Hedonism Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Er det noen som har tatt i bruk Telenor Fleksi og har forhandlet på prisen? Har alltid pleid å få bedre priser hos Telenor når jeg har tatt kontakt som kunde og lurer på hva de tilbyr dem som har Fleksi. Har i det siste oppdaget musikk "på nytt" og vurderer et abonnement som gir fri streaming av Spotify og da er det kun Telenor eller Telia som gjelder per i dag. Pleier å være enklest å forhandle med dem når jeg er eksisterende kunde men tenkte jeg kunne slippe å bytte om noen kan gi en pekepinn mot hvilken pris jeg kan forvente å ende opp med dersom jeg går for Fleksi. Vet jeg kan få rundt 100-150 kr mnd i avslag hos Telia på abonnementene deres som inkluderer fri streaming av musikk. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Hvordan forhandler du deg frem til noe sånt? Jeg pleier å møte det glatte lag når jeg kontakter dem Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Hvordan forhandler du deg frem til noe sånt? Jeg pleier å møte det glatte lag når jeg kontakter dem Det varierer fra operatør til operatør, noen vil ikke gi noe mens andre alltid virker å ha noe å gå på. Telenor har jeg god erfaring med å få til greie tilbud men de vil normalt ikke gi noe før jeg bestiller hos noen andre og de har mottatt oppsigelse via portering til ny leverandør. Da pleier jeg å komme i kontakt med winback-avdelingen deres og de gir et tilbud ut i fra det jeg sier jeg har fått hos operatøren jeg har tenkt å gå over til. Beste dealen jeg har fått var da Tele2 kjørte kampanje på abonnement du kun fikk kjøpt hos Elkjøp, tror det het Sjokkpris, til 199 kr mnd for 6 GB om jeg husker rett. Da ga Telenor meg 199 kr mnd for et abonnement som hadde 10 GB inkludert og som senere økte til 12 GB, en pris jeg beholdt i ca 2,5 år før den løp ut. Sist gang jeg forhandlet meg frem til bedre pris hos dem fikk jeg 100 kr mnd i avslag i 12 mnd uten bindingstid mot at jeg avbrøt porteringen min til ny operatør. Da hadde jeg kun vært kunde hos dem i 1,5 måned. Å forhandle på abonnementspris hos Telenor før jeg blir kunde derimot har jeg ikke fått til utover rimelig dårlige tilbud om rabatt på månedspris mot bindingstid som ikke har vært interessant. Telia har en salgstelefon (98245600) som kan gi greie deals mot bindingstid før du blir kunde og de har stort sett gitt greie avtaler når jeg var kunde hos dem tidligere (da de var Netcom) men alltid mot bindingstid. Jeg har godtatt binding hos dem noen ganger, eksempelvis da jeg hadde et abonnement som inkluderte Spotify i månedsprisen pluss at jeg fikk en brukbar rabatt på månedsprisen som hadde en totalpris som ble uslåelig i forhold til alle andre når jeg uansett skulle ha Spotify. Det fine med dette abonnementet var at det aldri strupet på hastighet selv om jeg mottok sms om at jeg hadde brukt opp den inkluderte datamengden som var 4GB, så jeg hadde mange måneder med oppi eller over 100 GB data brukt. Dette ble dessverre ordnet når Netcom lanserte 4G og endret abonnementet, da fungerte strupingen igjen. Onecall har jeg ikke fått forhandlet noe med, da jeg testet de på prøvekjøp i fjor så hørte jeg om de kunne gi en bedre pris mot at jeg ikke byttet til noen andre i det prøvekjøpsperioden var over, men de ville ikke tilby noe. Hadde uansett valgt de bort pga manglende 4G Tale og Wifi Tale. Jeg har forstått det slik at de gir litt ekstra til trofaste kunder som ekstra datapakker i ny og ne fremfor oss som shopper rundt. Chess har jeg kun vært hos i noen korte perioder men de pleier å ha litt muligheter for forhandling ut i fra det jeg har hørt fra andre som er kunder hos dem, bekjente har fått abonnementspriser ned på nivå ikke langt unna Ice, Komplett Mobil med flere. Hos Talkmore ble jeg vervet i fjor og ga beskjed etter de to gratis månedene var over at jeg vurderte å bytte til Fjordkraft eller Get Mobil, hvor jeg kunne få mellom 10-20 GB til en god del lavere månedspris enn det de hadde. Da ga de 25% rabatt i 12 mnd uten bindingstid uansett abonnement hos dem så nå har jeg 16 GB til 374,50 kr mnd som også inkluderer gratis datasim. Jeg hadde nok ikke prøvd å få til noe bedre deal hos Ice, Komplett Mobil, Get Mobil, Fjordkraft Mobil, Chili Mobil, Telipol osv siden de allerede presser prisene såpass at jeg tviler på at de har noen margin å gå på. Årsaken til at jeg ofte pleier å presse på prisene hos noen av de større operatørene er gjerne fordi de har bedre utvalg av tilleggstjenester, mulighet for å hente nytt sim-kort i butikk eller kiosk alá 7Eleven og ofte er tidligst ute med å lansere ny teknologi eller tjenester (eksempelvis 4G, 4G Tale, Wifi Tale, Data Boost o.l.). Nå var det jo litt kult at Ice som utfordrer var først ute med å lansere data rollover som et unntak. Så er det sikkert det at jeg ikke liker å betale for mye når jeg vet at det finnes en bedre deal der ute, men det blir alltid en avveiing av pris mot kvalitet på tjenesten. Egentlig er det en uting at ikke prisen du ser på hjemmesiden til operatørene er den alle får, men sånn er det nå blitt at flere av de gjør litt ekstra for å beholde kunder og da ser jeg ikke noe problem med å utnytte dette. Endret 26. mars 2018 av Hedonism Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Synd det er sånn at man må jobbe for frimerker og glansbilder når det gjelder operatørene i Norge. Selv om man «får en god deal», er det fortsatt dårlig i forhold til Sverige og Danmark. Uansett hvilke argument som blir brukt om marked og topografi som unnskyldninger til at vi skal betaleni dyre dommer her i moderlandet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Da er det svake øyblikket mitt over når det gjelder å gå for Telenor og Telia, jeg endte istedet hos Fjordkraft Mobil da jeg har så lite behov for mobildata for tiden at jeg de fleste månedene kan greie meg med 3 GB til 199 kr mnd. Det finne med Fjordkraft er at jeg kan oppgradere abonnementet selv via Mine sider underveis i måneden på direkten om jeg trenger mer data opptil 20 GB og kun betale for de dagene jeg har oppgradert og så gå tilbake til 3 GB når mnd er omme. Takk til @Kynxx som ga meg idéen med hvordan han opp- og nedgraderer hos Komplett Mobil Idag betaler jeg oppi 400 kr mnd for 16 GB hos Talkmore men bruker sjelden mer enn 3-5 GB og har 32 GB tilgjengelig pga rollover. Da er det bedre å heller oppradere de få månedene jeg trenger mer data pga reising o.l. Talkmore tillater kun endring av abonnement ved månedsskriftet og har dermed ikke en slik mulighet som Fjordkraft gir meg. Så blir det sikkert Komplett Mobil til høsten om ikke de andre får fingeren ut med fri roaming i USA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg trodde endringer i abonnement vanligvis gjaldt fra første dag i førstkommende måned, men det praktiseres da tydeligvis forskjellig hos operatørene? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg trodde endringer i abonnement vanligvis gjaldt fra første dag i førstkommende måned, men det praktiseres da tydeligvis forskjellig hos operatørene? Telenor, Telia, Fjordkraft Mobil og Komplett Mobil er de jeg vet om hvor abonnementsendring skjer i løpet av samme dag, normalt innen noen få minutter. Flere av dem tillater dog ikke ny endring av abonnement før det har gått et par døgn. Hos Fjordkraft Mobil kan du endre abonnement en gang i døgnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Synd det er sånn at man må jobbe for frimerker og glansbilder når det gjelder operatørene i Norge. Selv om man «får en god deal», er det fortsatt dårlig i forhold til Sverige og Danmark. Uansett hvilke argument som blir brukt om marked og topografi som unnskyldninger til at vi skal betaleni dyre dommer her i moderlandet. Tenk over hvor elendig land vi bor i med tanke på mobildekning.. Altså vi har så mye 4g dekning rundt i ingenstedsland at jeg har ingen problemer med å betale litt ekstra enn våre naboer som har flatt og fint terreng overalt. At jeg kan reise ut på havfiske og forsatt ha 4g dekning er mer enn nok for meg å betale 2-300kr i måneden for. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Synd det er sånn at man må jobbe for frimerker og glansbilder når det gjelder operatørene i Norge. Selv om man «får en god deal», er det fortsatt dårlig i forhold til Sverige og Danmark. Uansett hvilke argument som blir brukt om marked og topografi som unnskyldninger til at vi skal betaleni dyre dommer her i moderlandet.Tenk over hvor elendig land vi bor i med tanke på mobildekning.. Altså vi har så mye 4g dekning rundt i ingenstedsland at jeg har ingen problemer med å betale litt ekstra enn våre naboer som har flatt og fint terreng overalt. At jeg kan reise ut på havfiske og forsatt ha 4g dekning er mer enn nok for meg å betale 2-300kr i måneden for. Jeg betaler gjerne 300,-/mnd. Jeg vil bare ha fri bruk for den summen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå