Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mus & tastatur fungerer ikke plutselig

Anbefalte innlegg

Hei. Har et litt merkelig problem.

Jeg skrudde av pc'en igår (da virket alt som normalt) og skrudde på den idag tidlig. Alt virket normalt helt frem til login skjermen.Da virket ikke hverken mus eller tastatur. Restartet pc'en og gikk inn i bios, da fungerte både tastatur og mus, og fortsatte så til login igjen. Samme problem. Begynte så å bytte på usb porter, men ikke noe resultat. Hentet deretter enda et mus/tastatur (som jeg vet fungerer på en annen pc), og samme problemet, begge virker i bios/oppstart, men ikke i windows login. Det har ikke blitt utført windows oppdatering (såvidt jeg har fått med meg da jeg skrudde den av igår) eller noe annet. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få ordnet/fikset dette..?

Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til fiks?

Tas i mot med takk, for jeg skjønner ingenting.

Endret av wampster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du sjekka enhetsbehandling om du har noen konflikter?

Du kan lese deg opp på usb drivere og prøve å reinstallere/oppdatere disse.

Jeg har hatt en del kødd med usb drivere til mitt hovedkort så jeg synes det er greit å ha et gammelt ps2 tastatur liggende for slike situasjoner.

Driverfeil høres mest logisk ut for meg uten at jeg er noen ekspert.

Jeg har fått lignende merkelige symptomer både av defekt skjermkort og hovedkort ved forskjellige anledninger.

Jeg antar det da isåfall handlet om en kortslutning av noe slag og symptomene var mer tilfeldige enn hva du beskriver.

Lenke til kommentar

Hei. Beklager sent svar.

Hvordan mener du man skal sjekke enhetsbehandlingen uten å komme seg inn i windows??

Jeg har prøvd alt foruten å få tak i et ps2 tastatur/mus. Holder på å prøve å få tak i det nå.

Og ja, jeg er helt sikker på at det er et windows problem. Fungerer som sagt i bios, men ikke på login eller i safemode.

Har prøvd flere forskjellige tastatur/mus, har prøvd alle usb portene, har prøvd diverse instillinger i bios, etc etc.

Eneste jeg ikke har prøvd hittil er ps2 tilkobling. 

Mulig jeg skal bestille sånn Microsoft time, det er vel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...