Gå til innhold

Menneskeverd


Anbefalte innlegg

Han snakker ikke samme sprog som meg, og han går kontinuerlig etter meg og babler på et veldig brett norsk. Når ikke skolen eller barnevernet tar affære, må han legges i bakken. Jeg gjorde ingen ting mer, selvom det var svært fristende å sparke ham. og holde ham nede. Han er for selvsikker!

 

Selvsagt skal jeg ikek steine folk, man skal bruke mer humane metoder.

HAHAHAHAHA

 

Språk og dialekt har to forskjellige definisjoner. Vennligst lær Dem norsk.

 

btw: Nydelig trolling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss si at vi tar to mennesker, en redder 6.000.000 mennesker og den andre dreper 6.000.000 mennesker.

Så dør begge to samme dag. Spørsmålet er da: hvem av disse menneskene hadde størst verdi?

 

Jeg vil si at det er uhyre naivt å si at disse personene er av like stor verdi, uansett om menneskeverdi er konstant eller om den den går i bølgedaler sammen med tiden eller om den bare synker for de dårlige handlingene man har gjort i livet.

Dette igjen er ikke snakk om verdi, men hvem du bryr deg mest om, hvem synes du er det beste mennesket, gjorde mest bra, noe som er helt forskjellig ifra VERDI som det snakkes om her!

 

JoachimR: Du snakket om at det var fristende å sparke ham etter at du hadde lagt ham i bakken. Det at du i det hele tatt har slike tanker, vil ikke det gjøre deg mindreverdig etter ditt eget syn, jeg mener, blind vold (ja det ville faktisk blitt blind vold) kan ikke være noe bra når du skal måles i 'verdi' som du selv sier, kan det?

Lenke til kommentar
Dette igjen er ikke snakk om verdi, men hvem du bryr deg mest om, hvem synes du er det beste mennesket, gjorde mest bra, noe som er helt forskjellig ifra VERDI som det snakkes om her!

Var ikke jeg som skrev det nederste, (det var min bror) men jeg er forsåvidt enig.

 

Hva slags VERDI er det snakk om her da? (definer hva vi mener med verdi her)

Lenke til kommentar
Det ville jo ikke akkurat vært BLIND vold er jeg redd... Den ville være ganske plassert...

 

Altså... Du likte ikke fyren fordi han snakket 'rart' eller et noget bredt norsk som du kallte det og noen andre ting... Viss du har sparket denne personen mens du holdt ham nede ville blitt karaktisert som blind vold enten du mener det ikke er det eller ikke! Ferdig med den saken.

 

Så da skulle du faktisk ifølge dine egne meninger ha fått noe rundt minimum 5-10 års fengsel. Litt morro å se at du er villig til å gi deg selv flere års fengsel kontra 1-2 måneder du ellers ville fått med de lovene som allerede brukes :thumbs:

Lenke til kommentar

Hmmm.... lurer på hvor denne Joachim bor hen.... Mars?

Han har noen spesielle meninger, som kommer til å gjøre det vanskelig å være sosial når han blir voksen. Jeg tror denne gutten lever i pappas lille lomme. Hàn har utrolig liten livserfaring, selv om han sier han har reist masse osv. Jeg tror denne gutten må komme seg UT i livet, bli kjent med folk fra andre deler av landet som ikke bor i en villa på Holmenkollen...

 

Men nå vil ikke jeg at man skal klassifisere alle som bor på "vestkanten" eller går med hodebånd osv for en gjeng arrogante drittsekker, som jeg selv har sett at folk har blitt her på forumet. JEg selv bor ikke på vestkanten, men ikke østkanten heller (oslo). Jeg går på en skole på Frogner, og har faktisk ett hvitt bånd på hodet. Men jeg regner ikke meg selv for en arrogant drittsekk fordet. Jeg har venner fra grunerløkka, frogner, vinderen, ellingsrud, lillestrøm og Åsen. Som du ser har jeg venner fra mange steder i oslo. Er disse menneskene mindre verdt fordi de prater forskjellige "dialekter"?

 

Jeg har gjort ulovlige ting her i verden, jeg har ikke voldtatt noen eller drept noen, men likevel ting som ikke er lovlig. Er jeg ikke verdt like mye som deg da?

 

P.S.: har gått på samme skole som JoachimR, men bare for enkort tid. Den skolen synes jeg var veldig spesiell, med tanke på elever og lærere. Jeg kjenner ikke JochimR, har ikke møtt ham.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

M.a.o. fikk du heftig kjeft hos inspektøren i dag, som ikke mente at hans dialekt og høyde var god nok grunn for å bli slått ned. End of discussion, og tilbake til topic?

Lenke til kommentar

Godt sagt Fragletrollet, plassert fullstendig riktig. Selv bor jeg på vestkanten i Oslo, og selvfølgelig er ikke alle som Jokke. Faktisk er Jokke det verste tilfellet jeg har vært borti. De aller fleste er helt normale og nokså tolerante. Har også venner fra alle kanter av byen, og skjønner ikke hva som er i veien med det.

 

EDIT; og seff er ikke hans høyde og/eller dialekt noen grunn til å legge ham i bakken. Ikke om han er irriterende engang er det en god nok grunn. Hadde det vært slik ahdde jeg nok sittet i fengsel nå (og du på akutten...)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Skal si meg litt enig med Jokke her. f.eks. om Jokke hadde rallet rundt og irritert meg med hensikt IRL, så ville jeg mest sannsynlig kjeftet ham huden full (jeg er ikke voldelig som Jokke). Men jeg ville nok forstått Jokke om han var ett tidligere mobbeoffer. Da ville jeg snakket med ham, det ville naturligvis ikke hjulpet, så da hadde jeg sendt han nedover pisserenna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...