Gå til innhold

Kan Equinors navneskifte ses i sammenheng med ACER?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kildekritikk! Resett er ikke en avis i den forstand at man linker saker ifra, det legges ingen objektivitet til grunn for sakene de presenterer. Dette er en politisk propagandablekke for spesielt interesserte og hele debatten starter jo med det helt skeivt.

Jeg tror mange hadde satt pris på om du benyttet tradisjonelle medier med journalistisk integritet når du oppretter alle disse nyhetstrådene dine så vi har en felles plattform å gå utifra for videre diskusjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kildekritikk! Resett er ikke en avis i den forstand at man linker saker ifra, det legges ingen objektivitet til grunn for sakene de presenterer. Dette er en politisk propagandablekke for spesielt interesserte og hele debatten starter jo med det helt skeivt.

Jeg tror mange hadde satt pris på om du benyttet tradisjonelle medier med journalistisk integritet når du oppretter alle disse nyhetstrådene dine så vi har en felles plattform å gå utifra for videre diskusjon.

Dream on. VG og andre leftist fake news-blekker er historie. Ingen tar dem seriøst i 2018. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dream on. VG og andre leftist fake news-blekker er historie. Ingen tar dem seriøst i 2018. 

Når du har gått deg vill som dette så er ett godt råd å gripe tak i NRK og bare holde på den til du får samlet deg litt igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Journalistisk integritet" blir et litt vanskelig kriterie, all den tid tradisjonelle medier har tilstrekkelig med svin på skogen til å tilsi at deres integritet ikke akkurat er noe en satser store summer på. Mediene, Dagbladet især, bidro tross alt sterkt til å drive en ambulansesjåfør til selvmordets rand, uten å i særlig grad ta dette innover seg i ettertid, så det kan være vanskelig å i ettertid si hvilke medier som besitter denne "journalistiske integriteten". 

Det er tross alt en grunn til at befolkningen generelt har så lav tillit til journalister.

http://www.klassekampen.no/article/20170124/ARTICLE/170129965

https://www.aftenposten.no/kultur/i/en5va/Derfor-mener-de-tilliten-til-norske-medier-er-svekket

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Journalistisk integritet" blir et litt vanskelig kriterie, all den tid tradisjonelle medier har tilstrekkelig med svin på skogen til å tilsi at deres integritet ikke akkurat er noe en satser store summer på. Mediene, Dagbladet især, bidro tross alt sterkt til å drive en ambulansesjåfør til selvmordets rand, uten å i særlig grad ta dette innover seg i ettertid, så det kan være vanskelig å i ettertid si hvilke medier som besitter denne "journalistiske integriteten". 

Det er tross alt en grunn til at befolkningen generelt har så lav tillit til journalister.

http://www.klassekampen.no/article/20170124/ARTICLE/170129965

https://www.aftenposten.no/kultur/i/en5va/Derfor-mener-de-tilliten-til-norske-medier-er-svekket

Jeg tenkte vel ikke først og fremst på de mest tabloide, vg og db gjør jo dette mest for penga og litt for opplysning. Nettavisen er i en særklasse her som slipper å holde seg til de samme juridiske journalistiske prinsipper som papiraviser men som samtidig later som at de har samme fokus på integritet. Her vil det alltid vil være lurt å gå inn med stor skepsis. Men jeg vil si at vi har ett problem om den norske befolkning ikke stoler på egen rikskringkasting, finansiert av og laget for folket. Mye kan etterprøves her og NRK kommer godt ut av det og det er rart og nærmest irrasjonelt å ikke stole på vårt felles medie.

Du skjønner sikkert at jeg ikke mener at noen burde stole blindt på noe, men at man ifra NRK må kunne klare å ta til seg informasjon uten å være mistroisk som utgangspunkt. Det er ofte sånn at sannheten som rapporteres er det mange som mange ikke liker, men det må ikke bli noen grunn i seg selv for å bli mistroisk til de journalistiske metodene som har vært i bruk for å fremme faktaene i saken til oss. Det er ingen tredjeparts pengeinteressenter som kan styre dette dit de vil slik som er med alle de andre private mediene.

Lenke til kommentar

Ingen tar Resett seriøst ...

Den er minst ti ganger så vinklet som det du kaller MSM.

Tru det eller ei, men VG, DB, AP befinner seg i midten. De er opptatt av penger, ikke politikk. For å tjene penger må du treffe så mange mennesker som mulig, og da må du inn i midten.

Fra mitt ståsted, ytterste venstre, er MSM faktisk høyrevridde. Fra ditt ståsted er de sikkert venstrevridde.

Vi har ingen gode aviser i Norge som representerer mitt ståsted til venstre i politikken.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Fra mitt ståsted, ytterste venstre, er MSM faktisk høyrevridde. Fra ditt ståsted er de sikkert venstrevridde.

Fra mitt ståsted er de sentrumsautoritære. :)

Vi har ingen gode aviser i Norge som representerer mitt ståsted til venstre i politikken.

Klassekampen er vel grei?

Dagsavisen er vel mer edruelig plassert på venstresiden kanskje, på samme måte som at Aftenposten er edruelig plassert litt til høyre.

Men alt kommer jo bare som supplement til NRK som jeg ofte bruker til å dobbelsjekke informasjon som kommer ifra ifra disse andre. Man skal jo ikke glemme at samtlige andre aktører har økonomiske interesser av at du titter på dem som vi alle andre burde være bevisst på (uten å nødvendigvis mistro alt av den grunn) :)

Mens Resett og Dokument.no er dessverre ikke kvalifisert her, de går mer under ideologiske og politiske propagandablekker som har dratt nettavisens uærlighet til a new low her i Norge. Om målet er å bli mer reflektert, styr unna disse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns de 67% som idag eies av Staten bør deles ut til hver nordmann. Så kan hver enkelt bestemme hva de vil gjøre med aksjene.

Var slik de gjorde når Sovjet gikk i oppløsning rundt 1990

Ble ingen suksess akkurat. Landet mistet arvesølvet og skapte styrtrike oligarker med base i London, Paris, og Tel Aviv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...