mrdalesen Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Hei, får koblet meg til internett og alle enheter sier jeg har en internettilkobling. Kan hende jeg får opp EN nettside på EN enhet dersom jeg venter 20min. Jeg har en 75mb-fiberlinje og fatter ikke hva som skjer. Har tilbakestilt router opptil føere ganger. Internett-indikatoren på routeren lyser konstant, mens wifi og ethernet blinker.. Prøvde med en annen router, men resultatet vsr akkurat det samme, noen som vet hva som kan forårsake dette? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Lite informasjon du egentlig kommer med. Hvilket merke er router? Hvem er din internettleverandør? Kobler du til router trådløst eller med kabel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Tror du bør kontakte leverandør. Jeg hadde også lav hastighet etter installasjon, de hadde ikke fått korrekt informasjon fra montøren. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 En telefon så sjekker de linja.Skjønner ikke hvorfor folk må ta absolutt alt i diskusjonsgrupper og "hjelp til alt mulig" på Facebook, når man kan gå rett til kilden.De biter ikke. 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 24. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2018 Hehe, nei det er litt mer komplisert enn hva det burde være. Routeren står hos oss og de som leier under oss betaler for internettet (mot at de får en garasjeplass). Akkurat nå nekter de å prate med oss og jeg får ikke ringt leverandøren. Så jeg får vel pælme ut routeren og sette opp nett selv. (ikke lett med kranglete naboer) Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 En ting er hvem som betaler, en annen ting er hvem som står som juridisk eier av abonnement. Igjen, hva skjer dersom du kobler til router med kabel? Hvem er internettleverandøren din? Hvilken router har dere? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 En ting er hvem som betaler, en annen ting er hvem som står som juridisk eier av abonnement. Igjen, hva skjer dersom du kobler til router med kabel? Hvem er internettleverandøren din? Hvilken router har dere? nextgentel er leverandøren, routeren er en thompson tg789ivn. Men lurer på om de har strupet hastighten eller noe slikt, for får nett, men er snakk om 0.20mb/s. Tror det beste blir å bare kvitte seg med det, skaffe oss ett abbonement ett annet sted så får de under fikse nett på egen hånd. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Da høres det ut som at en sentral konfigurasjon i systemet til NextGentel holder igjen hastigheten. Teknisk sett ville det enkleste vært å kontakte supporten deres, men siden du og hybelboer ikke er på talefot, så blir vel det enkleste å fikse et egen abonnement ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Hehe, nei det er litt mer komplisert enn hva det burde være. Routeren står hos oss og de som leier under oss betaler for internettet (mot at de får en garasjeplass). Akkurat nå nekter de å prate med oss og jeg får ikke ringt leverandøren. Så jeg får vel pælme ut routeren og sette opp nett selv. (ikke lett med kranglete naboer) For guds skyld. IKKE del Internett. Det er du som leier av ISP som er juridisk ansvarlig for det som skjer på den linjen. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Har naboen betalt regninga ? https://www.nextgentel.no/privat/strupmelding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå