AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Hei! Noen ganger, etter perioder hvor jeg kanskje har sittet litt for mye stille kan jeg få skikkelig vondt i knærne når jeg først begynner å bevege meg, noen andre som har opplevd dette? Slik at det gjør vondt å bøye knærne. Lurer egentlig på; kan det være 'farlig'/dårlig å stå (rett opp og ned) i flere timer i strekk? Eller er det OK? Eller er det bedre å sitte? Jobber ofte 8-10 timer hvor jeg mesteparten av tiden går eller står stille (men kan sitte, ofte bare mer praktisk å sitte) (med 15-30min pause ila dagen så klart...). Og lurer på om det er noen øvelser jeg burde gjøre? Anonymous poster hash: 1e2f8...f89 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 (endret) Du bør variere på hvordan du har beina dine når du sitter stille blant annet. Selv har jeg en lei tendens til at når jeg sitter, så bøyer jeg kneet og har beina "under stolen". Det gjør at jeg blir veldig stiv når jeg først skal begynne å stå. Så varier på og ha beinene rett ut, litt under, og bytte på litt. Å stå rett opp og ned vil gjøre deg sliten etterhvert. Det er derfor lurt å bevege seg litt, kanskje bare strekke litt i ny og ne (for eksempel å bare ta et par høye kneløft f.eks). "Riste litt løs". Videre så er det jo så klart viktig med komfortable sko med god støtte/demping. Endret 25. mars 2018 av Vertical^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå