Taurean Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Er det noen her som tenker på disse tingene? Altså sitt astrologiske fødselstegn, sitt dekan, sitt stjernekart, og hvordan ens nærmeste relasjoner har påvirket en gjennom livet via disse påvirkningene? Bare ut av interesse. Lenke til kommentar
VegaPet Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Vel, jeg hadde anbefalt å studere litt psykologi isteden. Det er liksom litt nærmere enn stjernene. 2 Lenke til kommentar
Antibabbel Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Er det noen her som tenker på disse tingene? Altså sitt astrologiske fødselstegn, sitt dekan, sitt stjernekart, og hvordan ens nærmeste relasjoner har påvirket en gjennom livet via disse påvirkningene? Bare ut av interesse. Jeg har tenkte litt om det. Om hvor fascinerende det er at folk tror at dette har noen som helst innvirkning på hvem og hvordan en er. Nok til at jeg har vurdert å forske på horoskop. Tanken var å la et utvalg mennesker få lese horoskop hver uke, men da få alle 12, og skulle rangere dem fra hvilken de mener passer best til dem, og hvilken som passer dårligst. Bare for å se om det gir noe som helst utslag utover det man skulle forvente. Altså at man treffer noen ganger ved tilfeldigheter. 2 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Om noen ber meg lese horoskopet deres fra et ukeblad, bruker jeg konsekvent å lese feil horoskop. Merkelig nok, stemmer de andre horoskopene like godt... Horoskop er en trosretning for folk som skulle ønske det fantes alver, enhjørninger og krystallenergi. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Har du noen gang lest horoskopet og tenkt: "Steike! Det var jammen meg godt truffet. Kanskje det er riktig!" Dårlig nytt... Stjernetegnet ditt har forskjøvet seg kraftig, så du er neppe født under det stjernetegnet du har fått oppgitt. Er du født mellom 29. Nov og 17. Des så er det tough shit, for da er du født under et tegn som trollmannen ikke ser i krystallkulen sin. https://www.livescience.com/4667-astrological-sign.html Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Så er det jo om forskyvelsen ift. datoer og stjernetegn i det hele tatt påvirker noe som helst i glasskula da.. Men det er jo åpenbart bare tull uansett, så hva har det å si. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Det har jo litt å si om man faktisk tror at stjernehimmelen er magisk, man er født under et stjernebilde og man nå har levd under antagelsen om at man er født under noe annet enn det man faktisk er. Jeg kan jo ikke lese horoskopet mitt for Væren om jeg egentlig er født i Slangebæreren. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Om de som lager horoskopet tror de "leser" væren, som egentlig "leser" slangebæreren så blir det jo riktig.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Det spørs. Tror du de telepatiske signalene eller shakra-bølgene blir viderekoblet? Trodde det faktisk var stjernebildet man leste for å vite fremtiden sin, ikke datoen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Det spørs. Tror du de telepatiske signalene eller shakra-bølgene blir viderekoblet? Trodde det faktisk var stjernebildet man leste for å vite fremtiden sin, ikke datoen.Jeg har ingen formening om hvordan de dikter opp ting, jeg bare mener det kan tenkes at det ikke har noe å si Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Det er jo greit å dekonstruere konseptene for å gjøre tvilen sterkere. Det nytter jo ikke når to skeptikere driver å argumenterer for det samme, men om noen er villige til å utfordre min påstand om at alle sine stjernetegn har vært feil hele tiden, og at horoskoper derfor blir feil også, så er de velkommen til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå