Sigmoideus Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Da var jeg endelig ferdig med nytt [url="http://www.endeligferie.com"]design[/url]. Kan jo si litt hva jeg har tenkt og hva jeg har endret på... 1. Fargen kan vel kanskje ved første øyekast virke litt femi , men syns faktisk at det passet bra til den blåfargen jeg hadde fra før. La den synke litt før dere gir meg et nakkeskudd for den i hvert fall Blir den mørkere, forsvinner vel mye av kontrasten til teksten, og tar jeg den lysere, ja, da er vel egentlig vitsen borte. 2. Logoen har jeg flyttet ut av buen og lengre ned. Jeg syns det ble bedre, hva syns dere? 3. Frames er byttet ut med tabeller, slik at siden i hvert fall er leselig i 800x600 oppløsning. Jeg sa ikke at den var pen, bare leselig. 4. Byttet til php. Måtte jo det når jeg gikk over til tabeller. 5. Kanskje ikke noen nyhet på plussiden, men det har kommet reklamebannere inn på siden. Har prøvd å finne de minste bannerene, tvilsomt om det kommer flere på, blir heller mindre av de, ettersom alle 6 er inne til behandling som det så fint heter. Hittil har det vært bare utlegg på siden, og mange timers nedlagt arbeid, så jeg håper jeg er tilgitt --- Jeg syns fortsatt at setningene ble veldig breia og lange, det burde jeg kanskje ha gjort noe med? Dessuten ser jeg tydelig hakk i buen enkelte steder. --- Så til tingene jeg lurer på: 1. [url="http://www.endeligferie.com/index.php?side=Soek"]Søkefunksjonen[/url] fungerer ikke lengre. Regner med dette har med PHP å gjøre? Finnes det da et script i php som lar deg søke igjennom sidene? 2. Er det bare mine rare øyne, eller kan man skimte en viss fargeforskjell mellom menyknappene/logoen og bakgrunnsfargen? 3. Siden er ikke midtstilt, jeg har ikke prøvde engang, den bare ble sånn. Burde jeg midtstille den, og i så fall hvordan gjør jeg det? 4. Mouseovereffekten lar vente på seg, i et sekund sånn cirka. Jeg har hørt om Preloadscript, og det er alt. Hvordan ville det scriptet sett ut i tilfelle? 5. index.php har den lyserødfargen, mens dokumentene den henter frem har hvit bakgrunn. Hvilken av disse blir bakgrunn når noen skriver ut fra siden? Og vil hele menyen være med, eller kun det aktuelle reisebrevet? --- Håper på (positive) svar på noen av spørsmålene i hvert fall. Det har jo blitt noen timer med siden, blitt mye frem og tilbake, og jeg har prøvd å løse det meste selv, selv om det ser ut som jeg har skjøvet alt ansvaret på dere nå. Det har blitt en del banneord for å si det sånn, men men, nå er jeg vel nesten i mål? Skriver innlegget litt tidlig, slik at jeg kan nyte siden før dere begynner å slakte den... Tok dere med [url="http://www.endeligferie.com/index.php?side=OmSiden"]her [/url]jeg Hmmm... Etter skrivinga mi å dømme er det på tide å ta kvelden... --- Endret 1. februar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Preloadscript fra siden min (demoted.org) <script> var myimages=new Array() function preloadimages(){ for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){ myimages[i]=new Image() myimages[i].src=preloadimages.arguments[i] } } //Preloaded images. preloadimages("images/menu/01-home-over.gif","images/menu/02-about-over.gif","images/menu/03-tut-over.gif","images/menu/04-gallery-over.gif","images/menu/05-webdesign-over.gif","images/menu/06-contact-over.gif","images/menu/07-weblinks-over.gif") </script> Jeg likte siden nå jeg, selv om forskjellen fra den gamle ikke var så _veldig_ stor. Sitter på laptop med 1024x768 nå, og sidescrolling kommer til syne. Ikke bra. Endret 13. desember 2003 av PoleCat Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Den ferskenfargede flaten blir for stor.. se om du ikke kan dele hver del (meny, hoved, annonser) litt for seg selv. En tynn vertikal stripe i en noenlunde nøytral farge (evt. en mørkere tone av ferskenfargen) hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 jeg må bortoverscrolle!! -likte ikk helt ferskenfargen, den virket litt nedslitt.. -preloadscript ja. -kunne kanskje gjort litt mer utav menyen, gjort noe for å få den til å skille seg ut. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg likte ikke det. FÅ TILBAKE DET GAMLE! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Må si jeg likte det bedre enn det gamle. Du bruker to forskjellige fonter, og det er ikke bra. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg likte siden nå jeg, selv om forskjellen fra den gamle ikke var så _veldig_ stor.Sitter på laptop med 1024x768 nå, og sidescrolling kommer til syne. Ikke bra. Mulig jeg tar og endre størrelsen på midten, slik at ferskenfargenområdet ikke blir så stort. Da blir siden smalere og og setningene kortere. <script>var myimages=new Array() function preloadimages(){ for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){ myimages=new Image() myimages.src=preloadimages.arguments } } //Preloaded images. preloadimages("images/menu/01-home-over.gif","images/menu/02-about-over.gif","images/menu/03-tut-over.gif","images/menu/04-gallery-over.gif","images/menu/05-webdesign-over.gif","images/menu/06-contact-over.gif","images/menu/07-weblinks-over.gif") </script> Øverst trenger jeg ikke å endre noe? ("images/menu/01-home-over.gif",...) dette er filnavnet til det første bildet på menyen? Slik at min blir ("grafikk/meny_hovedside2.jpg", osv? Den ferskenfargede flaten blir for stor.. se om du ikke kan dele hver del (meny, hoved, annonser) litt for seg selv. En tynn vertikal stripe i en noenlunde nøytral farge (evt. en mørkere tone av ferskenfargen) hadde gjort seg. Kanskje ingen dum idé det heller. Greit at ikke alt smelter sammen i ei gjørme -kunne kanskje gjort litt mer utav menyen, gjort noe for å få den til å skille seg ut. Noen ideer? Eller kanskje hjelper det hvis jeg gjør som psilocybe og skiller den fra resten med en vertikal type? Fikk jo egentlig ikke noe hint om hvilke farger jeg kunne bruke, og fant helt tilfeldig denne. Det passer vel til blåfargen? Dog jeg kan skjønne hva du mener med utslitt... Jeg likte ikke det. FÅ TILBAKE DET GAMLE! Jeg kan skrive ut designet, ramme det inn og gi deg det til julegave? Neida, men jeg skulle utvide menyen, og da ble det vanskelig å beholde det gamle, men jeg har beholdt mye av det, har jeg ikke? Dessuten ble den vel litt kald, nå har jeg i hvert fall kombinert den med en litt varmere farge. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Må si jeg likte det bedre enn det gamle. Du bruker to forskjellige fonter, og det er ikke bra. ...og jeg som prøvde å finne alle gjemte Times-bokstaver Hvor er det to fonter? Det eneste jeg ser er logoen, men den forandrer jeg ikke Endret 13. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 EndeligFerie.com Sist oppdatert 13. desember 2003 Skal du besøke et fylke, men vet ikke om noen stedsnavn fra dette fylket, kan det lønne seg å ta en titt på linken under. Her er stedene listet etter fylke. [Liste sortert etter fylker] [søk på EndeligFerie.com] Har du et reisebrev du vil dele med andre? Ta en titt innom her. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Prøvde å legge inn preloadscripter inn på siden nå, fikk en beskjed i statuslinja at det var feil på siden. Hva har jeg gjort galt nå da Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Jøss... Var jo Times på samtlige av de oversiktssidene. Disse er nå endret. Takker PS... Prøvde med noen vertikale linjer og nå, det ble vel litt halvhjertet? Så ut som menyene fikk veldig mye luft nå. Tabellcellen de ligger i er på 160px mens menybildene er på 115px eller noe, grunnet at jeg ville ha buen lik på begge sider, og jeg trenger større bredde på motsatt side grunnen reklamebannerene. Endret 13. desember 2003 av EndeligFerie Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Når det gjelder menyen er det litt overkill å bruke bilder. Litt avhengig av hvordan du har bygget den opp kan du like greit bruke css til å skifte bakgrunnsfarge. da sparer du noen KB nedlasting. Som vi kom fra til i tråden til han som ville vite om hjmmesider så er raske sider et must. Er _litt_ fyllesyk nå og skal på jobb om noen timer så jeg orker ikke forklare bedre. Regner med at noen andre kan ta det vidre. Ellers likte jeg siden veldig godt sånn den er nå. Den har mistet litt av særpreget fra den gamle tiden, men har blitt mye mer anvendelig (og teknisk bedre). Synes den kanskje var litt i bredeste laget, så jeg ville vurdert å stjele noen piksler fra både menyen og innholdsdelen. Jeg ville og flyttet teksten i menyen noen få piksler lenger til høyde - få litt mer luft til det blå. Når det gjelder reklame så er det egentlig helt ok bare den ikke er for glorete, er feilplassert, ikke har noe med siden å gjøre. I ditt tilfelle er reklamen godt skilt, noe av det passer kanskje ikke helt inn, men jeg vet hvordan utvalget på tradedoubler er Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Er _litt_ fyllesyk nå og skal på jobb om noen timer så jeg orker ikke forklare bedre. Regner med at noen andre kan ta det vidre. Hvem er ikke det? Ellers likte jeg siden veldig godt sånn den er nå. Den har mistet litt av særpreget fra den gamle tiden, men har blitt mye mer anvendelig (og teknisk bedre). Synes den kanskje var litt i bredeste laget, så jeg ville vurdert å stjele noen piksler fra både menyen og innholdsdelen. Jeg ville og flyttet teksten i menyen noen få piksler lenger til høyde - få litt mer luft til det blå. At den er for bred er jeg enig i, og det skal jeg endre på. Menyen er også litt for mye til venstre ja, og jeg tenkte å midtstille den, men det gikk ikke særlig bra, så det er mulig jeg lager nye menyer, hvor det er litt større marg til venstre. Hadde jeg klart å midtstille menybildene, ville jo mouseovereffekten blitt litt snål siden den da ville ha lagd en blå firkant, nå går den jo i et med blåfargen. Noen som skjønte hva jeg mente? Når det gjelder reklame så er det egentlig helt ok bare den ikke er for glorete, er feilplassert, ikke har noe med siden å gjøre. I ditt tilfelle er reklamen godt skilt, noe av det passer kanskje ikke helt inn, men jeg vet hvordan utvalget på tradedoubler er Har prøvd å sile ut de beste reklamebannerene. Ikke for glorete og ikke de som fanger oppmerksomheten med det samme, og ikke for store. Utvalget var ikke så stort blant disse. Og jeg ville helst ha bannere fra firmaer som ga penger per klikk. Ble litt blanding av dette og provisjon per salg. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg likte den gamle siden bedre. den nye ble alt for stor, og når du må scrolle i 1024x740 er d ikke bra. Ellers syns jeg at det er litt for store åpne områder uten noe på. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Etter en del timer med banning og cola så har jeg sånn noenlunde ferdig med forbedret design. Dette er hva som er blitt gjort: Siden er blitt smalere, blir nok litt stor i 800x600, men leselig Buen er nå hel, den var delt i tre og var ujevn her og der. Meget stolt, og med god hjelp, har jeg lagt inn et forum. Forhåpentligvis blir det litt mer fyldig, for jeg gidder ikke å ha et forum hvor det totalt er 5 innlegg etter et år. Overgangen fra blått til femirød :-) er forhåpentligvis blitt penere. Kan nesten bokstavelig si at jeg har nøstet de sammen med en grafisk søm. Ble det pent? Samme nøsting som over, men fra meny til hovedside til reklamedelen. Litt mer anonym farge. Ny mouseover. Teksten er flyttet litt mer til høyre enn på forrige side. Mouseover har jeg laget selv, men trengte jeg sikkert ikke å si. Siden er nå midtstilt, den forrige var bare nesten det. Ny oversikt når man klikker inn på en av verdensdelene. Dog denne er veldig simpel, så den blir nok bare midlertidig. Meningen er man skal klikke på et land for så å se en oversikt over reisebrevene fra det landet, det var før kun listet opp med 1,2,3 osv, nå kan man lese litt om hvert reisebrev først. Videre har jeg laget en rullegardinmeny når man har klikket på et land, som en slags hurtigmeny. Den funket selvfølgelig ikke når jeg la den inn på siden, sikkert pga av php, for scriptet fungerte når jeg prøvde det på noen testsider. Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å fungere? Har i hvert fall fått rettet opp i de feilene som var mest kritiske. Nytt design Gammelt design Det jeg ikke er fornøyd med er selvfølgelig at hurtigmenyen ikke fungerer, at verdensdeloversikten er simpel, og at jeg føler forumet ikke akkurat sklir inn i resten av siden. På forumet kunne jeg tenkt meg venstremenyen som er på resten av siden, men klarte kun å endre litt på fargene... Ser og at "Les mer" noen steder er litt lengre nede her og der, men det sikkert fordi jeg har satt tabellen til 100% og at det, avhengig av hvor mye tekst som står over, flytter seg opp og ned. Setter jeg bredden til det det er plass til i hovedsiden vil jeg vel se lettere hvor "Les mer"-knappen legger seg vertikalt? Endret 1. februar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Overgangen fra blått til femirød :-) er forhåpentligvis blitt penere. Kan nesten bokstavelig si at jeg har nøstet de sammen med en grafisk søm. Ble det pent? Rett fra levra; Den femirøden () var absolutt ikke pen. Hva skjedde med hviten? Liker ikke understrekingen under overskriftene. Hele nyhetsoppsettet ser veldig grafikkmessig feil ut. Dårlig skille og rar plassering av "Les mer". Hva med å plassere denne teksten rett under innholdsforklaringen? Også skulle jeg godt sett en mindre avstand OG bedre skille mellom nyhetene. Ellers ser jo dette kjempe ut. * glede seg til morsomme kommentarer * Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hmm... Vet ikke helt hva den fargen minner meg om. Kanskje samme fargen som den grandiosa-biten jeg fant under skrivebordet på fredag ( ! )... Understrekingen på menyvalgene liker jeg ikke, og siden blir ikke akkurat vakker med de fæle reklamene (som du umulig kan tjene så mye på...) Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Rett fra levra; Den femirøden () var absolutt ikke pen.Hva skjedde med hviten? Den femirøde er selvfølgelig til de kvinnelige leserne... Neida, men har liksom ikke funnet noen skikkelig farge til den kalde blå. Den hvite mente mange gjorde at siden ble for kald til å være en reiseside... Liker ikke understrekingen under overskriftene. Hele nyhetsoppsettet ser veldig grafikkmessig feil ut. Dårlig skille og rar plassering av "Les mer". Hva med å plassere denne teksten rett under innholdsforklaringen?Også skulle jeg godt sett en mindre avstand OG bedre skille mellom nyhetene. Understrekingen kan jeg kanskje fjerne ja... Plassere "Les mer" under innholdsforklaringen? Kanskje sette den inn i en tabell under? Blir vel kanskje mer ryddig det ja. Bedre skille mellom nyheter kan vel også gjøres med hell ja. Noen forslag? Mon tro om det blir noe pent om jeg på en måte rammer inn tabellen som inneholder nyhetene? Altså at overskriften, bildet, indeksteksten og "Les mer" ble rammet inn. Regner med at jeg får noen dårlige (morsomme) kommentarer selv denne gangen Mye slit er det i hvert fall blitt. Men nå er jeg nesten i mål Understrekingen på menyvalgene liker jeg ikke, og siden blir ikke akkurat vakker med de fæle reklamene (som du umulig kan tjene så mye på...) Tjener vel nok på de reklamebannerene til å unne meg en bug i måneden i hvert fall. Men, meningen er at jeg skal droppe Tradedoubler og heller organisere dette selv, og da er det jo greit at annonsørene ser at det er andre som annonserer på siden. Du mener de var for store blikkfang? PS... Regner ikke med at du spiste grandisen? Endret 1. februar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Den hvite mente mange gjorde at siden ble for kald til å være en reiseside... Godt poeng jeg ikke tenkte over. Hva med en gulbrun (ala solfarge) eller noe i den duren? Plassere "Les mer" under innholdsforklaringen? Kanskje sette den inn i en tabell under? Blir vel kanskje mer ryddig det ja. Det jeg mente med det var at "Les mer" kommer rett under den beskrivende teksten, i stedet for å stå i ingenmannsland slik det gjør nå. Skulle mene det finnes mange løsninger som er bedre enn den du har nå. Kanskje bare pirkete, men jeg synes ikke det så bra ut. En bullet eller grafikk foran for å skille det litt bedre ut også kunne gjort seg. Feks » Les mer... eller noe sånt. Bedre skille mellom nyheter kan vel også gjøres med hell ja. Noen forslag? Mon tro om det blir noe pent om jeg på en måte rammer inn tabellen som inneholder nyhetene? Altså at overskriften, bildet, indeksteksten og "Les mer" ble rammet inn. Vet ikke helt om jeg er for innramming, men kanskje en tynn og lys vannrett strek hadde gjort seg? Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Jeg får prøve å finne en farge som ikke er så femi da i hvert fall... Burde jeg vel klare vil jeg tro, hvis ingen andre her har en fin en da, som står i stil med den blåfargen jeg har nå... Ahh... Skjønte hva du mente med "Les mer". Den står litt sånn mutterst alene, akkurat som landslagsspissene under Semb... Hmm... Hvordan får jeg en horisontal strek? Lage en i Photoshop å sette den inn kanskje? Over og under som en ramme eller bare mellom nyhetene som et skille? Endret 1. februar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå