The_evil_blue_toad Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ved å istednfor å ha en vaskemaskin og oppvaskmaskin etc per familie kan ha en stor oppvaskmaskin og vaskemaskin per boligblokk eller noe i den dur så er vi kvitt ett problem, eller i det minste forminsket det. Men, er det nok ressurser til å bygge enorme hus? tenker da på bygningsmateriale. En mulighet ville jo være, om jeg ikke er altfor radikal nå. Vaske opp med Zalo og kost! Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Ved å istednfor å ha en vaskemaskin og oppvaskmaskin etc per familie kan ha en stor oppvaskmaskin og vaskemaskin per boligblokk eller noe i den dur så er vi kvitt ett problem, eller i det minste forminsket det. Men, er det nok ressurser til å bygge enorme hus? tenker da på bygningsmateriale. dobbelt Endret 19. desember 2003 av The_evil_blue_toad Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Men hva gjør vi med grunnproblemet - folks stadig stigende forventninger...? Forbruket vårt er ikke konstant. Det øker for hvert tiår. Dette gjelder både rike land og fattige land. Hver økning i utbudet av materielle goder gir forventninger om ny økning. Hver økning i utbudet av sosiale goder gir forventninger om ny økning. Hver generasjon vokser opp og tar det generasjonen før dem betraktet som overflod for en naturgitt rettighet. Denne spiralen har fulgt oss gjennom hele den industrialiserte epoken. Forutsatt dagens utvikling kan vi derfor ikke regne på hvordan resten av verden skal komme opp på vårt nivå, men hvordan resten av verden skal komme opp på det nivået vi befinner oss om ti år, femti år, hundre år... 500.000.000 kinesere pr charterfly til Syd-Kina eller Thailand to ganger årlig vil gi heftig bra oljepriser... Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Svar : Virtual reality. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Da har jeg mer sans for ungene som leker med pappesken den dyre leken kom i, men jeg nok en reaksjonær nostalgiker... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Ved å istednfor å ha en vaskemaskin og oppvaskmaskin etc per familie kan ha en stor oppvaskmaskin og vaskemaskin per boligblokk eller noe i den dur så er vi kvitt ett problem, eller i det minste forminsket det. Men, er det nok ressurser til å bygge enorme hus? tenker da på bygningsmateriale. En mulighet ville jo være, om jeg ikke er altfor radikal nå. Vaske opp med Zalo og kost! Det ville jo være å senke levestandarden, ville det ikke? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Svar : Virtual reality. En stk stor the matrix, de som har sett Futurama og hvordan dem gjør det med "the older people" forstår, en ganske genial løsning. Alle over x år blir flyttet over i et stort senter der dem blir koblet til en matrix som er "perfekt" for eldre Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Svar : Virtual reality. En stk stor the matrix, de som har sett Futurama og hvordan dem gjør det med "the older people" forstår, en ganske genial løsning. Alle over x år blir flyttet over i et stort senter der dem blir koblet til en matrix som er "perfekt" for eldre hehe... Der vil jeg dra når jeg blir gammel og grå. Hekte meg på "matrix" og være en ung, kåt gutt Mye bedre enn å vite at du ligger i senga å tisser på deg Lenke til kommentar
Olga53 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Polski polski! lenge leve polski! jag vare vaskadame! polski vlodja krokunoonen matti matti do you want to party polish do it better Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Det er unødvendig å dra fram 3-4 år gamle emner. Stenges. Reaksjoner tas på PM eller Rapportering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg