sier er feil. Spillkonsoller slik som PS1, har dårlig grafikk pga lav ytelse. Bang ferdig. Åhh, du snakket om hvordan det var i 1994... ja kanskje du har rett da, spesielt når jeg aldri eide en PS1.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Er det bare meg som ikke synes at den demoen var spesielt imponerende? Man må forstå litt mer om hvordan dette skiller seg fra teknologien vi bruker idag. Man kan reflektere ting som ikke er med i bildet, fargelegge piksler basert på refleksjoner og gass i rommet, etc. Hver piksel regnes ut utifra synspunktet til kamera, istedenfor å være en statisk texture. Det er ikke nytt, google gpu raytracer. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Grafikk er alt ikke sant.. Se f.eks Sea of Thief, det spillet har alt ikke sant? Skulle ønske mange fokuserte noe mindre på grafikk og mer på selve spillet... AAA spill blir fokuserer i hovedsak alt for mye på grafik, spyr inn ektreme menger penger og tvinger spillet inn i et lootbox helvette for at de skal føle at de får "noe igjen" for spillet. Sikkert en fin Tech demo på samme linje med Sea of Thief, som i all hovedsak er en tech demo og ikke et spill. Sea of thief's har absolutt ingenting. Elendig grafikk stil. Å etter hva jeg har hørt null innhold. Jeg for min del vil ha et spill med bra dybde i spill mekanikken sammen med bra realitisk grafikk. Grafikk stil er minst like viktig som grafisk teknologi. Jeg sier ja takk til alle 3.Hvorfor må man droppe spill mekanikk hvis man skal ha bra grafikk liksom??? grunnen til at vi har dritt gameplay i dag er for at spillene skal nå størst mulig målgruppa altså casual gamers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå