toth Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Hei, vi har en 60/20-linje på kontoret, hastigheter måles i henhold. Vi kjører egen exchange-server, og bruker RDP/VPN jevnlig for å jobbe utenfra. I det siste får jeg ikke mer enn 5-700kbps når jeg er koblet opp hjemmefra, hvor jeg har 100/100, samme hvis jeg prøver med 4G fra mobilen. Telenor sier det antagelig ikke ligger hos dem, og at de ikke får sjekket særlig mye da modemet står i bromodus til en switch på kontoret. Hva er potensielle syndere her som kan strupe VPN-hastighet? Dette gjelder alle metoder, om man benytter serveren som en ren VPN(fra utlandet f.eks), for RDP eller webmail. Lenke til kommentar
KanKhan Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Har dere QoS? Har du sjekket at kapasiteten ikke brukes? Har dere et bridgemodem rett i en switch(!?!?!?!?) Ingen brannmur? Ingen annen form for sikkerhet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Jeg er usikker på hva QoS er. Jeg mener nok brannmuren mellom modem og switch ja, og kapasiteten blir ikke benyttet. Lenke til kommentar
belsebobb Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg er usikker på hva QoS er. Jeg mener nok brannmuren mellom modem og switch ja, og kapasiteten blir ikke benyttet. da må du jo måle punkt til punkt...ta en traceroute hjem til deg..og begyn og pathpinge mot adressene...finner fort synderen...med en gang du er over 15 ms..så begynner rdp og lagge noe.....nye rdp kan kjøre udp...mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå