Gå til innhold

VCore advarsel

Anbefalte innlegg

Hardware Doctor popper opp av og til med beskjeden "VCore exceeds it's limit". På baren for det så ligger den på ca 1.5 V. Nederste grense ser jeg er satt til 1.1V.

Har dette noe som helst betydning i og med at det ligger stabilt på 1.5V? Er det bare HWD som er overfølsom, eller er det på tide med ny strømforsyning? Har en Chieftech 350W nå.

Advarselen popper opp i omtrent bare 1 sekund, så jeg hadde store vanskeligheter med å se hva den advarte meg om =P Betyr dette at det kanskje er små, lynkjappe svingninger i VCore? Har ikke hatt noe problemer med pc'n pga dette.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det, uten at feilmeldingene forsvant. Å ignorere problemet er vel ikke løsningen om noe er galt. Hva bør VCore ligge på? Den er jo ganske langt ned på minimum på scalaen nå. Har regnet ut at jeg i værst tenkelige tilfelle bruker ca. 280W. Da skulle vel ei strømforsyning på 350W holde i massevis. Chieftech er vel rimelig god kvalitet, så den skulle vel levere det den sier?

Lenke til kommentar

Har merket meg akkurat det samme. Hvis du setter på lyd så kan du høre på pippingen når du flytter på øvre og nedre grense og finne hvor stor variasjonen egentlig er. Jeg ser det som en svakhet i spenningsreguleringen på kortet. Middel-verdien må settes altfor høgt egentlig.

Såg på er nettsted at noen hadde brukt ledninger for å sette inn ekstra kondensatorer (ca 4-5 stk) for stablisering. De fikk sefølgelig enormt gode overklokkingsresultater.

Dette er ikke PSU sin skyld, for den leverer vel ikke lavere enn 3.3V. Og da skulle det være til ta av. :xmas:

Lenke til kommentar

Min data er:

Abit IS7

P4 2.8 Ghz PC800

2x512 MB Twinmos

Samsung 120 GB

Seagate 7000.2 160 GB S-ATA

Aopen DVD

Audigy 2

Powercolor 9800 Pro

Har hatt maskina i noen mnd nå, uten problemer. Det startet nå rett etter at jeg installerte 9800'n i forrige uke (hadde geforce 4200 før), så det var derfor jeg begynte å lure på om det begynte å bli for lite strøm til kassa.

Lenke til kommentar
Min data er:

Abit IS7

P4 2.8 Ghz PC800

2x512 MB Twinmos

Samsung 120 GB

Seagate 7000.2 160 GB S-ATA

Aopen DVD

Audigy 2

Powercolor 9800 Pro

Har hatt maskina i noen mnd nå, uten problemer. Det startet nå rett etter at jeg installerte 9800'n i forrige uke (hadde geforce 4200 før), så det var derfor jeg begynte å lure på om det begynte å bli for lite strøm til kassa.

Kan nok tenkes det at du trenger en større PSU. Radeon 9800 Pro korta trekker ganske mye strøm, og hvertfall i startøyeblikket.

For eksempel så hadde jeg en 300W fra Aopen, og med bare hk (nf7-s), cpu (2400+), 40g hdd og en cd-rom med radeon 9500 så begynte maskina og fuske.

Sitter nå med 9700pro med masse stæsj inne i pcen, og en bequiet 370w. Den holder, men klarer ikke å levere mere enn akkurat. Så jeg og må nok tenke på ny PSU etterhvert.

Har du ikke en kamerat du kan låne en av og prøve da? en eller annen med over 400w

Lenke til kommentar

Takker for svar. Så lenge jeg ikke merker noe problemer med maskina på noen måte, så får det bare dure å gå inntil videre. Men skjønner at ved neste oppgradering så må jeg vel slenge inn en ny strømforsyning også.

Da får jeg satt inn denne PSU'n i den andre maskina som arvet 4200'en. DEN begynte å klage på svingninger i Vbat da, så den PSU'n av ukjent merke nærmer seg visst også grensen :scared:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har merket meg akkurat det samme. Hvis du setter på lyd så kan du høre på pippingen når du flytter på øvre og nedre grense og finne hvor stor variasjonen egentlig er. Jeg ser det som en svakhet i spenningsreguleringen på kortet. Middel-verdien må settes altfor høgt egentlig.

Såg på er nettsted at noen hadde brukt ledninger for å sette inn ekstra kondensatorer (ca 4-5 stk) for stablisering. De fikk sefølgelig enormt gode overklokkingsresultater.

Dette er ikke PSU sin skyld, for den leverer vel ikke lavere enn 3.3V. Og da skulle det være til ta av. :xmas:

gimmi link!!

dette må jeg se.. :p

har jo plenty av de på skolen, og overklokkingresultater opp i skyene liker vi jo alle.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...