AfterGlow Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Lovlige strømmetjenester hjelper ikke, konkluderer ny rapport med.– Piratkopiering på Internett er større enn noensinne Lenke til kommentar
Populært innlegg Meyer Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Fjern NRK lisensa, så har jeg de tusen å bruke på kjøp av film og strømmetjenester. 31 Lenke til kommentar
Populært innlegg Petter Stabell Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 MUSO's egne data er sikkert 100% objektive... 36 Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Er nok ingen som syns synd på verken regissør eller skodespelera som tenar titalls millionar på å spele inn ein film eller 1+ million for ein episode. 4 Lenke til kommentar
s13 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 I stor kontrast til tidligere artikkel her: https://www.tek.no/artikler/sa-mye-bidrar-spotify-til-a-redusere-piratkopieringen/193797 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stormwolf Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Så gi oss tjenester om er verdt pengene vi må betale da. Ikke noe dritt som bare har halvparten av sesongene, eller filmer som kommer et år etter andre regioner. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Besøk != nedlastinger 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Avatar Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Stiller meg skeptisk til påstanden. Med så mange strømmetjenester som gjer innholdet enkelt tilgjengelig so må det være begrensa kor mykje tid folk brukar på å laste ned. Ein skal jo ha tid til å sjå alt også. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg flinx Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Hva med litt dyperegående journalistikk? Start med spørsmålene "Hvem er MUSO?" og "Hvem har betalt for undersøkelsen?" (jeg tror vi fint kan se bort fra disse "resultatene") Endret 23. mars 2018 av flinx 29 Lenke til kommentar
Kent Hansen- Nittedal Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 1. Alle henger seg opp i NRK lisensen men de tenker ikke på at har du GET / Rikstv / Altibox betaler du ca 400 i måneden i "tv lisens" til de andre tv-kanalene 2. jeg betaler for Netflix / HBO / Viaplay / Spotyfi men jeg ser streamer alikevel tv serier og filmer fra andre kilder "Ulovlig" for de enkelte ting er sperret i norge eller ikke beregnet på Norge som exempel ligger hos "Hallmark" som ikke er tilgjennelig lovlig i Norge lengre. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg DrAlban3000 Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Hvorfor legger de ikke ut "alt"? De store studioene har tusenvis av kvalitetsfilmer som enten må oppdrives på DVD (som faktisk er blitt vanskelig) eller lastes ned. Hadde de store studioene "solgt" disse filmrettighetene billig til Netflix hadde nedlasting gått betraktelig ned. Hadde de fått opp tempo på å legge ut filmer hadde det redusert nedlasting ytterligere. Ballen er i henda til de med rettighetene. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg G Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 MUSO's egne data er sikkert 100% objektive... Nemlig. Synes heller artikkelen var tynn. Den sier jo ingenting om Norge, Skandinavia, Nord-Europa. Så hvorfor skal vi bry oss om denne info, her på berget?: Landet med flest besøk på piratnettsider er USA, med 28 milliarder besøk, og bak følger Russland og India, som har 20,6 og 17 milliarder besøk. 12 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Er nok ingen som syns synd på verken regissør eller skodespelera som tenar titalls millionar på å spele inn ein film eller 1+ million for ein episode. Så det er greit å stjele fra folk som tjener godt? 6 Lenke til kommentar
Mordaedil1 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Er nok ingen som syns synd på verken regissør eller skodespelera som tenar titalls millionar på å spele inn ein film eller 1+ million for ein episode. Så det er greit å stjele fra folk som tjener godt? Alle some tjener såpass har blod på sine hender. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Besøk != nedlastinger Nemlig Jeg besøker sidene hver dag, men ikke hver dag jeg laster ned Skulle gjerne ha betalt for Netflix hele året, men i løpet av en måned så går jeg tom for innhold og mye av det jeg vil se, er ikke tilgjengelig i Norge 8 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Så gi oss tjenester om er verdt pengene vi må betale da. Ikke noe dritt som bare har halvparten av sesongene, eller filmer som kommer et år etter andre regioner. - Det er dessverre en konsekvens av det som på engelsk heter "red tape". 6 Lenke til kommentar
Langvandrer Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Besøk != nedlastingerNemligJeg besøker sidene hver dag, men ikke hver dag jeg laster ned Skulle gjerne ha betalt for Netflix hele året, men i løpet av en måned så går jeg tom for innhold og mye av det jeg vil se, er ikke tilgjengelig i Norge VPN er din venn Lenke til kommentar
Populært innlegg Feenyx Skrevet 23. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2018 Er nok ingen som syns synd på verken regissør eller skodespelera som tenar titalls millionar på å spele inn ein film eller 1+ million for ein episode. Så det er greit å stjele fra folk som tjener godt? For det første så er det ikke snakk om stjeling, i de aller fleste tilfellene så er piratene folk som ikke ville/kunne betale for innhold i utgangspunktet, så å kalle det "tapt inntekt" blir for teit. Den inntekten var aldri på bordet i utgangspunktet, og mediebransjene må slutte å tro at de noensinne hadde fått betalt av disse menneskene. Punkt 2, hva i all verden har "greit" å gjøre med om vi synes synd på rikingene eller ei? Det ene henger ikke sammen med det andre, overhodet Punkt 3, det er verken skuespillere eller regissører som lider av dette "problemet" her. De har nemlig fått betalt på forhånd! Noen kroner i royalties ruller kanskje inn i etterkant, men i det store og det hele så er det produksjonsselskap og distribusjonsselskapene som "taper" penger på piratvirksomhet. Punkt 4, det er 100% utopi å tro at man kan få bukt med piratvirksomhet. Det er kommet for å bli. All forskning på hvordan stoppe/begrense det er sløsing med tid og penger. Det eneste fornuftige bransjen kan gjøre nå, er å finne ut hvordan de kan få mennesker til å ØNSKE å betale for innhold. Det vil si tilby mere innhold, til flere mennesker, til en overkommelig pris. 10 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Alltid like morsomt å lese forsvarstalen og "argumentene" til de som laster ned ulovlig. Keep it coming, jeg henter popcorn. Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 1. Alle henger seg opp i NRK lisensen men de tenker ikke på at har du GET / Rikstv / Altibox betaler du ca 400 i måneden i "tv lisens" til de andre tv-kanaleneJeg betaler for TV-kanaler fra GET om jeg vil ha TV-kanler fra GET. Jeg betaler NRK-lisens om jeg har en TV uavhengig om jeg vil kun bruke den til Netflix eller spill. NRK-lisensen blir fort å betale for et produkt man ikke har bedt om og ikke kan bli kvitt med mindre man enten kvitter seg med TVen eller betaler for at den skal bli plombert (noe som er vel drastisk). Hvorfor legger de ikke ut "alt"? De store studioene har tusenvis av kvalitetsfilmer som enten må oppdrives på DVD (som faktisk er blitt vanskelig) eller lastes ned. Hadde de store studioene "solgt" disse filmrettighetene billig til Netflix hadde nedlasting gått betraktelig ned. Hadde de fått opp tempo på å legge ut filmer hadde det redusert nedlasting ytterligere. Ballen er i henda til de med rettighetene. Fordi rettigheter er noe herk å navigere seg i. Det er ikke nødvendigvis det samme selskapet som har rettighetene til en serie i Norge som i Sverige. Netflix kan kanskje få rettigheter til å streame billig, men det er kun innenfor et geografisk område. Det er derfor rettighetsinnehaverene presset Netflix til å blokkere VPN. Systemet eksisterer fordi det har fungert. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå