fo2re Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Av og til lurer jeg på om vi bor i samme Norge, zeebra. Det Norge som er idag, var ikke det Norge jeg vokste opp i. Så kanskje vi lever i alternative univers, der du lever i en Norge som er en fortsettelse fra det som man levde i på 1990 tallet, mens jeg lever i et Norge som brøt med alt Norge var på 1990 tallet og ble til et helt annet Norge. Så ja, det kan tenkes at Norge vi tenker på ikke er samme land, selv om det er samme landmasse, har samme navn osv. Jeg bor dog ikke lenger i Norge, så jeg har kanskje et litt annet perspektiv på ting. Kanskje det er snakk om frosken som blir kokt i vannet som varmes opp sakte? Eller er det kanskje snakk om Per som reiste til andre land og ikke lenger kjente igjen landet han kom fra fordi minnene var så fjerne? Jeg har mitt syn på hva som er riktig av de to alternativene iallefall, og jeg er rimelig sikker på det synet. Det er iallefall ikke Norge som er problemet her. Du får flytte til Tyrkia - det høres ut som ditt paradis. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Finner hverken himmel eller helvete, begge deler er kun noe oppdiktet vas for å holde kontroll på saueflokken. Det er lite som er bedre for å kontrollere saueflokken enn en flokk helt uten prinsipper, verdier eller integritet. Derfor angriper tyrannene nå Kristendommen som religion, for den står i veien for at de kan gjøre seg selv til "gud". Jeg har masse verdier, har heller ikke noe problem med hverken homser, lesber, folk fra andre land, kulturer og religioner, folk som spiller badmington, folk som kler seg anderledes, har tattoveringer osv. Har heller ikke gjort noe som er verdt å sette på et rulleblad, åpner døra for andre, gir sete på tog og buss til eldre, gravide og andre som trenger det. Og det uten å tro på at det sitter en fjott i himmelen og passer på meg. Nesten så jeg burde få en statue eller.no Det har ikke jeg heller, med mindre samfunnet skal styres etter deres ønsker og endres for å tilpasse seg deres prefanser. Da skal man jo huske at disse er en minoritet, og at selv i det oligarkiske systemet vi lever under idag, så er det ment å være et majoritetsstyre, ikke et minoritetsstyre. Det blir som en samling mennesker, hvor en personen av f.eks 10 i samlingen krever all oppmerksomheten hele tiden, gnåler og maser og gjør samlingen til en irritasjon for alle de andre som er der. Snakker vi dog om at Norge skal begynne å ta inn alle homofile i verden til Norge og gjøre Norge om til et homofilt paradis, hvor befolkningen i Norge erstattes av homofile, så ville jeg hatt mye imot det, og ville stått opp for rettighetene til Norge og fordømt de som kjørte en slik politikk hvor den eksisterende befolkningen og kulturen skal erstattes med en ny. Hvis dette i tillegg var et resultat av at våre egne myndigheter forfulgte og ødela livene til homoseksuelle i andre land, slik at de så seg tvunget til å flytte til Norge, ville det ha vært enda verre. Ja, jeg snakker selvsagt om immigrasjon. Som den er idag er jeg imot den, ikke fordi jeg er imot andre mennesker fra andre land, men fordi den fører til at Norge blir et dårligere land, noe jeg er imot. Kan du linke til de som driver med homoimport i Norge ? Jeg har ikke hørt om det, flere homofile jeg kjenner har ikke hørt om noe sånt. Har du vært på internett igjen å funnet en video du ikke har likt ? 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 I følge paven finnes ikke helvete. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Finner hverken himmel eller helvete, begge deler er kun noe oppdiktet vas for å holde kontroll på saueflokken. Det er lite som er bedre for å kontrollere saueflokken enn en flokk helt uten prinsipper, verdier eller integritet. Derfor angriper tyrannene nå Kristendommen som religion, for den står i veien for at de kan gjøre seg selv til "gud". Jeg har masse verdier, har heller ikke noe problem med hverken homser, lesber, folk fra andre land, kulturer og religioner, folk som spiller badmington, folk som kler seg anderledes, har tattoveringer osv. Har heller ikke gjort noe som er verdt å sette på et rulleblad, åpner døra for andre, gir sete på tog og buss til eldre, gravide og andre som trenger det. Og det uten å tro på at det sitter en fjott i himmelen og passer på meg. Nesten så jeg burde få en statue eller.no Det har ikke jeg heller, med mindre samfunnet skal styres etter deres ønsker og endres for å tilpasse seg deres prefanser. Da skal man jo huske at disse er en minoritet, og at selv i det oligarkiske systemet vi lever under idag, så er det ment å være et majoritetsstyre, ikke et minoritetsstyre. Det blir som en samling mennesker, hvor en personen av f.eks 10 i samlingen krever all oppmerksomheten hele tiden, gnåler og maser og gjør samlingen til en irritasjon for alle de andre som er der. Snakker vi dog om at Norge skal begynne å ta inn alle homofile i verden til Norge og gjøre Norge om til et homofilt paradis, hvor befolkningen i Norge erstattes av homofile, så ville jeg hatt mye imot det, og ville stått opp for rettighetene til Norge og fordømt de som kjørte en slik politikk hvor den eksisterende befolkningen og kulturen skal erstattes med en ny. Hvis dette i tillegg var et resultat av at våre egne myndigheter forfulgte og ødela livene til homoseksuelle i andre land, slik at de så seg tvunget til å flytte til Norge, ville det ha vært enda verre. Ja, jeg snakker selvsagt om immigrasjon. Som den er idag er jeg imot den, ikke fordi jeg er imot andre mennesker fra andre land, men fordi den fører til at Norge blir et dårligere land, noe jeg er imot. Kan du linke til de som driver med homoimport i Norge ? Jeg har ikke hørt om det, flere homofile jeg kjenner har ikke hørt om noe sånt. Har du vært på internett igjen å funnet en video du ikke har likt ? Du skjønte tydeligvis ikke metaforen, selv om jeg sier i samme post hva metaforen betyr. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Av og til lurer jeg på om vi bor i samme Norge, zeebra. Det Norge som er idag, var ikke det Norge jeg vokste opp i. Så kanskje vi lever i alternative univers, der du lever i en Norge som er en fortsettelse fra det som man levde i på 1990 tallet, mens jeg lever i et Norge som brøt med alt Norge var på 1990 tallet og ble til et helt annet Norge. Så ja, det kan tenkes at Norge vi tenker på ikke er samme land, selv om det er samme landmasse, har samme navn osv. Jeg bor dog ikke lenger i Norge, så jeg har kanskje et litt annet perspektiv på ting. Kanskje det er snakk om frosken som blir kokt i vannet som varmes opp sakte? Eller er det kanskje snakk om Per som reiste til andre land og ikke lenger kjente igjen landet han kom fra fordi minnene var så fjerne? Jeg har mitt syn på hva som er riktig av de to alternativene iallefall, og jeg er rimelig sikker på det synet. Det er iallefall ikke Norge som er problemet her. Du får flytte til Tyrkia - det høres ut som ditt paradis. Du får bli komiker, for morsom er du. Lykke til. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 (endret) Av og til lurer jeg på om vi bor i samme Norge, zeebra. Det Norge som er idag, var ikke det Norge jeg vokste opp i. Så kanskje vi lever i alternative univers, der du lever i en Norge som er en fortsettelse fra det som man levde i på 1990 tallet, mens jeg lever i et Norge som brøt med alt Norge var på 1990 tallet og ble til et helt annet Norge. Så ja, det kan tenkes at Norge vi tenker på ikke er samme land, selv om det er samme landmasse, har samme navn osv. Jeg bor dog ikke lenger i Norge, så jeg har kanskje et litt annet perspektiv på ting. Kanskje det er snakk om frosken som blir kokt i vannet som varmes opp sakte? Eller er det kanskje snakk om Per som reiste til andre land og ikke lenger kjente igjen landet han kom fra fordi minnene var så fjerne? Jeg har mitt syn på hva som er riktig av de to alternativene iallefall, og jeg er rimelig sikker på det synet. Tja, født på midten av 80-tallet, og har både bodd i utlandet og reist mye. Jeg kjenner meg fortsatt ikke igjen i dine skildringer. Dette med frosken og vannet er vel ikke helt usannsynlig, men jeg tror du dramatiserer det vel mye: kultur har aldri vært statisk, men er av natur dynamisk. Det å være nostalgisk til fortiden er jo både normalt og veldig interessant. Litt off-topic, men kan anbefale f.eks denne tankerekken: "When the world is tumultuous, the past provides us the certainty of something that will never change." Måten du idealiserer 80-tallet vil nok ikke korrespondere med f.eks. synet 1940-eller 1950-generasjonen hadde på 80-tallet. Endret 1. april 2018 av afterall Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Mange religioner antok således, den falske lære om en grusom gud, en gud som straffer syndere ved å la dem lide evig pine i en bevisst tilstand. Jehova Gud sier på den annen side klart og tydelig i sitt ord, Bibelen, at den lønn synden betaler, er døden, ikke evig pine. ( Rom 6:23 ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå