Gå til innhold

Spørsmål om tid

SickFuj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt er det så tett på 18 som mulig, men det kan vike i begge retninger. Max 15 min vil jeg si, hvis ikke så er det ganske grov feildømming av tidsforbrukningen. Det må sees an fra person til person, og personen som sier det er en bedre målestokk enn et logisk standardavvik. Det må sies at dersom personen velger å gi det slingringsmonnet som 18-tiden tilsier, så er det en ukjent faktor inne i bildet, som potensielt kan forårsake enda større tidsavvik.

Lenke til kommentar

18:00 er 18:00 for meg. Ikke pluss eller minus 5 eller 10 minutter. Får du et klokkeslett, da skal du møte opp på det klokkeslettet punktlig. Ikke kom for tidlig eller for seint. Er du for tidlig, da kan du kjøre rundt kvartalet en rundet for å komme punktlig.

Det er gjerne irriterende for en vert dersom gjestene kommer tidlig, dersom de fremdeles holder på med siste forberedelser.

18 tiden, det er alt mellom 17:20 - 18:15. Alle klokkeslettene i det lukkede intervallet inneholder "seks" i klokkeslettet. For eksempel "ti på halv seks", "fem på halv seks", "halv seks", "fem over halv seks", [...], "seks", "fem over seks", "ti over seks", og "kvart over seks". 

17:15 er ikke en del av 18 tiden. Det er 17 tiden, fordi det inneholder "fem" istedenfor "seks" i alle klokkeslettene i det samme lukkede intervallet [16:20 - 17:15] .

Bang ferdig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...