LMH1 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 En av frakterne ble stanset fordi kjøretøyet manglet flere lys, hadde dårlige bremser, feil på styringen og nedslitt tilhengerkobling. De problematiske Tesla-frakterne Så det menes med lastebilen som har de problemene ikke bilene som blir skadet under frakt? I så fall bør de bare skaffe andre lastebiler. Syns artikkelen var litt utydlig der. Uansett har man slitte lastebiler er det idiotisk. Da er det bedre å kjøre bilene frem til butikken. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 En av frakterne ble stanset fordi kjøretøyet manglet flere lys, hadde dårlige bremser, feil på styringen og nedslitt tilhengerkobling. De problematiske Tesla-frakterne Så det menes med lastebilen som har de problemene ikke bilene som blir skadet under frakt? I så fall bør de bare skaffe andre lastebiler. Syns artikkelen var litt utydlig der. Uansett har man slitte lastebiler er det idiotisk. Da er det bedre å kjøre bilene frem til butikken. Ja det er lastebilene som er problemet, ikke lasten/bilene. Forøvrig er det ingen model 3 i Norge enda. Dette er transport av model X/S. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Men hvorfor kjøres ikke bilene til butikken? Er det verditap det tenkes på der? For må være billigere en å kjøpe ny lastebil som ikke er billig. Det jeg syns er latelig av tesla er de ikke vil komme med priser eller leveringsdato. Leveringstid 1-2 år? Kan de ikke selge solsellepanel eller batteri istedenfor. Men kommer man til tesla for å spørre om de kommer man på bomtur de selger kun model x eller model S i norge. Endret 27. mars 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Men hvorfor kjøres ikke bilene til butikken? Er det verditap det tenkes på der? For må være billigere en å kjøpe ny lastebil som ikke er billig. Man kjøper jo en ny bil, og forventer da ikke å få en som har kjørt rundt halve jordkloden.. I tillegg blir det enorme utgifter til transport da hver bil trenger sjåfør osv. Dette er jo en helt normal måte å transportere bil på, bare at de ikke har stell på lastebilene sine og hvordan de lastes, dessverre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Ikke nødvendigvis hvis man har tilhengerfeste men usikkert det er lov i norge å seriekoble biler på den måten, kanskje på motorveien men ikke landevei. Bilen trenger ikke å bli kjørt halve jordkloden, er kun fra båt\fly til butikk. Er jo enkelte som må til drammen eller oslo for å kjøpe bil fordi den bilen de skal ha er kun tilgjengelig der. Enten ny eller brukt ellers er det leveringstid. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Latterlig og løgnaktig forklaring. Denne må du nesten utdype Tesla sender bilene med lugubre transportfirmaer som kjører med trafikkfarlige biler. At disse bilene blir stoppet og nektes å kjøre videre har ikke noen med transportkapasiteten i Norge å gjøre. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Latterlig og løgnaktig forklaring. Denne må du nesten utdype Tesla sender bilene med lugubre transportfirmaer som kjører med trafikkfarlige biler. At disse bilene blir stoppet og nektes å kjøre videre har ikke noen med transportkapasiteten i Norge å gjøre. Dette er jo noe de har endret på, tidligere kom bilene via drammen. Tesla mener det er på grunn av kapasitetsproblemer på den ruten, du mener de lyver. Igjen, du må utdype ellers blir det bare en grunnløs påstand. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Latterlig og løgnaktig forklaring. Denne må du nesten utdype Tesla sender bilene med lugubre transportfirmaer som kjører med trafikkfarlige biler. At disse bilene blir stoppet og nektes å kjøre videre har ikke noen med transportkapasiteten i Norge å gjøre. Dette er jo noe de har endret på, tidligere kom bilene via drammen. Tesla mener det er på grunn av kapasitetsproblemer på den ruten, du mener de lyver. Igjen, du må utdype ellers blir det bare en grunnløs påstand. Du må nesten utdype hvorfor du vil ha meg til å utdype. Tesla har dummet seg ut og forsøker å dekke over dette med å skylde på manglende transportkapasitet i Norge. Halloen, liksom dem selger så mange biler at det vi ikke klarer å ta unna. Dersom Tesla heller velger seriøse logistikkpartnere så er det ikke noe problem. Endret 27. mars 2018 av Professor Balthazar 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Men hvorfor kjøres ikke bilene til butikken? Er det verditap det tenkes på der? For må være billigere en å kjøpe ny lastebil som ikke er billig. Det jeg syns er latelig av tesla er de ikke vil komme med priser eller leveringsdato. Leveringstid 1-2 år? Kan de ikke selge solsellepanel eller batteri istedenfor. Men kommer man til tesla for å spørre om de kommer man på bomtur de selger kun model x eller model S i norge. Det er 30 mil fra Gøteborg havn til Tesla i Oslo. Det må alltid påregnes noen fabrikk- og leveringskilometer på nye biler, men kundene vil nok ikke akseptere flere hundre km. Tesla måtte også hatt fem førere tilgjengelige + veiforsikring for hver enkelt bil. Prisene er veldig avhengige av valuta og ev. andre forhold (mulig straffetoll?). Forstår godt at de ikke vil garantere dette flere mnd. i forveien. SolarCity ble innfusjonert i Telsa Motors i 2016. Det var ikke uten grunn. Selskapet hadde nok gått under uten denne redningsaksjonen. Endret 27. mars 2018 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Du må nesten utdype hvorfor du vil ha meg til å utdype. Tesla har dummet seg ut og forsøker å dekke over dette med å skylde på manglende transportkapasitet i Norge. Halloen, liksom dem selger så mange biler at det vi ikke klarer å ta unna. Dersom Tesla heller velger seriøse logistikkpartnere så er det ikke noe problem. Du kommer med en sterk påstand, uten noe hold. Det er åpenbart at du må forklare hvorfor du kommer med påstanden, om du vill at den skal ha noe hold. Ellers blir det jo bare ett typisk troll innlegg i tesla trådene. De brukte en annen før, og gikk så over til denne ruten på grunn av det de definerer som kapasitetsproblemer. Du mener dette er uriktig, men kan ikke si noe om hvorfor. Igjen, trolling. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Så lenge de frakter bilene på lastebilvrak, spiller det da noen rolle hvilken havn de bruker? Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 En løgn er når noen bevisst kommer med en usann påstand. Teslas påstand var at det var kapasitetsproblemer ved Drammen havn. Det ble tilbakevist som usant. Så tror jeg Tesla-apologetene må ut med ganske vidløftige teorier på hvordan en sånn påstand kan fremsettes i god tro. For alle andre så er det åpenbart at det var en bløff. Og for de som har fulgt med så vil neppe noen si at denne oppførselen er ukarakteristisk. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 En løgn er når noen bevisst kommer med en usann påstand. Teslas påstand var at det var kapasitetsproblemer ved Drammen havn. Det ble tilbakevist som usant. Så tror jeg Tesla-apologetene må ut med ganske vidløftige teorier på hvordan en sånn påstand kan fremsettes i god tro. For alle andre så er det åpenbart at det var en bløff. Og for de som har fulgt med så vil neppe noen si at denne oppførselen er ukarakteristisk. Tja, det er enda ikke bevist at ett av ledende i denne transporten hadde kapasitet problemer, som de utdypet med. Men det får en nok aldri vite, men det er nok absolutt noe med penger inne i bildet også. Det som er viktig å fokusere på er at transporten som ble brukt er helt håpløs og burde aldri ha blitt brukt. Forhåpentligvis finner de en god løsning, snarlig for de som venter på bilene sine Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Du må nesten utdype hvorfor du vil ha meg til å utdype. Tesla har dummet seg ut og forsøker å dekke over dette med å skylde på manglende transportkapasitet i Norge. Halloen, liksom dem selger så mange biler at det vi ikke klarer å ta unna. Dersom Tesla heller velger seriøse logistikkpartnere så er det ikke noe problem. Du kommer med en sterk påstand, uten noe hold. Det er åpenbart at du må forklare hvorfor du kommer med påstanden, om du vill at den skal ha noe hold. Ellers blir det jo bare ett typisk troll innlegg i tesla trådene. De brukte en annen før, og gikk så over til denne ruten på grunn av det de definerer som kapasitetsproblemer. Du mener dette er uriktig, men kan ikke si noe om hvorfor. Igjen, trolling. Volkswagen-konsernet, Toyota og BMW klarer å befrakte rundt 4000 biler hver måned til Norge. Lille Tesla hevder at transportbransjen i Norge sliter med å befrakte 200 Teslabiler i måneden. Det faller på sin egen urimelighet og når vi samtidig vet at 5 trailere med Teslabiler har blitt stoppet pga ulovligheter så viser jo dette at påstanden er ren løgn. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Volkswagen-konsernet, Toyota og BMW klarer å befrakte rundt 4000 biler hver måned til Norge. Lille Tesla hevder at transportbransjen i Norge sliter med å befrakte 200 Teslabiler i måneden. Det faller på sin egen urimelighet og når vi samtidig vet at 5 trailere med Teslabiler har blitt stoppet pga ulovligheter så viser jo dette at påstanden er ren løgn. Det er jo ikke det de sier. De sier at sin transportlinje fra drammen opplevde kapasitetsproblemer. De sier ikke noe om BMW, Volswagen osv. Du kommer alltid med teorier, men det er ingenting håndfast. Litt rart, med så ekstreme påstander. hvorfor viser det ren løgn? De byttet til en annen transportlinje som var full av feil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tja, det er enda ikke bevist ...<snip> Du mener "det finnes ingen rettkraftig dom som slår fast ..." ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Tja, det er enda ikke bevist ...<snip> Du mener "det finnes ingen rettkraftig dom som slår fast ..." ? Nei, jeg mener bare at det er ingen som har sagt at det tesla sier ikke stemmer, at de har hatt kapasitetsproblemer på transportettappen fra drammen. Jeg sier ikke at det er verken rett eller galt, for jeg vet ikke. Men det er andre her som åpenbart sitter på fasiten, uten å få det ut. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Hadde det ikke blitt billigere for Tesla å hyre inn litauiske fraktselskaper til å kjøre biltransportere fra Drammen, hvis det var på denne strekningen de opplevde kapasitetsproblemer? (I betydningen "vi fant ingen som hadde kapasitet til å frakte våre biler".) Eller er det så enkelt som at de valgte den billigste løsningen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Hadde det ikke blitt billigere for Tesla å hyre inn litauiske fraktselskaper til å kjøre biltransportere fra Drammen, hvis det var på denne strekningen de opplevde kapasitetsproblemer? (I betydningen "vi fant ingen som hadde kapasitet til å frakte våre biler".) Eller er det så enkelt som at de valgte den billigste løsningen? Det er jo umulig for meg å vite, men det blir jo litt dumt om de har base i Sverige? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Så det ble billigere å kjøre fra Gøteborg, ja? Tenkte meg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå