Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hah.. Moro!

 

Kom innom ei hytte, i Faith's område, og der var alle mine kompanjonger, foruten Boomer og Cheeseburger.. De sto der bare og hang og prata med hverandre! :D Disse tre random fighters var der også :)

Stemmer, het "8-bit Pizza" eller noe slikt :D
Lenke til kommentar

Ja, var 8-Bit Pizza.. :)

 

Synes det var virkelig morsomt når jeg oppdaget det, var ikke klar over det i hele tatt.. 

 

Koser meg fortsatt med dette spillet! Kjører på hard, men blir jo litt lett etter hvert.. Jeg som er en completionist fikk jo veldig mange perks i starten, og er nå veldig oppdragert. 

 

Synes også Guns for Hire er veldig bra i spillet også, og liker å spille med de fleste.. Men, har veldig sansen for Boomer (liker at han kan spotte fiender når jeg er i stealth-humør), og Peaches.. og har også ofte med Grace og Jess..

 

Tar nok litt tid før jeg blir ferdig.. Må nok gjøre alt og finne alt før jeg anser meg ferdig med spillet.. :)

Lenke til kommentar

Har kost meg i 50 timer selv, MEN når det scripta løpe igjennom "labyrinten" og skyte det som dukker opp missionet kommer for fjerde gang her (!) så begynner man å lure litt med tanke på spilldesign. Altså det samme stressfulle greiene man ikke kan velge bort som haler deg ut av open world og inn i samme maset gjerne når du er midt i ett annet prosjekt, gang på gang.

 

Det er ikke nok til å ødelegge intrykket med tanke på hvor gjennomarbeidet og fett resten av spillet er, man allikevel er det slike ting som gjør at det ikke når helt opp til for eks Origins som også er Ubisoft men som ikke hadde slike repetative missions.

 

Men for all del, en fin 8/10 i min bok! Ubisoft har generelt sett tatt seg veldig opp de siste par årene etter AC Syndicate, håper de fortsetter sånn  :thumbup:

Lenke til kommentar

Har kost meg i 50 timer selv, MEN når det scripta løpe igjennom "labyrinten" og skyte det som dukker opp missionet kommer for fjerde gang her (!) så begynner man å lure litt med tanke på spilldesign. *snip*

Jeg har ikke spilt ferdig enda, men jeg har en liten mistanke om at akkurat disse sekvensene er lagt opp slik for en spesiell grunn...

Lenke til kommentar

Det kalles å tvinge på oss en historie. ;) Jeg har drept John og begynt å leke i de andre områdene, men har knapt tatt ett eneste story missions, og bare noen ytterst få side missions. Har heller hatt det utrolig moro med alt mulig annet. Sånn sett liker jeg hvordan spillet er designet. Det er ekstremt lite man "må" gjøre her. Selv etter at jeg drepte John skulle jeg redde noen gisler i en bunker, men gav opp og stakk til et annet område i stedet. Gislene får klare seg selv. Gidder ikke slite med flere bullet sponge fiender. :p

 

Men når det er sagt hadde det i aller høyeste grad vært å foretrukke om man selv fikk velge når man skulle fortsette historien, og definitivt bedre om vi fikk velge å avslutte et mission vi sliter med. Når valget er å enten fullføre et mission man sliter noe sykt med eller avinstallere spillet er det noe helt feil et sted.

Lenke til kommentar

Joa stemmer det, man kan quitte aktivt mission også spawner man bare ute i samme området ett sted. Fjerde gang jeg fikk dette story missionet i fanget så gjorde jeg nettopp det og fast travla over til Faith`s område og slapp med det unna. Dvs inntil jeg returnerer området, da går det gjerne få minutter så sitter man ufrivillig i saksa igjen :p

 

Heldigvis er dette mest repetative missionet kort og mulig å få unna på ett par min (om man klarer det på første forsøk).

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk brukt mer tid på Arcade og map editoren enn selve kampanjen, så jeg har bare tatt John så langt. Arcade har en vanvittig potensiale som ikke på noen måte har blitt utnyttet ennå. Hvis Ubisoft er smart, så fikser de Aracde til å bli så bra som mulig. Jeg kan garantere at en Battle Royale mode med en forhåndsbestemt playlist på de 10-15 mest populære kartene ville blitt sinnsykt populært. Dessverre er det bare Death Match og Team Death Match foreløpig, og måten man velger kart på er så dårlig at man ender opp med søppelkart 50% av tiden.

Lenke til kommentar

Joa stemmer det, man kan quitte aktivt mission også spawner man bare ute i samme området ett sted. Fjerde gang jeg fikk dette story missionet i fanget så gjorde jeg nettopp det og fast travla over til Faith`s område og slapp med det unna. Dvs inntil jeg returnerer området, da går det gjerne få minutter så sitter man ufrivillig i saksa igjen :p

 

Heldigvis er dette mest repetative missionet kort og mulig å få unna på ett par min (om man klarer det på første forsøk).

 

Vanlige missions kan avsluttes, men ikke missions man blir tvunget til å ta. Men det sier seg vel egentlig selv. Hadde et mission der jeg ble fanget og mistet alt av våpen, utstyr osv, og måtte komme meg ut på svært kort tid. Da blir det jo litt feil å bare avbryte og spawne utenfor. :p Men har bare hatt tre, fire missions som jeg ikke kan avbryte. Det står ikke engang Quit Mission i menyen.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk brukt mer tid på Arcade og map editoren enn selve kampanjen, så jeg har bare tatt John så langt. Arcade har en vanvittig potensiale som ikke på noen måte har blitt utnyttet ennå. Hvis Ubisoft er smart, så fikser de Aracde til å bli så bra som mulig. Jeg kan garantere at en Battle Royale mode med en forhåndsbestemt playlist på de 10-15 mest populære kartene ville blitt sinnsykt populært. Dessverre er det bare Death Match og Team Death Match foreløpig, og måten man velger kart på er så dårlig at man ender opp med søppelkart 50% av tiden.

 

Enig der. Arcade Mode har et sykt potensiale. Heldigvis er Ubisoft fullt klar over det, og har lovet å støtte den lenge med oppdateringer, endringer og mer content. Akkurat nå er det nok mest i en begynner-fase, der folk prøver å lære seg å bruke den og bli flinkere til å lage kart. Vil tro situasjonen er en helt annen om noen måneder, når Arcade Mode begynner å vokse og oppnå potensialet, og folk blir flinkere til å lage kreative og gode kart. Er for øvrig noen kart fra Ubisoft selv ute. Har testet noen, og synes de var meget morsomme å spille.

 

Men prøvde å lage et kart selv (på PS4), men får ikke til å laste det opp? Får bare en feilmelding hele tiden. Dette har holdt på omtrent siden spillet kom. Er jo lite fristende å bruke flere timer på å lage flere kart, hvis jeg ikke kan laste de opp. :(

Lenke til kommentar

Det er ikke mangel på bra kart, men måten man velger kart mellom omgangene gjør at det er umulig å velge de kartene man ønsker. Og de som blir foreslått av Arcade er enten de samme som du har sett tusen ganger før, eller noen søppelkart som er tilfeldig valgt. Så det er ikke kartene det er noe galt med, det er mangel på fornuftige måter å velge kart på som er problemet.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med å laste opp kart. Foreløpig har jeg bare lastet opp et ganske enkelt Bounty Hunt kart, mest for å teste. Men alt funket bra.

Lenke til kommentar

Bruke du fjell i kartet du lastet opp? Høres rart ut, men etter en grundig undersøkelse er det mange som sliter med å laste opp kart, og de aller fleste har fjell i kartene sine. Har vurdert å prøve å lage et helt flatt kart bare for å sjekke om det fungerer, men har liten lyst til å lage et "tullekart".

Lenke til kommentar

Faen ta, noe må gjøres med vanskelighetsgraden her. Prøver å ta Hit & Run challenge, men det er jo klin umulig. Hadde 7/10. Tråkket gassen i bånn, så en idiot midt i veien med rød trekant over seg og traff ham rett på. Idioten fløy langt, men fikk ikke oppdatert challenge. Endte opp med å kjøre ham ned hele fire ganger før han endelig døde, og jeg hadde 8/10 Hit & Run. Havner deretter i kamp med noen folk, ble drept og hadde plutselig 7/10 Hit & Run igjen. WTF?  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ja, jeg brukte "fjell" på kartet mitt. Jeg spiller dessuten på PC, så kanskje problemet ikke er der.
 

Faen ta, noe må gjøres med vanskelighetsgraden her. Prøver å ta Hit & Run challenge, men det er jo klin umulig. Hadde 7/10. Tråkket gassen i bånn, så en idiot midt i veien med rød trekant over seg og traff ham rett på. Idioten fløy langt, men fikk ikke oppdatert challenge. Endte opp med å kjøre ham ned hele fire ganger før han endelig døde, og jeg hadde 8/10 Hit & Run. Havner deretter i kamp med noen folk, ble drept og hadde plutselig 7/10 Hit & Run igjen. WTF?  :dontgetit:

 
Den siste challengen er bugget. Sitat Ubisoft:
 

We are aware that there is currently an issue with Roadkill Live Event progression. Player progress is tracked, although it is not currently displayed. Rewards should be rewarded retroactively. We apologize for the inconvenience and will have more information for players soon.

 
 
Tilbake til hva jeg snakket om når det kom til å velge kart for Arcade. Her er et godt forslag som er 100 ganger bedre enn dagens:
 
https://youtu.be/Kt6VQMIM4kU?t=3m32s

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Roadkill Live Event? Heh, jeg får bare "live events is not avaliable right now"? Jeg snakker om de i challenge loggen. Er nesten ferdig med alle challenges der. Trenger bare å dra på jakt og fiske (knapt begynt på dem), få noen kills med granatkaster (ennå ikke funnet en eneste i campaign, bare i arcade), noen få kills med death from aboe/below, og fly noen hundre meter til i wingsuit. :)

 

Er helt enig med Arcade mode. Har ikke spilt det så mye, så tenkte ikke over at det bare viser kart fra Ubisoft. Men samtidig har jeg nok tro på Ubisoft til at jeg stoler på at de kommer til å endre dette ganske kjapt. Arcade mode er noe helt nytt jeg aldri har sett før, og jeg vil tro de prøver å finne ut hva som er den beste måte å presentere den på. Vi må bare være litt tålmodige. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...