Gå til innhold

Menneskeverd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle mennesker er like mye verdt. Poenget er at en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge.

Og så er det mulig å like folk mindre enn andre.

 

kom på noe nå. Det går ann at to mobiltelefoner koster det samme, altså like mye verd. Men du kan like den ene av de mye bedre enn den andre selvom.. :D

Lenke til kommentar

Dette har jeg kanskje ikke fortalt i forumet, men ble frastjålet lommebok med kredittkort, bankkort, legitimasjon og penger på bussen for tre uker siden. Av en inder/pakistaner. Riktignok vil jeg ikke kreve den personen henrettet, men jeg anser meg som mer verdt enn ham. Forøvrig, i den saken, er jeg FORNØYD med Oslo Politiet! Ble innkalt for å se på bilder og det hele.

 

Så var det innlegget over da! Staten tåler tyveri. Staten får ikke psykiske problemer av at noen snylter på skatten.

Lenke til kommentar
I såfall har du nå fornærmet raneren ettertrykkelig ved å kalle ham en inder / pakistaner. De tåler ikke trynet på hverandre...

Var mer for at ingen skulle si at jeg ikke gir pakistanere skylden for alt. Nå er det tross alt mange flere pakistanere enn indere i Norge, og sannsynligheten er stor for at det var en pakistaner.

 

Hva har du å si til min innbrudd/skattesnylting- "tese"?

Lenke til kommentar
Så var det innlegget over da! Staten tåler tyveri. Staten får ikke psykiske problemer av at noen snylter på skatten.

Så det å være kriminell er helt greit så lenge de det går ut over i dine øyne ikke lider av det?

 

- Hva med moralen i samfunnet?

- Hva med tanken på at alle er en del av staten, og at stjeler man fra staten, så stjeler man fra alle?

 

Er det virkelig slik at det er greit å stjele, så lenge man umiddelbart ikke legger merke til at det påvirker personen/instituasjonen man stjeler fra i større grad?

Lenke til kommentar

Jo, JoachimR, jeg trodde du faktisk hadde relativt solid peiling på økonomi, også skuffer du med uttalelsen om at staten tåler skattesnylteri. De som snylter på skatten, er som regel den som er pliktet til å betale mest tilbake. Hvordan skal et land gå rundt uten skatteinntekter? Vi kan ikke leve på petroleumsressurser i mange år fremover - hvordan kan verdiskapning foregå, når noen stjeler penger fra "potten" ?

Lenke til kommentar
Var mer for at ingen skulle si at jeg ikke gir pakistanere skylden for alt. Nå er det tross alt mange flere pakistanere enn indere i Norge, og sannsynligheten er stor for at det var en pakistaner.

 

Hva med å kalle ham en person utenlandsk bakgrunn, og så kommentere at det er godt mulig at han var fra den vestlige delen av Asia

Lenke til kommentar

CASE:

 

Du må skyte en av to personer. Den ene er mor til to og lever et godt familieliv. Den andre er en morder som er narkoman, han har ikke noe godt liv og kan godt kalles for sinnsyk.

 

Hvem hadde dere skutt? Ser dere det ikke? Menneskeverd er relativt.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Jo, JoachimR, jeg trodde du faktisk hadde relativt solid peiling på økonomi, også skuffer du med uttalelsen om at staten tåler skattesnylteri. De som snylter på skatten, er som regel den som er pliktet til å betale mest tilbake. Hvordan skal et land gå rundt uten skatteinntekter? Vi kan ikke leve på petroleumsressurser i mange år fremover - hvordan kan verdiskapning foregå, når noen stjeler penger fra "potten" ?

Når jeg sa at staten "tålte" skattesnylting var det ikke økonomisk jeg tenkte på, men jeg mente det at Staten får ikke psykiske problemer om noen snylter på skatten. Jeg synes det er verrre når enkelt mennesker får psykiske problemer etter en forbrytelse.

 

Jeg støtter på INGEN MÅTE skattesnylteri, men jeg synes kriminalitet som går utover enkeltmennesker er verre.

 

EDIT: Tre innlegg på et minutt: WOW!

 

Selvsagt ville du skutt den narkomane morderen?! :dontgetit:

 

Greit, utenlandsbakkgrunn. Hvis du vil vite det som stod i avhørsreferatet mitt: "Asiat, sannsynligvis Inder/pakistaner"

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Jeg støtter på INGEN MÅTE skattesnylteri, men jeg synes kriminalitet som går utover enkeltmennesker er verre.

 

Hvitsnippkriminalitet som f.eks fører til et konserns undergang og/eller store økonomiske kutt går betydelig utover enkeltpersoner. Å miste jobben er en stor påkjenning, ikke bare økonomisk.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...