Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Frarøvet verdier til flere 1000 kr (ihvertfall 10-15 000) på Stena Saga av personellet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig med moralisering og usakligheter fra øvrige kommentatorer her.

Egentlig ikke så rart sånn som TS skriver og hvorfor har noen med verdier for 15k når de drar alene og skal drikke seg dritings?

15k er jo knapt verdien på en mobiltelefon og en laptop/pad i dag...

Hvem tar med seg laptop på byen når en skal drikke seg dritings?

og det står ikke noe om en venn i den første posten, mer som at TS snakker om seg selv

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så rart sånn som TS skriver og hvorfor har noen med verdier for 15k når de drar alene og skal drikke seg dritings?
Joda. Fyren formulerer seg på en noe provoserende måte men det er jo lett å se forbi.

Når det gjelder å drikke seg dritings;

Har du virkelig aldri tabbet deg ut? Er du en av de feilfri jomfruene som seiler igjennom livet?

Jeg har gjort min del av fuckups. Jeg har drukket meg drita full og oppført meg på måter jeg har angret på i ettertid. Jeg har derfor empati og forstår at det går an for helt normale folk å drite seg ut uten at andre mennesker skal få moralsk rett til å angripe, frarøve eller publisere video av noen i en sårbar situasjon.

Er ikke uvanlig å ha med seg relativt store verdier på en tur. Som en over sier; det er jo verdier du lett kommer opp på med en mobil, nettbrett og/eller laptop alene. Mobilen min alene kostet 10000 spenn i sin tid.

Jeg er ganske sikker på at båter er ansvarlig for eiendelene. Og hvis det finnes dokumentasjon på at de faktisk har hatt disse på sitt hittegodskontor (eller hva enn de velger å kalle det) og han som mista det kan dokumentere hva innholdet var så er sikkert saken grei.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

og det står ikke noe om en venn i den første posten, mer som at TS snakker om seg selv

Vil tørre påstå det er forskjell på 'å dra på byen' og 'å ta en tur med Stena Line', selv om formålet for noen vil være det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å gi bort mer enn nødvendig info, men han tok ikke med seg så urealistisk mye stæsj. Det mest unødvendige var kanskje en mobil boom blaster (som jeg sa, guttetur), til det nødvendigste som mobiltelefon. 

Om du tror jeg er person A så leser du vel dårlig? Har selv gjentatte ganger sagt at det ikke stemmer.  Hva vinner jeg på å ikke være person A? Det at jeg ikke er person A gjør så situasjonen blir vanskeligere å forstå, som at jeg glemte å legge ved at han ble løftet/kvalt av person B (han nevnte det når jeg viste han tråden). 

Anonymous poster hash: e68e8...0ae

Lenke til kommentar

Skal prøve å unngå hvordan holdningen din er.

Det som må gjøres her er at dere må rette ett erstatningskrav mot Stena Saga. Det enkleste her er å starte med en epost å skrive ned enkelt at dere enda venter på tingene deres og at de har blitt utlevert feil. Skriv så at dere forventer at situasjonen løses. Hold dere saklige, og her trenger dere ikke blande inn hendelsen med vekteren. Dette tar dere opp med politiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som må gjøres her er at dere må rette ett erstatningskrav mot Stena Saga. Det enkleste her er å starte med en epost å skrive ned enkelt at dere enda venter på tingene deres og at de har blitt utlevert feil. Skriv så at dere forventer at situasjonen løses. Hold dere saklige, og her trenger dere ikke blande inn hendelsen med vekteren. Dette tar dere opp med politiet.

Det har vært forsøkt å få løst situasjonen men Stena Saga virker ikke villige til å strekke seg lenger enn "Ooops, sorry, ser ut som om vi ikke har tingene dine lenger! tough luck!". Blir det da en politisak det også?

Lenke til kommentar

Det har vært forsøkt å få løst situasjonen men Stena Saga virker ikke villige til å strekke seg lenger enn "Ooops, sorry, ser ut som om vi ikke har tingene dine lenger! tough luck!". Blir det da en politisak det også?

Nei. Neste steg blir å kreve erstatning for det som er tapt. Vil anta det er ca samme som prosedyre med med tapt bagasje. Ville tatt kontakt med forsikringselskapet du har reiseforsikring i. De vil hjelpe dere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å kjør saken om erstatning for bagasjen via forliksrådet (forliksraadet.no). Slik du beskriver saken høres det ut som all skyld er stena line sitt.

Unngå den tonen og holdningen du viser her i tråden, den hjelper dere ikke i det hele tatt.

Saken med vektern tar du med politiet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sånn til info: dette er et godt eksempel på hvorfor all slil dialog bør gå skriftlig. Vi mail eller sms.

Dersom dere har fått en skriftlig og altså dokumenterbar bekreftelse på at de har hatt eiendelene så får de nå et problem når dere krever erstatning fordi de ikke lenger kan eller vil overlevere disse.

Lenke til kommentar

Han har reiseforsikring. Hvis han tar kontakt med dem tar de å tar tak i Stena Saga da? Vil helst ikke at saken bare skal forsvinne og bli løst uten at det blir noen konsekvenser. Jeg vil at Stena Saga skal tenke seg om neste gang de har verdier til flere tusen kroner i sine hender som ikke er deres. 

Overfallet skal anmeldes hos politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...