Christian83 Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Hei! Har prøvd å søke her og å lese meg opp litt rundt om kring. Men blir svimmel og trenger noen råd til vårt hjemmenettverk. Hovedutfordringa er jo at det går tregt litt rundt i huset, spesielt etter at vi fikk 4K tv og streamer 4k innhold. Det går treeegt der hvor tven står et godt stykke unna den trådløse ruteren. Framtidig ønske: -Raskere nett i hele huset -Raskere nett til tven Dagens situasjon: -Bredbånd fra Canal Digital, får fiber til høsten -Teknisk rom 1. etasje hvor modem står -Ruter står i gang 1. etasje, dette er ruteren til Canal digital/Telenor -Forbrukere av nett: telefoner, Sonos, tv, Canal digital dekoder, hjemme pc Mine tanker om løsning: Først må jeg spørre om hvilken rekkefølge man kobler følgende: Modem - Switch - Ruter -Investere i en ny ruter? -Se tegning: Eller er løsningen å anskaffe mesh-nettverk og i tillegg kabel til tven? Takker for svar :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Rekkefølgen må være: Modem - Router - Switch(er). Bruk kablet nettverk så mye som mulig. Det er mest stabilt, med god kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå