Gå til innhold

Menneskeverd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ment en smule sarkastisk. Riktignok liker jeg dem ikke, men jeg kan vanskelig nekte noen å bli født;) Desverre!

du mener altså at de er verd nok til å få lov til å leve...

Desverre kan jeg vanskelige nekte noen det...

Men det ville ikke gjort noe om man kastrerte alt av commier og sosialister. :devil:

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på meg selv som noen kommunist eller "commie", (du er så tøff JoachimR), men jeg ser heller at Amerikanere og alle venner av Amerikanere får den straffen du så respektløst slengte ut her på forumet.

Kommunisme er bra teoretisk, men udugelig praktisk. Begge deler er udugelig ved kapitalisme. Jeg ser en vinner.

TOPIC: Mennesker er ikke verd noe mer enn noe annet her i naturen, siden de også er bygget opp av samme materiale, og fungerer på samme måten som en ape/makk/elg. De kan få lov til å TRO det, og til og med diskutere det. Men nei.

Lenke til kommentar
Det var ment en smule sarkastisk. Riktignok liker jeg dem ikke, men jeg kan vanskelig nekte noen å bli født;) Desverre!

du mener altså at de er verd nok til å få lov til å leve...

Desverre kan jeg vanskelige nekte noen det...

Men det ville ikke gjort noe om man kastrerte alt av commier og sosialister. :devil:

Du er bare ute etter kickban og folk på nakken du eller? Huff

Lenke til kommentar

JoachimR - Beklager å si det, men du høres ut som en 13-åring som nettopp har fått tilgang til datamaskin.

"Østkantgutt" - Om han er fra østkanten eller fra bærum, har det noe å si?

"Hvis min far hadde voldtatt en jente hadde det kommet et stort avisoppslag"

Etter å ha lest postene dine er jeg blitt så provosert at jeg holder på å gå i luften.

Du kan under ingen omstendigheter sette deg inn i en morders livssituasjon. Du kan under ingen omstendigheter lese hjernen til voldtektsmenn. Du kan overhode ikke skjønne hvorfor enkelte blir provosert av pappagutter i rosa skjorte.

Hvis en jente blir voldtatt nesten daglig av sin far helt til hun får nok en dag og dreper faren. Er da jenten mindre verdt enn deg som menneske?

Jeg er verken en voldtektsmann eller en morder, så jeg vet ikke hva slike personer har gått gjennom eller hvordan de tenker. Hovedforskjellen på meg og deg er at jeg holder kjeft, mens du slenger ut masse helt idiotiske meninger om ting som du rett og slett ikke har peiling på.

Du er overhode ikke verdt mer som person enn noen andre mennesker(du er heller ikke verdt mindre enn andre mennesker), og hvis du ikke innser det kan jeg godt forstå at "østkantgutten" ikke liker deg helt.

Du skriver i signaturen din at gud velsigne det ene og det andre. Vet du at gud sier at man ikke skal dømme folk? Prøv å se ting fra andre sitt synspunkt, og ikke oppfør deg som en idiot :mad:

EDIT : Foreldre som adopterer regnes IKKE som biologiske foreldre til sitt barn. Biologiske foreldre må dele arvemateriale med barnet sitt. Men jeg tviler ikke et sekund på at en mor kan ha like mye kjærlighet til et adoptert barn som et "egenprodusert" barn.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Nå var det faktisk snakk om Joachim R sitt synspunkt angående verdi av mennesker. Det har blitt laget en poengskala - hvor et av spm var hvor mange generasjoner foreldrene dine hadde bodd i Norge. Det var der snakket om biologiske og ikke biologiske foreldre kom inn i bildet. Selvfølgelig er ikke adoptivforeldre biologiske foreldre. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Men at alle var verdt like mye hindret ikke Gud i å anbefale folket å steine homofile, folk som var utro og så videre...

Har noen hørt historien om når en prostituert skal steines og jesus skriver i sanden? Bare nevner den..!

Jeg tror at alle mennesker er like mye verdt..! Uansett om de har drept, voldtatt eller gjort noe galt! Selve verdien er like stor selv om de har gjort dårlige valg i livet...

Lenke til kommentar
Men at alle var verdt like mye hindret ikke Gud i å anbefale folket å steine homofile, folk som var utro og så videre...

Det handler jo om menneskers tolking av bibelen

heh, Det står passe ordrett, men det er jo gammeldags og utdatert siden det nye testamentet tok over for GT. Men man kan fremdeles plukke ut det som passer med ens fordommer fra GT ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...