*F* Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Dette er kjøkkenet mitt, det er ca som når jeg kjøpte det. Jeg har endret noen ting, som å sette inn en 45cm oppvaskmaskin der det egentlig bare er hull (og tilgang til skap G. Samt hengt opp kroper for gryter/stekepanner osv Her er litt hvordan det ser ut: A-B-C til høyre på sidde bildene: Sikt fra stue: Upraktisk skap over D-E: Vask og slikt G-H-I-J: Retning Komfyr: Retning Vindu (byggverket til venstre er bare noen ikea lack-bord som er modifisert): Kjøleskap, selv om jeg er en person blir det altfor lite: Problemet med kjøkkenet er ikke at det er stygt eller gammelt, men rettere at det er utrolig upraktisk. Selv om jeg ikke skal legge skjul på at forrige eier tydeligvis har slurvet litt. Ting jeg ønsker å utbedre: - Kjøleskap i full størrelse - Fryseskap i full størrelse - Mye større vask (men trenger ikke to stk slik jeg har nå) - Plass til full-size oppvaskmaskin Begrensninger: - Avsug for luft er over stekeovnen, dette regner jeg dog med kan re-rutes, eventuelt ved bruk av kjøkkenventilatorer uten avtrekk. - Vask: Denne må vel være der den er, da rør virker å komme opp fra gulvet under der - Oppvaskmaskin: Burde stå nært - Vinduer: Vil ikke dekke til vinduene da jeg har begrenset med vinduer. Dette er hva jeg tenker: - Skapene under A,B og D er praktiske og fine, disse kan jeg se for meg å bruke videre. Alt av andre skap og skuffer ønsker jeg å kvitte meg med. De øvre skapene over D og E tenker ønsker jeg å fjerne da de er upraktiske der de står. Samt at jeg ønsker benytte plass D-E til kjøleskap og fryseskap Noe sånn kunne jeg som utgangspunkt tenke meg: To spm: 1. Ser det bra ut? Forslag til forbedringer? 2. Hva vil det koste? Tenker følgende må brukes penger på: - Ny benkeplate over alt hvor det er benk - Ny vask m/rør osv - Materiale til å bygge/kjøpe delen vasken står i, rundt bjelke og bak oppvaskmaskin og komfyr - Ny tapet/veggbelegg osv, lister Det meste tror jeg kan gjøres selv, vann-delen er det ikke mye endring på, og elektro bilten kan jeg nok få gjort gratis pga elektriker i familien. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Ikea har en selvbygger løsning hvor du kan få pris på hele sulamitten, selv om du ikke skal bytte alt så får du en omretenlig pris på hva det vil koste Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Endringen du skriver ser greie ut, men da ville jeg fjernet kreasjonen inni kroken foran vinduet. For min del er 120cm benkeplate for lite å lage mat på. Også ville jeg sett på muligheten for å bytte om komfyr og oppvaskmaskin, litt trangt å stå helt inntil veggen å lage mat synes jeg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Ikea har en selvbygger løsning hvor du kan få pris på hele sulamitten, selv om du ikke skal bytte alt så får du en omretenlig pris på hva det vil koste Skal prøve den (Y) Endringen du skriver ser greie ut, men da ville jeg fjernet kreasjonen inni kroken foran vinduet. For min del er 120cm benkeplate for lite å lage mat på. Også ville jeg sett på muligheten for å bytte om komfyr og oppvaskmaskin, litt trangt å stå helt inntil veggen å lage mat synes jeg. Det blir vel ca 170, men jeg jeg tenker fjerne den kreasjonen. Skulle gjerne hatt mer benkplass, men i og med at kjøkkenet er lite så prioriterer jeg de tingene jeg har satt inn. Lenke til kommentar
Kaffemanden23 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 ikea er en veldig god løsning ... Jeg fortjener personlig å bygge alt fra grunnen, var det jeg gjorde med mitt eget hjem. Jeg vet at billigvvs har noen gode løsninger når det gjelder å bygge kjøkkenet, (Her kan du se hva de har for kjøkkenet) men det er ingen samlede pakker. Den enkle løsningen er definitivt ikea, men hvis du vil ha den billigste løsningen, må du finne ut hvert eneste element. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå