Gå til innhold

Menneskeverd

Anbefalte innlegg

Nei, har man gjort noe så dumt, tilgir ikke jeg ihvertfall. Kriminelle ting som skjer mer enn en gang, da har du tenkt grundig og bestemt deg selv. Da får du aldri respekt av meg.

OK, så har man én gang gjort noe dumt, så er man dømt til evig fortapelse og bør aldri kunne tilgis? Det er en svært drøy påstand, og i det minste et svært, SVÆRT radikalt menneskesyn. Kan du nevne ett eneste menneske som ikke har gjort noe dumt?

Personlig synes jeg det er patetisk av deg å "legge folk i bakken" som du så fint kaller det (er vel ikke første gangen du har sagt du gjør slikt tror jeg). Det er slike som deg som ødelegger dagens samfunn med selvjustis, unødvendig bruk av vold o.l. Bruk av vold/makt i en slik sammenheng er kun et bevis på at man har gått tom for argumenter og at man må kompansere på en destruktiv måte. Det å legge folk i bakken bør være noe som bør bli slått hardt ned på, og hver gang noe slikt skjer bør man få en lang utvisning og nedsatt oppførselskarakter. Og ærlig talt bryr jeg meg fint lite om han det er snakk om er like ille som deg, i så fall så kan dere bli kastet ut begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='13/12/2003 : 13:35'] Gale regnskapstall er også kriminalitet. Om en fyr slår ned en annen på by'n, eller om en person snor seg unna noen tusen i skatt, så er de begge kriminelle.

Økonomisk kriminalitet som f.eks skattefusk kan ha negative ringvirkninger på mange flere personer enn et stakkars voldsoffer.

Økonomisk kriminalitet er også noe dritt, men en voldsmann er mye værre. Det er ikke nok med at han slår ned personer, kanskje uskyldige, men han sprer også en frykt til alle andre som er ute og ferdes. Blind og uprovosert vold bør ha en minimum strafferamme på 5 år

Lenke til kommentar

Dette med å legge ham i bakken, det er den eneste mulighet når man ikke kan norsk. Da må man prøve andre sprog. jeg synes det er synd at pryl er avskaffet i norsk skole.

Dersom min far voldtok en jente ville sannsynligvis noen aviser blitt veldig interressert, så jeg tror ikke det er tilfelle. Men shadde han gjort det, da ville jeg forsvart henrettelse for ham. mennesker som voldtar eller dreper er ikek vårt samfunn tjent med, og har man gjort det en gang, hvorfor skulle ikke personen kunne gjøre det på nytt?

Lenke til kommentar

Nei, vold er ikke eneste muligheten. Hvis dere ikke snakker samme språk så foreslår jeg at dere holder dere unna hverandre, og kan dere forstå hverandre er det ingen grunn til å ty til voldlige midler.

Du har en dobbeltmoral som stinker skikkelig. Du er voldelig og mener at voldsmenn bør kastes i fengesel i 10-20 år, og aldri tilgis.....

Jeg er enig som du sier at fem år for blind vold kanskje er lite, men nå snakker jeg om en _minimumsgrense_. I disse dager kan man komme seg unna med 2-3 måneders BETINGET fengsel, og det er helt absurd.

Lenke til kommentar
Dette med å legge ham i bakken, det er den eneste mulighet når man ikke kan norsk. Da må man prøve andre sprog. jeg synes det er synd at pryl er avskaffet i norsk skole.

Dersom min far voldtok en jente ville sannsynligvis noen aviser blitt veldig interressert, så jeg tror ikke det er tilfelle. Men shadde han gjort det, da ville jeg forsvart henrettelse for ham. mennesker som voldtar eller dreper er ikek vårt samfunn tjent med, og har man gjort det en gang, hvorfor skulle ikke personen kunne gjøre det på nytt?

Veldig likt fundamentalister dette. Bryter du lovene i deres religion kan du steines til døde osv. Stjeler man kapper man hendene av.

Nei, du har ikke overbevist meg i det hele tatt Joachim. Jeg er totalt uenig med deg, og tar sterkt avstand fra et slikt menneskesyn. Dette hører steinalderen til, ikke et sivilisert samfunn.

Lenke til kommentar

Han snakker ikke samme sprog som meg, og han går kontinuerlig etter meg og babler på et veldig brett norsk. Når ikke skolen eller barnevernet tar affære, må han legges i bakken. Jeg gjorde ingen ting mer, selvom det var svært fristende å sparke ham. og holde ham nede. Han er for selvsikker!

Selvsagt skal jeg ikek steine folk, man skal bruke mer humane metoder.

Lenke til kommentar
Han snakker ikke samme sprog som meg, og han går kontinuerlig etter meg og babler på et veldig brett norsk. Når ikke skolen eller barnevernet tar affære, må han legges i bakken. Jeg gjorde ingen ting mer, selvom det var svært fristende å sparke ham. og holde ham nede. Han er for selvsikker!

Så du synes det å snakke bredt norsk er grunn til å bli lagt i bakken?!?! Herre min hatt gutt, hva slags menneske er du egentlig? Skal barnevernet ta affære fordi de har en annen dialekt enn deg? Du er faktisk mer patetisk enn jeg trodde...

Forøvrig så tror jeg det at han er selvsikker er noe som gjør at du blir missunnelig og du må kompansere dette ved å legge ham i bakken. Patetisk, patetisk, patetisk...

Lenke til kommentar

Selvsagt skal jeg ikek steine folk, man skal bruke mer humane metoder.

:laugh: Dette minner meg om noe som har skjedd nylig, bare på en litt større skala.

Lenke til kommentar
Dialekten er bare en del av det. Jeg får stadig høre f.eks. at det er homsete med lytserosa skjorte. Foreldrene nekter inspektøren å snakke med ham. jeg ringte bekymringsmelding til barnvernet, og, hva skjer? Nothing.

Jeg håper virkelig du bare gjør dette for moroskyld, for dette er virkelig dumt.

En person har slengkommentar om din rosa skjorte på bredt norsk, og da legger du ham i bakken? Har du hørt om å bare ignorere slike utsagn? Å legge noen i bakken for det er jo helt på jordet.

Det at du kontakter barnevernet fordi noen snakker bredt, er selvsikre og ikke liker din rosa skjorte viser noe om hvor dårlig virkelighetsoppfattelsen din er. På hvilken måte er dette tegn som viser at foreldrene ikke er skikket?

Lenke til kommentar
Du er faktisk mer patetisk enn jeg trodde...

Forøvrig så tror jeg det at han er selvsikker er noe som gjør at du blir missunnelig og du må kompansere dette ved å legge ham i bakken. Patetisk, patetisk, patetisk...

Don't feed the trolls, please.

@admins generelt:

Ta nå konsekvensen av at enkelte mennesker ikke har noe positivt eller konstruktivt å komme med, og lýs nå trollene i bann.

At administratorene ikke fatter hva som ligger i begrepet troll, og at denslags individer trekker ned, er meg en gåte.

Jeg forstår det bare ikke. Er det en ytterliggående "alle er like og har like stor verdi"-tankegang som løper løpsk, eller er det "ytringsfrihet tror jeg kanskje muligens kan bety at all verdens avskum står fritt til å spre dritt hemningsløst"-forståelsen?

Kan noen admins forklare hva som rører seg oppi hodene deres, når dem ikke klarer å sette en strek mellom punkt A "Denne personen ødelegger", og punkt B "Her hadde det kanskje vært en idé å gjøre noe"?

Beklager hvis jeg vinkler dette for negativt, men dette har jeg ikke kapasitet til å forstå.

Lenke til kommentar
Dialekten er bare en del av det. Jeg får stadig høre f.eks. at det er homsete med lytserosa skjorte. Foreldrene nekter inspektøren å snakke med ham. jeg ringte bekymringsmelding til barnvernet, og, hva skjer? Nothing.

Forstår du alvoret i å ringe inn en bekymringsmelding til barnevernet for noen du misliker?

Lenke til kommentar
Du er faktisk mer patetisk enn jeg trodde...

Don't feed the trolls, please.

@admins generelt:

Ta nå konsekvensen av at enkelte mennesker ikke har noe positivt eller konstruktivt å komme med, og lýs nå trollene i bann.

At administratorene ikke fatter hva som ligger i begrepet troll, og at denslags individer trekker ned, er meg en gåte.

Jeg forstår det bare ikke. Er det en ytterliggående "alle er like og har like stor verdi"-tankegang som løper løpsk, eller er det "ytringsfrihet tror jeg kanskje muligens kan bety at all verdens avskum står fritt til å spre dritt hemningsløst"-forståelsen?

Kan noen admins forklare hva som rører seg oppi hodene deres, når dem ikke klarer å sette en strek mellom punkt A "Denne personen ødelegger", og punkt B "Her hadde det kanskje vært en idé å gjøre noe"?

Beklager hvis jeg vinkler dette for negativt, men dette har jeg ikke kapasitet til å forstå.

Det kan ofte være langt bedre å se troll argumentere for sine tåplige argumenter enn å stenge tråden..

Lenke til kommentar

Bekyrmingsmeldingen var NØYE gjennomtenkt. Når foreldre nekter meg og ha et møte med ham med inspektør og lærer tilstede, da forstår jeg det slik at foreldrene ikke ønsker å få til en løsning. Nå skaøl det sies at dette ikke bare gejlder meg, men han er slik mot en del andre i vår klasse. Dette er ikke bare fordi jeg misliker ham, men fordi foreldrene ikke bør kunne nekte en oppklaring i en slik sak.

Lenke til kommentar
Hva sa jeg om foreldrene hans? Hmm.. Dette har skjedd over tid, og istedet for å få snakke med ham, har læreren gitt meg beskjed om å skrive LOGG. Hohoho...

Men menneskeverd vil vi diskutere! Dette var bare fpor å dra diskusjonen inn på emne.

Du sa svært lite om foreldrene hans, annet enn noe om at lærerene ikke fikk lov til å snakke til ham. Hvis dette stemmer så er det i så fall også noe galt med lærerene.

Jeg håper du forstår hvor dumt det du sitter her og sier er. Man legger ikke folk i bakken fordi man ikke liker dialekten deres og fordi de er selvsikre. Når man går tom for argumenter, så betyr det ikke at dere ikke snakker samme språk og at vold er eneste løsningen. Vold er aldri eneste løsning, og når man bruker det på den måten du sier så er det kanskje andre som burde ringt bekymringstelefonen...

Lenke til kommentar
Bekyrmingsmeldingen var NØYE gjennomtenkt. Når foreldre nekter meg og ha et møte med ham med inspektør og lærer tilstede, da forstår jeg det slik at foreldrene ikke ønsker å få til en løsning. Nå skaøl det sies at dette ikke bare gejlder meg, men han er slik mot en del andre i vår klasse. Dette er ikke bare fordi jeg misliker ham, men fordi foreldrene ikke bør kunne nekte en oppklaring i en slik sak.

Hadde du sluttet å legge folk i bakken fordi de er selvsikre og har bred dialekt så ville jeg tro at det ikke hadde vært noe å rydde opp i. Du er problemet, ikke han.

Lenke til kommentar
In fact, jeg var med på å ringe Bekymringsmelding. Det var imidlertid ikke jeg som snakket.

Nei, jeg forstår det med tanke på hvor dyktig du er på å argumentere :D

Noen tips for framtiden: Legg fram all informasjon med en gang, i stedet for å fortelle bruddstykker som ikke gir noen bekymringsverdige tendenser.....

"Hallo? Er det barneværenet? Det er en gutt her som dere bør se litt nærmere på.... han snakker dialekt og mobber fargen på skjorta mi, og ikke nok med det er han _selvsikker_ også. Har lagt han i bakken noen ganger fordi jeg ikke liker ham. Tror dere bør ta en nærmere titt på saken".

I wonder why nothing has happened....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...