havardge Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Hei, har to gulv jeg ønsker fjerne, se bilder her: https://imgur.com/a/G86Hy Det grønne belegget har lysebrune fibre (ser ut som hempfibre) + grønne tråder som er festet til betong. Det røde belegget ligger oppå (muligens uten lim) et grønt belegg. Først av alt; kan det være asbest i disse gulvene? Dersom nei så tenker jeg kutte i striper med stanleykniv, varme opp med tapetdamper og rive av i striper. Høres dette fornuftig ut, og kan det være asbest her? (kanskje en smule paranoid). Lenke til kommentar
Oter Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 prøv og skjær løs et par små biter og prøv og brenne de opp,brenner de = null asbest om belegget er limt,får du virkelig løsnet det med tapetdamper?leide beleggfjerner jeg,det fungerer gull,brukte vel et par timer på og fjerne belegg og lim fra 35kvm Lenke til kommentar
havardge Skrevet 26. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2018 Det ser jo ut som materialet i alle fall er delvis brennbart, basert på underlagsfibrene (de brune). Så selv om det brenner kan det vel være asbest tenker jeg. Lenke til kommentar
havardge Skrevet 26. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2018 Fikk noen i sintef molab til å se på bildene. De sier at det ikke er asbest i denne typen gulvbelegg. Også vaktmestertjenesten i borettslaget sier at de ikke har hatt forekomster av asbest i noen av leilighetene i dette borettslaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå