toddy21 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hei. Har noen ledlamper (taklampe til stua) Står max 3×6w på lampa (3stk pærer) men hva vil skje dersom jeg setter inn 3stk 7.5w pærer? Har det noe å si? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 (endret) Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w. Endret 24. mars 2018 av sirhedly Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 24. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2018 Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w. Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt? Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Det kan i verste fall starte en brann. Jeg ville heller tent stearinlys enn å prøve med sterkere pærer i 48 timer. Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 24. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2018 Det kan i verste fall starte en brann. Jeg ville heller tent stearinlys enn å prøve med sterkere pærer i 48 timer. Oki. Takk for svar Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w. Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt? Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w? Det kan være brannfare med det, er ikke så stor forskjell mellom 6w og 7.5w, men med 3 stk så kan det bli for varmt. Ville ha brukt pærer som er ment for lampa. Lenke til kommentar
toddy21 Skrevet 24. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2018 Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w.Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt?Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w? Det kan være brannfare med det, er ikke så stor forskjell mellom 6w og 7.5w, men med 3 stk så kan det bli for varmt. Ville ha brukt pærer som er ment for lampa. Hvordan hadde det vert med en eller 2 pærer? Er jo mer som spoter (en lampe med 3 spoter som er fra verandre) Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Ja det har noe si, led pærene blir varme dei også. Så lampa er ikke godkjent for mer en 3x6w. Kan bli for varmt for innmaten i lampa med 3x7.5w.Oki. Men for varmt for innmaten i lampa? Hva skjer da? Branfare? Eller vil bare lampa bli defekt?Neste spørsmål. Er i en situasjon der jeg bare har 7.5 w pærer.. farlig å bruke disse til mandag så bytte til 6w? Det kan være brannfare med det, er ikke så stor forskjell mellom 6w og 7.5w, men med 3 stk så kan det bli for varmt. Ville ha brukt pærer som er ment for lampa. Hvordan hadde det vert med en eller 2 pærer? Er jo mer som spoter (en lampe med 3 spoter som er fra verandre) Er mulig det kan gå, du kan prøve og se. Og kjenne om spoten blir varm eller ikke. Får bli ei vurdering du tar sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå