Odd R. Valmot Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Nå handler det ikke bar om å kjøre tog og buss. NSB vil leie ut 250 elbiler i Oslo Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Ser ut som elbil med batteri bør bli foretrukken løsning Løsninger med hydrogen ser ut til å bli valgt bort https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-23/the-hydrogen-powered-car-s-big-setback 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Bil for tog? Bil for buss for tog? Mange varianter. 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Det krever nok litt folk ja, bare å håndtere henvendelser om søl og rot i bilene. Ingen brukere ønsker å overta skyld for noe sånn. Så da må noen åpne henvendelser med mobilbilder og fakturere riktig person for utbedrelser.. Tenke seg at noen har fraktet brukte malingsspann i setene på en Tesla. Tror neppe artikkelskribenten har truffet rett med foto av Teslaen, for det må vel bli for dyre kjøretøy (luksus).. Endret 23. mars 2018 av G 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 20-30 timer leiebil per måned til rundt 1000 kr, da ville jeg forsøkt å dekke mitt transportbehov gjennom en slik utleieløsning. Men det fordrer at man kan legge inn bestilling langt nok frem i tid til at ting går på skinner, det må også være enkelt å sette opp gjentakende leier. Feks 2 timer leiebil hver fredag. En slik løsning måtte også vært satt sammen slik at bilen kan droppes til lading slik at neste kunde ikke møter en leiebil uten strøm. Kritisk faktor blir både pris og tilgjengelighet . Om prisen blir attraktiv hjelper det likevel ikke om leiebil-poolen er for liten til at folk får satt opp leieavtaler når de faktisk behøver leiebil. Noe slikt burde vært satt igang i alle våre største byer og ikke kun rulles ut i tigerstaden. Vi trenger nytenking og smarte løsninger for å få på plass en mer bærekraftig løsning enn vi har idag, der vi alle kjører rundt i hver vår bil og stanger i kø både til og fra jobb. 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Timeprisen var forholdsvis høy, men døgnleien var grei. skulle gjerne hatt en pris for weekendleie også, som blir billigere enn 3 døgnleier, for ellers er ikke dette spesielt billigere enn bilpool-ordninger ellers. Men den kan fort konkurrere med min eksisterende bilpool, da jeg foretrekker elbil, og slikt ha ikke min bilpool i nærheten av der jeg ville leid fra. Jeg kunne dog sett at de tenkte litt mere på slike leiebiler utenfor Oslo også, for innad i byen kan man løse det med de overgangsordninger man har i dag. For eksempel på steder der det er lite busstilbud til vanlig og spesielt i helgene, hadde det vært OK med tilgang til leiebil som kan plukkes opp ved togstasjonen. Trengs sannsynligvis ikke så mange biler per sted, men fint alternativ om jeg f.eks. kunne tatt toget fra Oslo til Eidsvoll, og så gått over til en ventende leiebil som jeg så kan bruke for å komme meg rundt der det ikke går buss, og der taxi er for dyrt. Dette kunne fort blitt løsningen som kunne fått meg til å selge min nåværende bil, og ikke erstattet den med noen ny. Dette er dog mest sannsynlig at blir løsbart når autonome biler blir tilgjengelig for massemarkedet. Da kan bilene selv melde behov for service og kjøre til serviceplass med ledig kapasitet eller etter oppmøtetid, og logistikksystemer kan flytte biler fra sentrumsområder på dagtid, til mindre sentrale strøk for bruk i helgeutfarten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123 Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Dette tilbudet finnes allerede i Oslo. Move About har flere stasjoner hvor det står biler til utleie. Koster ca. 89 kroner i timen, mindre om du har bedriftsabonnement. Har brukt de i flere år og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123 Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Timeprisen var forholdsvis høy, men døgnleien var grei. skulle gjerne hatt en pris for weekendleie også, som blir billigere enn 3 døgnleier, for ellers er ikke dette spesielt billigere enn bilpool-ordninger ellers. Men den kan fort konkurrere med min eksisterende bilpool, da jeg foretrekker elbil, og slikt ha ikke min bilpool i nærheten av der jeg ville leid fra. Jeg kunne dog sett at de tenkte litt mere på slike leiebiler utenfor Oslo også, for innad i byen kan man løse det med de overgangsordninger man har i dag. For eksempel på steder der det er lite busstilbud til vanlig og spesielt i helgene, hadde det vært OK med tilgang til leiebil som kan plukkes opp ved togstasjonen. Trengs sannsynligvis ikke så mange biler per sted, men fint alternativ om jeg f.eks. kunne tatt toget fra Oslo til Eidsvoll, og så gått over til en ventende leiebil som jeg så kan bruke for å komme meg rundt der det ikke går buss, og der taxi er for dyrt. Dette kunne fort blitt løsningen som kunne fått meg til å selge min nåværende bil, og ikke erstattet den med noen ny. Dette er dog mest sannsynlig at blir løsbart når autonome biler blir tilgjengelig for massemarkedet. Da kan bilene selv melde behov for service og kjøre til serviceplass med ledig kapasitet eller etter oppmøtetid, og logistikksystemer kan flytte biler fra sentrumsområder på dagtid, til mindre sentrale strøk for bruk i helgeutfarten. Sjekk ut Move About, som har samme greie i Oslo. Koster 89 kroner timen, 999 for en helg. http://www.moveabout.no/Hva-koster-det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå