Tertit99 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei. se her er det noen som har prøvd å oppgradere socket, fra 423 pin til 478, og hvor kraftig p4 cpu kan man så sette inn. jeg har i dag et intel 845 motherboard med 1,9 ghz cpu (northwood) er det noen der ute som har noen erfaringer om dette lar seg gjøre på en grei måte. Jeg er forholdsvis grønn når det gjelder dette. så jeg tar gjerne i mot gode råd og erfaringer Man får kjøpt det her (svensk side) Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Hei. se her er det noen som har prøvd å oppgradere socket, fra 423 pin til 478, og hvor kraftig p4 cpu kan man så sette inn. jeg har i dag et intel 845 motherboard med 1,9 ghz cpu (northwood) er det noen der ute som har noen erfaringer om dette lar seg gjøre på en grei måte. Jeg er forholdsvis grønn når det gjelder dette. så jeg tar gjerne i mot gode råd og erfaringer Man får kjøpt det her (svensk side) hei igen Er dette en god ide? Eller er det heller bedre å bytte ut hovedkortet når tiden kommer for det. ANYONE! Bare noen kommentarer om dette så hadde jeg blitt takknemlig. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvorfor vil du gjøre dette? Slik jeg ser det har du en fin maskin med mindre du har konkrete oppgaver der du trenger mer hastighet? Spiller du mye, driver med videoredigering? Men oppgraderingsproduktet ser jo bra du det. Men jeg lurer på om det ikke er bedre for folk med enda eldre maskiner enn deg? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt de 420,- + porto og heller lagt i ett nytt hovedkort når tiden er inne til å bytte. Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Hei Jeg spiller en god del AOM og det trenger forholdsvis mye av proseessor når det er mange på brettet. Jeg har også et skjermkort i dag på 64 mb 9000 radeon. Dette blir byttet ut nå til 9600 pro 128 mb, kanskje dette skulle holde en god del? Men jeg vurderer sterkt å få satt inn en bedre prosessor i tillegg. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 AOM = Age of Mythology? Jeg spilte det på en PIII 850 MHz, med TNT2 helt fint jeg... Deretter fikk jeg et FX5600 og da gikk det helt glatt i hvert fall... Tror ikke du trenger kraftigere CPU til AOM.... (correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg ville ventet og spart pengene til en hovedkort, ram, prosessor oppgradering. Personlig har jeg aldri hatt sansen for adapterne som oppgraderer prosessoren og etterlater den i et hav av utdaterte løsninger (les flaskehalser). Spar pengene og kjøp nytt hovedkort, prosessor og ram når tiden er inne. Å kjøpe nytt grafikk-kort kan du derimot godt gjøre. Det kan du jo også ta med over i den nye maskinen om den skulle komme... Lenke til kommentar
Tertit99 Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 AOM = Age of Mythology? Jeg spilte det på en PIII 850 MHz, med TNT2 helt fint jeg... Deretter fikk jeg et FX5600 og da gikk det helt glatt i hvert fall... Tror ikke du trenger kraftigere CPU til AOM.... (correct me if I'm wrong) Hei Takk for svar. Det går helt greit å spille AOM på enda dårligere maskiner enn det jeg har, i de fleste tilfeller. det er når man spiller mange på samme brettet (8 eller flere) da begynner det å lagge. Jeg tror i første omgang jeg oppgraderer skjermkortet mitt, så får vi heller spare noe penger til jeg får råd til å kjøpe meg nytt hovedkort etc etterhvert. Jeg får klare meg med p4 1,9 og 512 Rambus inntil videre. Takk igjen for noen svar. God jul! PS. Håper dere andre får mange harde pakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå