IT-Student Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hei! Jeg har grunnet kronisk sykdom hull i CVen og har noen år hvor jeg har vært helt utenfor arbeid pga. rehabilitering osv. Jeg holder nå på med et studie som passer sykdommen min bedre slik at jeg skal kunne komme tilbake i jobb, og er snart ferdig utdannet dataingeniør (forkortet fra laaaang studiebeskrivelse). Det jeg lurer på er hva gjør jeg angående hullet i CVen nå når jeg skal søke jobb? Jeg ønsker å være ærlig om min bakgrunn, ved et intervju er det jo kanskje greit å forklare hvorfor jeg har hull, men hvordan går jeg frem for å unngå at hullet i CVen utelukker at jeg får komme til intervju? Noen som har erfaringer å komme med på dette området? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Vær ærlig. Si noe alla grunnet sykdom hadde jeg noen år der jeg ikke jobbet. Men jeg skjønte lenge at jeg trenger en jobb og tar nå en utdanning. 1 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hull i CVen har aldri vært noe problem for meg, jeg tror det er en bekymring som hører gamle dager til. Tenk gjennom hva du skal si hvis de spør, snakk sant og gjør det kort og enkelt. 1 Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Når jeg skriver CV så holder jeg det enkelt og skriver «relevant arbeidserfaring» f.eks 1 Lenke til kommentar
Nulltolleranse Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Som oftest finnes det ikke hull dersom du ikke har gjort noen verdens ting. I IT-verden er veldig sjeldent, fordi vi med «hull» har som oftest brukt tiden på å utvikle oss selv, lære nye språk. Programmere prosjekt og lignende. Det kan være du har vært en del av noe større eller hjulpet andre med sine prosjekt? Da er det viktig å få med fokus på «egenutvikling» og/-eller «freelance arbeid». Hovedregelen er at det lønner seg aldri å lyve på en CV, før eller siden vil det for skinne igjennom. Men å belyse hva du har drevet på med i friperioden din er nok veldig lurt, på en sakelig og ordentlig måte selvsagt. Lykke til med CV-bygging, det er alltid spennende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå