Arctic Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 IMO den beste bilfilm som er laget! (Kowalski er muligens enig ) Og utover det en særdeles god film. En film for de fleste, å ikke bare gearheads. Man glemmer den faktisk ikke 5 minutter etter man har sett den. Den eneste nedturen var at jeg ikke fikk sett den filmen før i går Fant forresten litt interessant info på nett. Challengeren(e) som ble brukt under innspillingene ble ikke modifisert på noen måte. Alt var standard, hjuloppheng, dekk, motor, drivverk osv. Kun støtdempere ble byttet på en bil før det største hoppet. Solid bil med andre ord, for å ikke snakke om motoren 440 Hemi... Vrooooooom Leste også at Barry Newman var i forhandlinger om Vanishing Point 2! Men dette var for 15 år siden.. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Wæææ! Du er nå, og for all fremtid, med i go'boka mi! Denne filmen importerte jeg for mange år siden på VHS, jeg fant den nemlig ikke i en eneste butikk noen steder. Men jeg visste jo hva jeg kjøte - en av de beste filmene fra 70-tallet! Ubeskrivelig kul stemning i hele filmen, protagonisten Kowalski er jo "the last free spirit", som radiomannen sier. Mange har sikkert sett Audioslave sin musikkvideo, "Show Me How To Live", og handlingen derfra er jo direkte tatt fra denne filmen. I tillegg er det kanskje interessant for noen av dere at Primal Scream (et av mine favorittband) i 1997 lagde et fiktivt soundtrack til Vanishing Point med samme tittel (latterlig fett). Godlåter herfra inkluderer Burning Wheel, Kowalski, Star, Stuka og Trainspotting for dere som kanskje vil undersøke litt ved nedlasting. Til resten av gjengen her : Se denne filmen om dere kan! Der kan gjerne si at dere har sett Bullitt, French Connection, Gone In 60 Seconds (Halicki-originalen seff) og andre bilklassikere, men for å i det hele tatt ha autoritet i sjangeren er akkurat denne et absolutt krav å få med seg. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Ahh, godt og få svar! Trodde tråden gikk den visse død i møte. Angret på at jeg skrev 1971 i overskriften... Mange har en tendes og sky unna "gamle" filmer Sitter forresten og hører på det originale soudtracket til filmen akkurat nuh Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Denne tråden dør ikke med det første, skal du se. Jeg skal passe på å komme med ny og relevant informasjon jevnlig : ) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Filmen er knall den, men har liksom ikke noe mer å komme med så da lot jeg bare være. Liker egentlig ikke å poste bare for å skrive "tøff". Burde vel snart se den en gang til også, lenge siden sist. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Filmen er genial! Noe av det kuleste er at de ikke hadde tid eller råd til filmtriks, så når Hemi'en blåser forbi kamera i 200km/t så hadde de ikke annet å gjøre enn å gi på og satse på at det gikk bra. Likeledes fikk de ikke stenge av veier og sånt, så de rigget seg til med kameraer, kjørte som noen galninger, satset på å ta alt på første tagning og å pakke sammen før "noen" rakk å komme seg til stedet Jeg så en nyinnspilling med han der Viggo fra LOTR på tv nylig, den var så klart hollywoodisert men ikke så alt for ille. Historien var gjort om til noe lettfattelig møl om en fyr som forsøkte å nå frem til et sykehus før damen døde eller noe sånt piss... Kowalski har jo nettopp _ikke_ noe konkret motiv og det er jo med på å lage hele filmen synes jeg. Det er klart på tide for nyinnspilling - men blir den like Hollywoodsk som Gone in 60 så kan de spare seg det. Gi meg en enkel, ren film full av små motorhead-detaljer, og en fortvilelt Kowalski i en skitten tordnende Hemi så er jeg fornøyd Begynner de å style og henge på tåkelys og plastskit på hemien blir jeg gretten... GI60s Ellinor så jo f'n ikke ut spør du meg... Endret 17. desember 2003 av Espenevo Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Whaa? Hva er det jeg ser? Her har det kommet en tråd om Vanishing Point, og jeg har fått det med meg før nå Sånn går det når jeg glemmer å besøke Film/tv/musikk forumet.. Vel, mye er allerede sagt.. Kowalski, arctic, espenevo.. Dere vet hva vi føler om filmen 'nuff said! Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg skal passe på å komme med ny og relevant informasjon jevnlig Ja.. Styr unna reinspillingen med Viggo Mortensen, den gjør skam på filmens legende. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har ikke sett den filmen, men jeg har sett en som het "Med døden bak rattet" eller no med Viggo. Er det noe av det samme? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg skal passe på å komme med ny og relevant informasjon jevnlig Ja.. Styr unna reinspillingen med Viggo Mortensen, den gjør skam på filmens legende. den med viggo er jo ikke så ille da .. det er en bedre remake enn "Gone in 60 sec" Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er "Show me how to live" en hyllest til denne filmen? Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Kebab GUD : Om du kjenner til Halicki (og faktisk har sett originalen), så synes jeg nesten du virker som en ålreit kar! rivaldo: Jo, forsåvidt, men de klipper jo faktisk vekk den biten i begynnelsen hvor radiomannen sier "Kowalski", jeg lurer på hvorfor. Irriterer meg mye at de ikke gir småtingene den respekten de fortjener. Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 greit å vite.. Hvor kan jeg få tak i denne? Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Bra at du spør! Den slippes på dvd 4. februar, kun som region 1 foreløpig. Jeg importerte meg et vhs-eksemplar for mange år siden, og har planer om å bytte ut nå.. Tviler på at du finner den på nettet, om du lurer. Atomic edit! : Den er allerede tilgjengelig på dvd, region 2, men det er uten ekstramateriale. Sprøtt at jeg ikke har visst om det før.. Endret 4. januar 2004 av Kowalski Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 slippes....som i "over hele landet, enkel å få tak i"? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 slippes....som i "over hele landet, enkel å få tak i"? Enkelt nok. Overalt på nett i alle fall. Som her f.eks: http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=19057 Evt som sone 2: http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=12958 Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Tviler på at du finner den på nettet, om du lurer. Du finner den nok på nettet, som dvdrip i bra kvalitet lastet den ned selv etter å ha lest denne tråden. måtte bare se den etter å ha lest din og Arctic sin post. men DVD er jo best uansett Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ja, hva synes du om filmen steffe? Lenke til kommentar
idril calaelen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Den filmen e joo så kul... (vanishing point) Eg har f*** leita kjempe lenge for å kjøpa filmen!!! Men har kje fonne han! men d har eg jo nå!!!!! weeee! men uansett eg har noen spørsmål og lure på om dåkke KAN væra så utrolig snille å svara meg???!!! eg har kun sitt den filmen med viggo mortensen som spiller hovedrollen! og dere snakker om ein orginal film! e den filmen så viggo mortensen spiller bare en nyinnspilling av den orginalen?? eller??? så lure eg på om disse filmane isåfall har samme handlig??? Den så viggo spiller i ska han jo kjøre ein bil langt vekk og så lande damo på sykehuset og han kjører full fart tilbake, og filmen ender med atte han kjøre seg " i hjel"!! har orginalen den samme handlingen eller?? og ein av dåkke gav ein link til en plass man kunne kjøpe filmen, er detta den orginale eller den nyinnspille? eg e litt forvirra!!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Originalen er fra 1971. De filmene jeg linket til er selvfølgelig denne. Nyinnspillingen er fra 1997, og handlingen er vel ikke helt identisk. Har forøvrig ikke sett den nye filmen, så jeg skal ikke uttale meg så mye om den. Er det noen som vet hvor jeg får tak i den da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå