Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Led lampe - 3 x 6W vs 3 x 7,5W?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w.

Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt?

Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w?

Lenke til kommentar

Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w.

Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt?

Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w?

Det kan være brannfare med det, er ikke så stor forskjell mellom 6w og 7.5w, men med 3 stk så kan det bli for varmt. Ville ha brukt pærer som er ment for lampa.

Lenke til kommentar

Det kan være brannfare med det, er ikke så stor forskjell mellom 6w og 7.5w, men med 3 stk så kan det bli for varmt. Ville ha brukt pærer som er ment for lampa.

Hvordan hadde det vert med en eller 2 pærer? Er jo mer som spoter (en lampe med 3 spoter som er fra verandre)

Lenke til kommentar

Hvordan hadde det vert med en eller 2 pærer? Er jo mer som spoter (en lampe med 3 spoter som er fra verandre)

Er mulig det kan gå, du kan prøve og se. Og kjenne om spoten blir varm eller ikke. Får bli ei vurdering du tar sjøl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...