AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Person A var på båten og drakk seg drita. Person A ble overfalt av person B. Person B er en vekter eller noe sånt som så at person A hadde sovna i fellesområde. Person B tar å klasker til person A flere ganger, så hardt at person A får sår bak ørene (har bildebevis). Person A er ør og rar i to-tre dager etterpå men er vanskelig å finne ut av at om det er fyllekula sin skyld eller at person B så absolutt skulle slå til en gjest flere ganger hadde negative virkninger (jeg tror på andrevalget, person A kan fint drikke masse uten å bli så påvirket etterpå). Person A lagt på glasscellen til båten (gudene vet hvorfor, person A er ikke voldelig av seg) og ble leid ut av båten UTEN sko. Person A måtte gå hjem uten sko og uten noe av tingene sine som var i en stor sort bag. Her hadde han verdier til flere tusen kroner. Person A har ringt i over to uker for å få tingene sine tilbake, får alltid beskjed om å ringe tilbake dagen etterpå. Nå har person A sin mor fått vite (fordi hun selvsagt også vil at han skal få tllbake tingene sine) og får da vite at Stena Saga har GITT BORT TINGENE HANS TIL EN ANNEN PERSON. HVA FAEN. Lommeboken hans er OPPI BAGGEN. ER DET SÅ VANSKELIG Å SJEKKE OM BAGGEN VIRKELIG BLIR HENTET AV RETT EIER? Hva faen kan person A gjøre?`Person A vil gjerne bare ha tingene sine tilbake (masse kort som han bruker i sammenheng med jobben sin som er vanskelig å erstatte) og jeg vil gjerne vite HVEM vi anmelder for både ha håndtert hans personlige eiendeler som søppel og utøvd unødvendig vold mot han (vi har folk som var på båten som kan bekrefte person A sin historie, en av dem jobber på båten det gjelder).FUCK STENA SAGA. Sug pikken min! Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Populært innlegg fo2re Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 27. mars 2018 Person A burde ikke drukket så mye at sovnet i fellesområdet.Vant jeg noe ? 10 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Nei, siden person A ikke fortjener å få hjernerystelse bare fordi de sovnet i fellesområdet. Det at person A er såpass full er heller ingen unnskyldning på hvorfor de har GITT BORT TINGENE HANS. Jeg er ikke person A. Jeg er en person på siden som er pissed off for at folk skal være så feite bøller bare fordi noen har drukket masse. Det er jo HVORFOR de er der. De er der for å drikke seg drita og spy i trappa og whatnot. Det er poenget med hele turen, så person A har ikke gjort noe galt i utgangspunktet uansett. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Nei, siden person A ikke fortjener å få hjernerystelse bare fordi de sovnet i fellesområdet. Det at person A er såpass full er heller ingen unnskyldning på hvorfor de har GITT BORT TINGENE HANS. Jeg er ikke person A. Jeg er en person på siden som er pissed off for at folk skal være så feite bøller bare fordi noen har drukket masse. Det er jo HVORFOR de er der. De er der for å drikke seg drita og spy i trappa og whatnot. Det er poenget med hele turen, så person A har ikke gjort noe galt i utgangspunktet uansett. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Wow, kan dette kanskje ha noe med deres holdninger å gjøre? At de har bommet ved å gi ut verdisakene til en annen er jo noe på sidelinjen. Folk gjør feil, her er det bare til å kreve erstatning. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Det er jo HVORFOR de er der. De er der for å drikke seg drita og spy i trappa og whatnot. Det er poenget med hele turen, så person A har ikke gjort noe galt i utgangspunktet uansett. Heilt enig! Heile vitsen med danske båten er å være ekte pirat i internasjonalt farvatn der eg fritt kan drikke, spy, voldta og sloss akkurat slik som eg vil! Argh Argh! Eller kanskje det er lurt å oppføre seg som voksne mennesker der du respekterer at du er gjest ved annen manns eigendom og er forventa å oppføre deg deretter? Framgangsmåten er uansett å rette spørsmål om kven som har fått utlevert tinga, og avhengig av kva svar du får rette krav om erstatning. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Nei, siden person A ikke fortjener å få hjernerystelse bare fordi de sovnet i fellesområdet. Det at person A er såpass full er heller ingen unnskyldning på hvorfor de har GITT BORT TINGENE HANS. Jeg er ikke person A. Jeg er en person på siden som er pissed off for at folk skal være så feite bøller bare fordi noen har drukket masse. Det er jo HVORFOR de er der. De er der for å drikke seg drita og spy i trappa og whatnot. Det er poenget med hele turen, så person A har ikke gjort noe galt i utgangspunktet uansett. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Wow, kan dette kanskje ha noe med deres holdninger å gjøre? At de har bommet ved å gi ut verdisakene til en annen er jo noe på sidelinjen. Folk gjør feil, her er det bare til å kreve erstatning. Hvilken holdning er det du mener ett sovende menneske utviser? Jeg er sint. Ikke la det gå utover person A. Hvem er det vi skal anmelde? Vil nødig dra til politiet og så bli fortalt at vi må ha spesifikke navn eller annen info. Jeg er sint nok som det er og pisslei Stena Saga sin holdning. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Person A sin oppfattelse og fremstilling av saken er kanskje påvirket av mengden alkohol som ble konsumert denne helga? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Ikke la tråden skli ut. Personangrep på meg eller person A kan dere stikke oppi ræva deres der de hører til. De blir herved totalt ignorert. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Hvilken holdning er det du mener ett sovende menneske utviser? Jeg er sint. Ikke la det gå utover person A. Hvem er det vi skal anmelde? Vil nødig dra til politiet og så bli fortalt at vi må ha spesifikke navn eller annen info. Jeg er sint nok som det er og pisslei Stena Saga sin holdning. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Jeg snakket om din holdning... Hvorfor skal dere anmelde noen? Ta kontakt med en advokat om de gjør seg vanskelig, og start med å endre holdingen din. Det vill nok hjelpe mye. Og for å ha sagt det. Det er ikke ment som ett personangrep, det er ment som tips. Det hjelper aldri å slenge inn ord som "kuk", "ræva" osv når en prøver å få hjelp/løse en sak. Endret 27. mars 2018 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Person A sin oppfattelse og fremstilling av saken er kanskje påvirket av mengden alkohol som ble konsumert denne helga? Den urettferdige behandlingen ble bekreftet av noen som faktisk jobber på båten. Er ikke uvanlig at de håndterer fulle gjester for hardt, de tror sikkert at de ikke vil huske noe som helst uansett siden de har drukket så mye. Det er også veldig vanlig at folk tiltrekkes av slike yrker (vekter osv) for å fore ett maktbehov. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Hvilken holdning er det du mener ett sovende menneske utviser? Jeg er sint. Ikke la det gå utover person A. Hvem er det vi skal anmelde? Vil nødig dra til politiet og så bli fortalt at vi må ha spesifikke navn eller annen info. Jeg er sint nok som det er og pisslei Stena Saga sin holdning. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Jeg snakket om din holdning... Hvorfor skal dere anmelde noen? Ta kontakt med en advokat om de gjør seg vanskelig, og start med å endre holdingen din. Det vill nok hjelpe mye. Og for å ha sagt det. Det er ikke ment som ett personangrep, det er ment som tips. Det hjelper aldri å slenge inn ord som "kuk", "ræva" osv når en prøver å få hjelp/løse en sak. Fordi han ble frarøvet verdier, og jeg syns personlig at person A burde anmelde for overfallet også. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Fordi han ble frarøvet verdier, og jeg syns personlig at person A burde anmelde for overfallet også. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Overfallet kan jeg være enig i, men selve erstatningen av verdiene løses nok på en helt annen måte. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Det er jo HVORFOR de er der. De er der for å drikke seg drita og spy i trappa og whatnot. Det er poenget med hele turen, så person A har ikke gjort noe galt i utgangspunktet uansett. Heilt enig! Heile vitsen med danske båten er å være ekte pirat i internasjonalt farvatn der eg fritt kan drikke, spy, voldta og sloss akkurat slik som eg vil! Argh Argh! Eller kanskje det er lurt å oppføre seg som voksne mennesker der du respekterer at du er gjest ved annen manns eigendom og er forventa å oppføre deg deretter? Framgangsmåten er uansett å rette spørsmål om kven som har fått utlevert tinga, og avhengig av kva svar du får rette krav om erstatning. De bryter nok ørten forskjellige lover hvis de gir oss navnet til personen tingene er blitt utlevert til for at vi skal kreve tingene tilbake. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Fordi han ble frarøvet verdier, og jeg syns personlig at person A burde anmelde for overfallet også. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Overfallet kan jeg være enig i, men selve erstatningen av verdiene løses nok på en helt annen måte. Hvordan da? Er det Stena Saga som er erstatningsplikte og personen som overfalt må anmeldes separat? Kan politiet gå inn og finne navn på vedkommende osv hvis det blir en politisak? Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Hvordan da? Er det Stena Saga som er erstatningsplikte og personen som overfalt må anmeldes separat? Kan politiet gå inn og finne navn på vedkommende osv hvis det blir en politisak? Anonymous poster hash: e68e8...0ae Ja, i all enkelheit so fungerer det slik at den som har blitt forulempa anmelder forholdet til politiet. Deretter er det politiets oppgåve å etterforske saka, fyrst for å finne ut om det har skjedd noke som er kriminelt, og deretter for å finne ut kven som eventuelt er ansvarlege. I ei slik sak kan det være den konkrete vektaren som er personleg ansvarleg eller det kan være rederiet som må stå til ansvar. Ein kan sjølvsagt hjelpe politiet langt på veg med å fortelle alt som ein veit om hendinga sidan dette vil lette etterforskninga, men det er ikkje meininga at den som anmelder skal etterforske saka for politiet. Privat etterforskning av saka blir meir aktuelt dersom dere i staden for ein politianmeldelse vil gå til sivilt søksmål utan å innvolvere politiet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Hva er forskjellen på sivilt søksmål og å anmelde til politiet? Ender begge deler i samme scenario? (altså at man får tilbake tingene sine eller får dem erstattet samt at personen som overfalt person A får konsekvenser for sine handlinger) Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Båten er nok erstatningspliktige regner jeg med. Nå har jeg ikke kjennskap til hvordan båt og farvann påvirker dette her men såvidt meg bekjent skal hittegods leveres politiet. Hittegods er ikke eierløst og å beholde noe du finner (selge det eller gi det til randoms) er tyveri. Veldig med moralisering og usakligheter fra øvrige kommentatorer her. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Veldig med moralisering og usakligheter fra øvrige kommentatorer her. Egentlig ikke så rart sånn som TS skriver og hvorfor har noen med verdier for 15k når de drar alene og skal drikke seg dritings? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 Hvor leste du at han var alene? For person A dro med en kompis, han var slettes ikke alene. Dette skulle være en koselig guttetur som endte med sår (jeg tok feil i går, han ble ikke bare klasket til, person B tok faktisk tak i han og løftet/kvalte person A, dette er hvordan person B bestemte seg for å vekke person A, tydeligvis.....), hjernerystelse og tap av opptil 20 000 kr, har jeg nå blitt korrigert på. Person A er oppegående, i full jobb (+++ fordi han jobber HARDT) og er ett verdifullt medlem av samfunnet. Dette var en helg han bare skulle kose seg.Det er ikke akseptabelt at en person som skal jobbe med mennesker skal gjøre noe sånt. Jeg blir bare så sinnssykt lei på person A sine vegne, dette er ett tydelig eksempel på at voksne ikke vokser fra seg bøllefasen. Anonymous poster hash: e68e8...0ae Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Veldig med moralisering og usakligheter fra øvrige kommentatorer her.Egentlig ikke så rart sånn som TS skriver og hvorfor har noen med verdier for 15k når de drar alene og skal drikke seg dritings? 15k er jo knapt verdien på en mobiltelefon og en laptop/pad i dag... 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå