BeyondALL Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Trenger tips til kjøp av disk til å ta månedlig backup av ca 8 TB mediafiler. Hastighet er ikke viktig, kvalitet er viktigere. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 komplett har weekend tilbud på seagate ironwolf 8TB for 2199 og evt kabinett i tillegg https://www.prisjakt.no/product.php?p=3795750 1 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 20 min å tenke på ja, liker ikke merket, men prisen er jo ok Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 Gikk for den, har stasj for å koble den til, er mest redd for å miste ting som ikke er å få tak i lenger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Da er det jo godt du kjøper backup så du slipper å bekymre deg for det Feiler backupen så har du jo originalen og vise versa. Det skal veldig mye til for at begge feiler samtidig. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 Japp, har 2 4TB wd red i Plex boksen nå, de virker stabile etter et par års bruk, men den ene døde etter en uke, så klok av skade. Håper de holder til jeg får tatt backup ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Når orginalen dør er allerede backupen død. Klassisk. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Når orginalen dør er allerede backupen død. Klassisk. Hvilket er grunnen til at jeg har 2 backups. En intern kopi av det mest viktige, og en større, ellers offline ekstern harddisk til "alt". Jeg så forresten meg selv nødt til å skaffe en ny ekstern backupdisk nylig. Har hatt 2 stk. 3 TB WD MyBook i lengre tid, men de ble for små og spesielt for upraktisk med 2 stk. Så jeg skaffet meg en LaCie Porsche Design P'9233 8 TB. The ironiske er at en vanlig, intern Seagate Archive 8 TB er samme disken som LaCie benytter, men som selv med det eksterne skallet er billigere enn bare disken alene... Jeg kjenner ikke ryktet til Seagate nå, men selv om jeg vet de har hatt en ganske frynsete rykte på seg tidligere, så er jeg topp fornøyd med alle Seagate Enterprise diskene jeg nå har i min PC. Endret 26. mars 2018 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå