HenrikHe Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hei! Er dette samme tv? https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/kampanjer/samsungdager/samsung-ue65mu7055txxc/243064.14171/ OG https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65MU7075XXC/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65mu7075 Har nettop kjøpt den nederste fra elkjøp, men hvis prisforskjellen er så stor tror jeg fort at jeg bytter den inn igjen. Har du noen andre anbefalinger til tv-er tar jeg gjerne imot! Takk for hjelp Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hei! Er dette samme tv? https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/kampanjer/samsungdager/samsung-ue65mu7055txxc/243064.14171/ OG https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65MU7075XXC/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65mu7075 Har nettop kjøpt den nederste fra elkjøp, men hvis prisforskjellen er så stor tror jeg fort at jeg bytter den inn igjen. Har du noen andre anbefalinger til tv-er tar jeg gjerne imot! Takk for hjelp Er vel så si like selv om den ene har modell nr 7055 kontra 7075.. Sjekker du ikke Prisguiden for Elkjøp solgte de på tilbud fra 12 til 19 Januar for 11,995,- så blodpris på den nå... Du får jo Oled tv til den prisen nå. Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Ville sagt at det er et grufullt kjøp for så mye penger, du får langt bedre tv til den prisen der. Avbestill... snarest Lenke til kommentar
HenrikHe Skrevet 24. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2018 (endret) Vi har kjøpt hos elkjøp, så skal bruke angreretten min.Vil helst ikke bruke så mye penger på tv, men den til 14.000 fra netonnet er bra, eller? EDIT: Da er det samme tv, selv om den ene heter 75 og den andre 55? Ut i fra specs i hvert fall Takk for svar Endret 24. mars 2018 av HenrikHe Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 får jo 65" oled til prisen du har betalt for en medium samsung tv Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Sony 9305 65" er bra Phillips 8602 65" er bra Sony sin QLED Q7 65" er og bra.. Det er heller litt med bruk & slikt.. Oled kan man risikere innbrenning med og det er ikke bare skremselspropaganda.. men man skal ikke la tven stå på timevis på samme kanal daglig eller være en person som glemmer tven ut og bare lar den dure å gå på statiske bilder/kanaler. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 (endret) Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min... Endret 24. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min... Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums. Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 2018 Lg oleds har en logo dimmer så Lg vet godt om problemet. Lenke til kommentar
3evel Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hadde byttet den tilbake. Ser at net on net har tilbud på 65 Q7 til bedre pris en du betalte. Hadde gått for den. https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/samsung-qe65q7famt-qled-tv/242496.11454/?utm_campaign=676204_NO1812_2&utm_medium=email&utm_source=Mottagare+NO-All_Users Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums. Høres slitsomt ut... Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums. Høres slitsomt ut... Nei har gjort det på alle Oled tvr jeg har eid bare en god vane.... og har hatt 0 inbrenning Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums. Høres slitsomt ut... Nei har gjort det på alle Oled tvr jeg har eid bare en god vane.... og har hatt 0 inbrenning Jeg bruker OLED TV'en helt vanlig, bryr meg ikke om innbrenning - alt er helt fint. Siste generasjon OLED er noe helt annet enn de gamle Plasma TVene. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Samme her TGB no problemo. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Går sikkert greit ser godt at Sony A1 min er mere robust mot lett ir mot Lg G6n min spesielt på filmer med letterbars etter en 1time så får jeg lett inprint på lgn og null på Sonyen med sjekk med 5 prosent grå i et mørkt rom. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Går sikkert greit ser godt at Sony A1 min er mere robust mot lett ir mot Lg G6n min spesielt på filmer med letterbars etter en 1time så får jeg lett inprint på lgn og null på Sonyen med sjekk med 5 prosent grå i et mørkt rom. Jeg har faktisk ikke sett noe til IR så langt på min LG 65 B7V, selv etter 2.35:1 filmer med svart over og under bilde; og så direkte over til 5% grå etterpå. Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Dolby vision oppdatering til Sony A1 Oled ute i dag .... woop Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Går sikkert greit ser godt at Sony A1 min er mere robust mot lett ir mot Lg G6n min spesielt på filmer med letterbars etter en 1time så får jeg lett inprint på lgn og null på Sonyen med sjekk med 5 prosent grå i et mørkt rom. Jeg har faktisk ikke sett noe til IR så langt på min LG 65 B7V, selv etter 2.35:1 filmer med svart over og under bilde; og så direkte over til 5% grå etterpå. Ta et bilde med mobil kameraet ditt det ser mere en våre øyne. Oled tips Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Jeg mistenker at Sony kjøper de beste panelene fra LG (sortering i produksjonen) og at det gjenspeiler seg i sluttprisen til kunden (høyere pris). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Jeg mistenker at Sony kjøper de beste panelene fra LG (sortering i produksjonen) og at det gjenspeiler seg i sluttprisen til kunden (høyere pris). Nææ sitter samme panel i hele LG sin serie tviler på de da gir et spesielt bedre til Sony.... Blir vel som å skyte seg selv i foten det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå