AfterGlow Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Se demoen av den nye, lovende «raytracing»-teknologien.Så realistiske kan spillene snart se ut Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta? 2 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Ser bare ut som at alt er dekket av voks. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Sikkert bra for å få enda bedre CGI i Hollywood-filmer, men hva med å fokusere mer på detaljer, fysikk, AI og alt det der? Hvor vanskelig kan det være å lage klær som oppfører seg realistisk, for eksempel? For den saks skyld ser jo den trailern tøff ut, men det er neppe en tilfeldighet de ikke har noen som helst form for ansiktsanimasjon. 2 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Sikkert bra for å få enda bedre CGI i Hollywood-filmer, men hva med å fokusere mer på detaljer, fysikk, AI og alt det der? Hvor vanskelig kan det være å lage klær som oppfører seg realistisk, for eksempel? For den saks skyld ser jo den trailern tøff ut, men det er neppe en tilfeldighet de ikke har noen som helst form for ansiktsanimasjon. Det er faktisk veldig vanskelig. Alt som skal ha en form for interaksjon med noe annet er svært tidkrevende. Derfor man sjelden når øyeblikket når en karakter gir en gjenstand til en annen for eksempel. Men når det er sagt er jeg enig i at det kanskje bør prioriteres mer. Min egen pet peeve er mangel på døråpningsanimasjon. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Husker jeg spilte Tomb Raider da det kom i 1996, og synes hestehalen til Lara var rimelig bra animert. I 1999 kom Nocturne, og denne gangen var det frakken til hovedpersonen som var ganske imponerende. Spol frem til i dag, og det har omtrent ikke skjedd noe som helst innen fysikk i spill siden da. Animasjonene er jo blitt litt bedre med tiden, men det er så godt som alltid bare faste animasjoner vi snakker om. Selv det med å få våte klær når vi hopper i vannet er rimelig tvilsomt i dag. I beste fall blir klærne litt mørkere noen sekunder, før de tørker. De blir ikke akkurat tyngre. Det er det jeg mener med bedre fysikk osv. 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Sikkert bra for å få enda bedre CGI i Hollywood-filmer, men hva med å fokusere mer på detaljer, fysikk, AI og alt det der? Hvor vanskelig kan det være å lage klær som oppfører seg realistisk, for eksempel? For den saks skyld ser jo den trailern tøff ut, men det er neppe en tilfeldighet de ikke har noen som helst form for ansiktsanimasjon.enig der.Ser masse "clothing clipping i Kingdom Come. Med tanke på hvor mye de snakket om lag på lag med klær og rusting skulle man tro de hadde fikset clipping problemer. Men nei da, løp bak en dust som var på hest og rompa på hesten drev å klippet ut av heste bardingen. Og visse kombinasjoner med klær og rustning blør man ikke bruke om man ikke vil se massive klipping i cut scenes. Lenke til kommentar
Fuglsetrampen Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 OMG HYPE HYPE HYPE HYPE! Er vel snakk om 3-4 Volta kort (koster vel rundt $10k hver...) som ray-tracer deler av scena... Well played marketing, well played! #FakeNews Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Overskriften er feil, dette er ikke teknologi vi vil se i spill snart. Det er fortsatt ekstremt tungt, og ikke i nærheten av å gi resultater som rettferdiggjør kostnaden. Raytracing er heller ikke nytt, har blitt brukt i lysbaking, prerendering, mm i en evighet. Lurer faktisk på om teknikken ble oppfunnet helt tilbake på 60-tallet! Demoen dog er ekstremt imponerende, men det er for helt andre bruksområder enn spill... Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta? Husker ihvertfall at det ble kjent for meg at noe som kaltes ray tracing fantes, når grafikkort gjerne hadde 1, 2 og 4 Megabyte VRAM å boltre seg på. Med 486 og Pentium CPU tok det kanskje et par døgn eller flere å lage simple 3D-figurer som hadde belyst overflate. Samme operasjon skjer på sekunder (eller raskere) i dag? Ray tracing i seg selv er jo ikke så spennende om man ikke driver å designe resultatene. Sluttresultatene er jo det folk flest bryr seg mest om. Endret 28. mars 2018 av G Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Det er vel kanskje det de kaller RTX / Real time ray-tracing som er nytt her. Jeg husker også jeg hørte om RT på tidlig 2000-tallet tror jeg. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Nå blir dette implementert i kortene. Vi har enda ingen av de nye kortene, så hvordan det vil fungere med dem vet vi ikke. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Det vil ikke fungere til spill i praksis, ikke på mange generasjoner. Poenget i første omgang er jo alle som bruker realtime rendering til film og reklame. Er en enorm fordel for workflowen til artistene å få resultatene "live", i stede for å måtte vente i timesvis på en treg renderer. Lenke til kommentar
entername Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta? 3 stk. Volta betyr jo at dette er langt vekke for dei fleste av oss. Lurer og på kva oppløysning dei køyrer her. Er ikkje sånn at ray-tracing automatisk løyser alle problem du får med å gå frå 1080p til 4k. Denne overgangen er nokk meir relevant for die fleste enn finare overflater. Og ganske komisk at Unreal og Nvidia viser denne realistiske grafikken fram med å velge ei fullstendig oppfunnen scene og setting frå ein Sci-Fi film. Man skulle jo tru noke a.l.a jungelboken elns hadde vert meir imponerende om man først skal bruke et Disney francheise Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 For min del er dette en blindgate. Jeg går fortsatt tilbake til spill som ble utgitt for 20 år siden og har det ofte mer moro enn med nye titler med langt mer avansert grafikk. Hovedproblemet er at mens det har skjedd en enorm utvikling på den visuelle fronten så har det skjedd langt mindre når det kommer til gameplay og manus. Det er ikke dermed sagt at bedre grafikk er en uting eller en bakdel. Isolert sett er det en fordel og et fremskritt, men det blir fort et for stort fokus på det visuelle på bekostning av andre elementer. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Som sagt vet vi ikke hvordan dette vil fungere på kortene som faktisk er laget for dette. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Som sagt, jo vi gjør det. Å "lage kortet for det" som du kaller det kommer ikke til å gi en 1000% økning i ytelse. Garantert! Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Som sagt, jo vi gjør det. Å "lage kortet for det" som du kaller det kommer ikke til å gi en 1000% økning i ytelse. Garantert! De klarte fint å kjøre demoer av dette på kort uten rtx modulen. Kort som er svakere, og har mindre minne. Dette er en ny måte å implementere dette på, hvilket er grunnen til at det er en stor nyhet. Så, nei. Vi vet absolutt ikke hvordan det vil fungere på de nye kortene som enda ikke er vist fram. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Som sagt, jo vi gjør det. Å "lage kortet for det" som du kaller det kommer ikke til å gi en 1000% økning i ytelse. Garantert! De klarte fint å kjøre demoer av dette på kort uten rtx modulen. Kort som er svakere, og har mindre minne. Dette er en ny måte å implementere dette på, hvilket er grunnen til at det er en stor nyhet. Så, nei. Vi vet absolutt ikke hvordan det vil fungere på de nye kortene som enda ikke er vist fram. Kontekst her er denne demoen, og den er langt langt unna å være noe du ser i kommersielle spill. At spill kan bruke enkelte effekter som AO osv med DXR etterhvert er jo noe helt annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå