quantum Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Vanligvis et rest-api. Men det, og SQL, hvis man velger python, er det antagelig lurt å vente med. Det går som sagt helt fint å kode HTML og javadcript/typescript uten verken rest eller SQL. Endret 26. mars 2018 av quantum Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Jeg kan sikkert google dette, men hva kan man gjøre med Java (ikke -script)? Tenk på Java som en plattform. Det er riktig nok et språk, men kjører på en virtuell maskin, sammen med mange andre morsomme språk. Java/JVM-plattformen er nok den mest rikholdige du finner. Du kan lage hva som helst med Java, men desktop-applikasjoner og ting som kjører i browseren er ikke så vanlig. Det fins mange web-rammeverk for Java likevel, de fleste kjører på serveren og sender HTML/script til browseren. Verktøystøtten i java-økosystemet er også førsteklasses. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Personlig hadde jeg nok gått for Java da det er det første språket jeg lærte på skolen og det er kjapt å få opp "Hello World". Etterhvert lærte jeg om MVC(Google it) og brukte det senere i studiet. Men anbefaler deg å laste ned MySQL f.eks og lær deg litt opp på relasjonsdatabaser, samtidig som du holder på med å lære et peogrammeringsspråk. For all del hvis du skal lære ting selv så må du bare det. Bare pass på å ikke danne deg noen uvaner, som er fort gjort når du ikke har noen til å veilede deg. Å programmere handler like mye om å kunne språket som å lære seg metoder for å skrive best mulig kode. Endret 26. mars 2018 av Emsal Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Vanligvis et rest-api. Som snakker med hva? (Edit: Nå følte jeg meg påtrengende...) Endret 27. mars 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Vanligvis et rest-api.Som snakker med hva? (Edit: Nå følte jeg meg påtrengende...) Dette går veldig langsomt. En siste gang; Man trenger ikke blande inn SQL når man lærer å kode i browseren. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Vanligvis et rest-api.Som snakker med hva? (Edit: Nå følte jeg meg påtrengende...) Dette går veldig langsomt. En siste gang; Man trenger ikke blande inn SQL når man lærer å kode i browseren. Det vet jeg vel. Men skal man lage websider, så kreves det mer enn å kode front-end, eller lære seg å kode i browseren. Man blir snart lei av å "lære seg å kode", og vil gå videre til å lage et produkt. Et bra eksempel for web er en forumprogramvare som dette. Endret 27. mars 2018 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Det vet jeg vel. Men skal man lage websider, så kreves det mer enn å kode front-end, eller lære seg å kode i browseren. Gudbedre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå