Gå til innhold

Er blasfemilovene tilbake?

7 stemmer

1. 1. Gjorde politiet jobben sin?

• Ja, dette var ikke ytringsfrihet men hate speech
      0
    • Nei, deres oppgave er å beskytte ytringsfriheten
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men nå er det snakk om england, de gir faen i ytringsfriheten mer og mer og bryr seg mer om å bekjempe nettroll og beskytte folks sarte følelser. Liberalene har fått gjennom der hva de ønsker å få til i resten av verden, så alle kan få kjeft fra den store skumle staten så ingen av oss trenger å bry oss om å utvikle oss og ikke ta alt så personlig

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke bare England, men hele Storbritannia er helt baklengs på dette. I Skottland ble denne uken en youtuber dømt for å ha kledd opp hunden til kjæresten som Hitler og laget en video av det, i retten ble han dømt for å være "groteskt fornærmende".

En annen youtuber i Skottland ble arrestert etter å ha sagt "where is a muslim truck when you need one", men han kom unna tiltale når han påpekte at han snakket om en slik gatekjøkkenvogn som selger kebab. Han ble arrestert da politiet gikk ut i fra at han snakket om en "Truck of Peace", noe som for så vidt er fullt mulig at han gjorde i det øyeblikket for så vidt.

Men nå er det ikke noe nytt heller der borte, det er en grunn til at de har plasser som heter "speakers corner" som er satt opp for at alle skal kunne gi sine meninger der, det er jo fordi at de ikke tåler at folk sier sin mening i det offentlige rom.

• Liker 4
Lenke til kommentar

I Skottland ble denne uken en youtuber dømt for å ha kledd opp hunden til kjæresten som Hitler og laget en video av det, i retten ble han dømt for å være "groteskt fornærmende".

Wow! En ganske teit ting å gjøre, men likevel. Når ble teithet forbudt, liksom? Det er jo bare å ikke se videoene hans hvis man ikke liker dem. Hva fikk han i straff? Skulle ikke forundre meg om det var strengere straff enn for voldtekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Teit? Jeg syns det var hysterisk morsomt. Ikke ta alt så gravalvorlig. Du dør bare kjappere hvis du skal stresse så over alt mulig. 

Edit: Er null bevis for at han er med i no nazi greier eller no sånt, det var en spøk, og mange på nettet syntes det var kjempemorsomt å se på. GB har gått amok. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt delte meninger om henne. Noen mener at hun er libertarian, andre sier at hun er høyreekstrem. Har sett noen av videoene hennes, og jeg synes ikke hun høres ut som en hateful høyreekstrem, men heller ikke som en "anything goes" libertarian. Uansett burde det ikke spille noen rolle så lenge hun bare står der og snakker. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teit? Jeg syns det var hysterisk morsomt. Ikke ta alt så gravalvorlig. Du dør bare kjappere hvis du skal stresse så over alt mulig. 

Jeg stresser ikke, altså. Jeg synes bare ikke det var like morsomt som mange andre. Jeg fordømmer ikke videoen, men jeg fordømmer fengslingen. 

Lenke til kommentar

Men nå er det ikke noe nytt heller der borte, det er en grunn til at de har plasser som heter "speakers corner" som er satt opp for at alle skal kunne gi sine meninger der, det er jo fordi at de ikke tåler at folk sier sin mening i det offentlige rom.

Skjerp deg: Speaker's Corner er i det offentlige rom.

Lenke til kommentar

Jeg blir støtt av at disse historiske bladene som man finner på Coop, Kiwi aldri blir lei av å vise trynet til Hitler, på forsiden til og med   ;) (har de ikke noe annet historisk å skrive om kanskje..)

Går det ikke an å på en måte legge det litt bak seg, en av historiens større megalomaniske (stormannsgale) individer?

Endret av G
Lenke til kommentar

Blir ikke så veldig støtt, men synes det er unødvendig jeg, med hitlerportretter..

Tilbake til emnet, hun må bare stå på. Saksøk gjerne UK, det er spennende både på hvor langt de når, hvor lang tid det tar og hvordan Storbritannia innretter seg etterpå.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke bare England, men hele Storbritannia er helt baklengs på dette. I Skottland ble denne uken en youtuber dømt for å ha kledd opp hunden til kjæresten som Hitler og laget en video av det, i retten ble han dømt for å være "groteskt fornærmende".

Mark Meechan aka Count Dankula trente hunden til å reagere med nazi hilsen når Mark sa "Sieg heil" og reagere på "gas the jews", ikke kle hunden ut som Hitler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mark Meechan aka Count Dankula trente hunden til å reagere med nazi hilsen når Mark sa "Sieg heil" og reagere på "gas the jews", ikke kle hunden ut som Hitler.

Samme forskjell, det ene er ikke verre enn det andre i min mening.

Vi kan jo her som mange andre allerede har gjort nevne at under andre verdenskrig var en finnsk mann som hadde gitt hunden sin navnet Hitler og lært han å løfte labben også, nazistene lot han gå uten tiltale... så Storbritannia er her bokstavlig talt verre en nazi-tyskland var :p

http://www.bbc.com/news/world-europe-12139150

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...