Mai Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Hei jeg har et spørsmål som jeg ikke finner noe sted. Jeg har jobbet som deltidsansatt i 5/6 ish år på forrige jobben min og kom meg på lønnstrinn 5 (mener jeg). Men da var jeg under 25år. Nå har jeg fått ringehjelp stilling på en ny butikk, i tillegg til at jeg er over 25år, og dermed SKAL jeg ha lønnstrinn 3 uansett. Men pga min tidligere erfaring innenfor butikk, er dette regnet med i lønnstrinn prosessen? En jeg jobber med som ikke har jobbet så lenge som ringehjelp og er under 25år, fortalte meg at jeg burde hatt mer. Sjefen skrev ikke kr per time i kontrakten og hun er så opptatt nå for tiden at jeg får ikke snakket med henne. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Når du startar i ny jobb skal du lønnsmessig plasserast på grunnlag av dokumentert utdanning, praksis og alder, dette følger av landsoverenskomsten (tariffavtalen). Det betyr at den arbeidserfaringa som du har med deg frå forrige jobb skal telle med på lønnsfastsettninga i den nye jobben (når denne er underlagt tariffavtalen). Ansatte som har fylt 25 år skal ha minimum lønnstrinn 3 so lenge det ikkje er snakk om elevar og studentar som utfører korte jobbar i forbindelse med f.eks. skuleferier. Men merk at dette kun gjeld dersom du ikkje har praksis eller utdanning som gir rett til høgare avlønning. Lønnstrinn basert på erfaring følger eit system der ansatte som gjennomsnittleg jobbar meir enn 15 timar i veka går opp eit lønnstrinn per år, og dei som jobbar gjennomsnittleg under 15 timar i veka går opp eit lønnstrinn anna kvart år. Er gjennomsnittleg arbeidstid under 10 timar i veka får ein ikkje opparbeida lønnstrinn. Om eg forstår din situasjon rett so har du hatt ein deltidsjobb i 5-6 år med gjennomsnittleg arbeidstid meir enn 15 timar i veka, noke som gjer at du skal opp eit lønnstrinn per år. Dersom du var minst 18 år når du starta så betyr dette at du burde starte på enten trinn 5 eller 6 i den nye jobben. Lønnstrinn med utgangspunkt i alder ein alder på 25 år eller bestått vidaregåande opplæring er ei garantilønn som ikkje kjem i tillegg i arbeidserfaringa. Er du 25 år og har 3 års erfaring med meir enn 15 timar i veka skal du være i lønnstrinn 3 (ikkje 3+3 = lønnstrinn 6 for både alder og arbeidserfaring). For bedrifter som følger tariff er det heilt vanleg å ikkje spesifisere kronebeløp i kontrakta, dette fordi tariffavtalen blir justert kvart andre år, noke som betyr at eventuelle kronebeløp fort blir utdatert uansett. For å få eit betre svar og vurdering av din situasjon kan det være lurt at du tek kontakt med fagforeninga (som du forhåpentligvis er medlem i) for ei vurdering av om din lønn følger tariffavtalen. Du kan sjølvsagt også spørre sjefen din når ho er mindre opptatt, men merk at ho ikkje er upartisk. Din sjef kan ha eigeninteresse av å enten bevist eller ubevist misforstå tariffavtalen og dermed tilby deg rett lønn. Derfor vil det være mykje meir taktisk av deg å spørre fagforeninga som representerer deg om din lønn er i henhold til tariffavtalen eller ikkje. Svaret du får der vil kunne legge føringar for korleis du bør gå fram ovanfor din sjef for å få høgare lønn. Dersom det viser seg at du har dårlegare betalt enn minimumslønna etter tariffavtalen, so vil det kunne være hensiktsmessig å kreve lønnsjustering. Men dersom du faktisk får det du har rett på so vil det være langt meir hensiktsmessig å gå i dialog med arbeidsgiver om å få betre lønn. Husk også at tarifflønna er minimumslønn som partane sentralt har blitt enige om at arbeidstakarane skal ha, din arbeidsgiver er forplikta til å minimum tilby det lønnstrinnet som følger av avtalen, men det er ingenting i vegen for at ho også kan betale meir. Ho er med andre ord ikkje låst til lønnstrinna som anna enn minimumslønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå