Uderzo Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Moderatormelding 4 innlegg er fjernet fra tråden pga OT og påfølgende diskusjon, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 27. mars 2018 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tok ikke lang tid før bikkja ble fortalt hva hun skulle gjøre. Hvor er forresten bevisene i denne saken? https://www.aftenposten.no/norge/i/ngbaeB/Norge-utviser-russisk-diplomat Bevisene? Slik som vestlige land har holdt på mot Russland de siste årene hadde det ikke vært noe overraskelse om denne saken aldri har skjedd og kun er en propagandakampanje i mediene for å fortsette "krigen" mot Russland. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tok ikke lang tid før bikkja ble fortalt hva hun skulle gjøre. Hvor er forresten bevisene i denne saken? https://www.aftenposten.no/norge/i/ngbaeB/Norge-utviser-russisk-diplomat Bevisene? Slik som vestlige land har holdt på mot Russland de siste årene hadde det ikke vært noe overraskelse om denne saken aldri har skjedd og kun er en propagandakampanje i mediene for å fortsette "krigen" mot Russland. Så vidt jeg vet, så er vi ikke i krig med/mot Russland. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tok ikke lang tid før bikkja ble fortalt hva hun skulle gjøre. Hvor er forresten bevisene i denne saken? https://www.aftenposten.no/norge/i/ngbaeB/Norge-utviser-russisk-diplomat Bevisene? Slik som vestlige land har holdt på mot Russland de siste årene hadde det ikke vært noe overraskelse om denne saken aldri har skjedd og kun er en propagandakampanje i mediene for å fortsette "krigen" mot Russland. Annekteringen av Krim -propaganda? Russiske soldater brukt i borgerkrig i øst-Ukraina - propaganda? Opposisjonspolitikere myrdet på åpen gate - propaganda? Kritiske journalister drept - propaganda? "Gamle fiender av regimet" (f.ex. Litvinenko) likvidert i eksil - propaganda? Hacking av data fra amerikanske servere & lagt ut via WikiLeaks - propaganda? Militær oppbygging nær Russlands vestgrense - propaganda? I følge Russia Today er det vel muligens det. 6 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Annekteringen av Krim -propaganda? Russiske soldater brukt i borgerkrig i øst-Ukraina - propaganda? Opposisjonspolitikere myrdet på åpen gate - propaganda? Kritiske journalister drept - propaganda? "Gamle fiender av regimet" (f.ex. Litvinenko) likvidert i eksil - propaganda? Hacking av data fra amerikanske servere & lagt ut via WikiLeaks - propaganda? Militær oppbygging nær Russlands vestgrense - propaganda? I følge Russia Today er det vel muligens det. Annekteringen av Krim var et resultat av vestlig assymetrisk krigføring i Ukraina som endte med en politisk og økonomisk overtagelse av Ukraina. Det er noe ingen av våre medier gidder å snakke om. Vestlige støttede terrorister er bedre mener du? Hvorfor snakker ikke mediene våre om det tema? Angående mord av politikere og journalister kan jeg ikke si så mye om det. Jeg vet veldig lite om sakene og har veldig lite grunnlag for å dømme hva som har skjedd. En ting er sikkert, jeg dømmer det iallefall ikke utfra hva våre løgnaktige medier sier om slike ting. Og når de ikke lyger, så dekker de faen ikke ting. De dømmer andre for det vi selv driver med og koster ting vi driver med under teppet mens de kaster flomlys på det når andre driver med det. Ikke faen om jeg stoler på våre medier. Jeg stoler ikke på noen medier, men angående RT og Russiske medier så er det greit å iallefall få seg alternative synspunkt i tillegg fra løgnene som spys ut fra våre egne propagandanettverk. Det er to sider av samme sak, og angående hvilken som er verst i forhold til propaganda vil jeg nok ikke rangere RT høyest på en slik liste. Hacking av data og slike ting, å skylde slik på Russland er som å skylde drap i parken i byen på bigfoot. Det var bigfoot som gjorde det. Vi kan jo skylde all kriminalitet på bigfoot, det er jo en fantastisk flott løsning. Det er utrolig mange som har interesser av at ting er åpne i samfunnet vårt og at ting som egentlig ikke burde vært hemmelig, blir offentliggjort. Slikt skjer på wikileaks f.eks. Det er jo tross alt det eneste verktøyet folk som sitter på hemmeligheter som ikke bør være hemmelige for folk flest, har. At vestlige land bygger opp langs Russlands vestgrense er vel ikke akkurat propaganda, ei heller særlig hemmelig lenger. Problemet er at dette ikke er noe Europeiske land driver med, men fascistmakten USA, som åpent søker verdensdominans og globalt tyranni uten at noen av våre feige og patetiske propagandamedier skriver noe som helst om det. Tror du Russisk propaganda er ille må du virkelig våkne opp og få deg en virkelighetssjekk. Russisk propaganda er primitiv og overhode ikke ille i forhold til det vi har i våre egne medier. Slik som ting er nå, og måten folk svelger dette på, så vil jeg ikke engang bruke utrykket propaganda. Jeg vil bruke det mer beskrivende utrykket hjernevasking. Vi har tydeligvis mange offer for dette i våre samfunn. Så kan du bare begynne med barnehageretorikken din og kalle meg Russisk spion eller spør hvordan været er i Moskva, det er jo tross alt bare en del av programmeringen din. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tok ikke lang tid før bikkja ble fortalt hva hun skulle gjøre. Hvor er forresten bevisene i denne saken? https://www.aftenposten.no/norge/i/ngbaeB/Norge-utviser-russisk-diplomat Bevisene? Slik som vestlige land har holdt på mot Russland de siste årene hadde det ikke vært noe overraskelse om denne saken aldri har skjedd og kun er en propagandakampanje i mediene for å fortsette "krigen" mot Russland. Så vidt jeg vet, så er vi ikke i krig med/mot Russland. Kall det hva du vil. Jeg vil kalle det en krig. Det kan fort skje at den ender med en atomkatastrofe. Men for deg er det vel verdt det? Det er jo tross alt viktig å kjempe for at USA skal få verdensdominans er det ikke? Eller er ikke du en av USA sine flaggrunkere i havet av landsforrædere i Norge som har solgt ut landet sitt i USA sine interesser? Jobber for Amerikanske interesser, sprer Amerikansk propaganda, en liten Amerikansk informasjonsdrone som ikke evner å se det som er negativt om USA. Totalt blind for USA. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Vesten jobber livet av seg for å skape et dårlig fohold til Russland. hva er vel bedre enn å ta livet av en russisk ex-spion med en hemmelig nervegift som Russerne neketer de har ?? setter 5% på tusserne og 95% på vesten i hvem som står bak syns det er flaut å være Norsk om dagen, savner et land med egene meninger. 1 Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) https://www.kommersant.ru/doc/3586195Kommersant avisen publiserer i dag kopi av 6 siders presentasjon som ble vist i UK ambassade i Moskva, 22 mars og som dannet grunnlag for utvisning av russiske diplomater fra flere land: https://www.kommersant.ru/docs/2018/UK_Briefing.pdf "– Vi legger til grunn hva britene har av informasjon og hva de mener om saken, og er veldig overbevist om de konklusjonene de har trukket er riktige, sier hun til VG: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OnqQJl/erna-solberg-om-giftsaken-vi-er-overbevist-om-britenes-konklusjon Endret 27. mars 2018 av hkmod25 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 syns det er flaut å være Norsk om dagen, savner et land med egene meninger. Da er nok Russland det rette stedet for deg. (Så lenge du ikke har meninger som avviker fra regimets.) 3 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Kan vi ikke ha en regjering som ikke ligger på ryggen for amerikanske meninger? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) Kan vi ikke ha en regjering som ikke ligger på ryggen for amerikanske meninger? Hvordan mener du at norge skal stå imot USA? Edit: Jeg vil det samme som deg men det finnes ikke realistisk. Endret 28. mars 2018 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Kan vi ikke ha en regjering som ikke ligger på ryggen for amerikanske meninger? Hva har Amerikanerne med dette å gjøre? Om noe så ble vel de motvillig med på tross av Trumps forkjærlighet til den sterke mann i Russland. Siden du fikk sikkert med deg at det var UK hvor hendelsen har skjedd og som har vært pådriverne for sanksjonene her? At vi utviste en diplomat var ikke etter ordre ifra noen Amerikaner, om noe så var det for å vise støtte til våre allierte engelskmenn og pga vårt felles medlemskap i NATO. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Å utvise en person for noen andre sin handling er så barnslig og dumt at jeg finner ikke ord. Vil du ta straffen for en random voldtektsmann? Ikke det? Men du burde gjøre det i solidaritet med alle voldtektsofre i verden! Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 denne så jeg komme lang vei. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mgq3pK/russland-svarer-paa-diplomat-utvisninger-vil-utvise-samme-antall-diplomaterRussland svarer ved å utvise samme antall diplomater ifra Russland. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 HAhaha wtf når begynte alle å oppføre seg som småbarn? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) syns det er flaut å være Norsk om dagen, savner et land med egene meninger. Da er nok Russland det rette stedet for deg. (Så lenge du ikke har meninger som avviker fra regimets.) Ja, det er jo bare til å spørre Edward Snowden det da. HAhaha wtf når begynte alle å oppføre seg som småbarn? Ganske lenge siden. Endret 28. mars 2018 av zeebra 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 HAhaha wtf når begynte alle å oppføre seg som småbarn? Ganske lenge siden. Trumpismen ser dessverre ut til å smitte over på resten av verden..... Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 HAhaha wtf når begynte alle å oppføre seg som småbarn? Ganske lenge siden. Trumpismen ser dessverre ut til å smitte over på resten av verden..... Det har lite med Trump å gjøre. Det er en gradvis endring siden 2001. Folk har akseptert fascisme. Nå har de også satt seg i 2 leirer hvor de kjemper mot hverandre. Polariseringen blir stadig mer ekstrem, og en del av dette er at en del oppfører seg som små drittunger. 2 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Vesten jobber livet av seg for å skape et dårlig fohold til Russland. hva er vel bedre enn å ta livet av en russisk ex-spion med en hemmelig nervegift som Russerne neketer de har ?? setter 5% på russerne og 95% på vesten i hvem som står bak syns det er flaut å være Norsk om dagen, savner et land med egene meninger. Både øst og vest ønsker vel en økt spenningen mellom øst og vest i den overgangsfasen verdensøkonomien er i nå. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) 250 etterforskere har jobbet i 3 uker, kom fram til dette. kompetente fyrer https://www.vg.no/nyheter/i/kab6mX/politiet-tror-skripal-ble-forgiftet-hjemme Endret 28. mars 2018 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå