povilion Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har sett litt på bios på min P4 1,4 som sitter på i850, det er ikke muligheter for å justere hastigheten, finnes det muligheter for et slikt gammelt hovedkort, ny bios?i så fall hvor? Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Heter hovedkortet ditt noe ? Lenke til kommentar
povilion Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 det er jeg usikker på, det står i en 2001 mod. HP Pavilion 7960, det jeg vet er at det er intel 850 basert med award bios Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Er på litt usikker grunn her jeg nå, men finnes det ikke noen mulighet til å justere FSB ? Lenke til kommentar
povilion Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 nei jeg finner ikke det nei, kan det f.eks finnes en oppgradering av bios med flere innstillingsmuligheter, har sjekket litt på nettet men finner ikke noe som passer, bios'en heter Award modular 6.0, hadde vært artig med litt mere fart før jeg får råd til oppgradering + en lærer noe nytt Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hvis du har en gammel 1.4 på en sånn ferdigbygd merkes-pc så er hovedkort og bios bygd sånn at brukeren ikke skal kunne forandre på noe som får maskinen til å slutte å fungere. Dermed kan du ikke forandre hastigheter eller gjøre andre inngrep som hindrer maskinen i å starte opp. Og bios oppdateringer kan du glemme, for bios brikkene er låst på så gamle maskiner Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 ... for bios brikkene er låst på så gamle maskiner Javel? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Merke-PCer er helt håpløse hvis du ønsker å mekke litt på dem selv. De kan ha mange ikke-standard komponenter, ihvertfall hovedkort. I biosen kan du stort sett kunn stille klokka. Jeg har bl.a. en passe gammel HP Pavillion selv, der er det ikke temperaturavlesning av CPU engang. De er skikkelig kjipt. Jeg har også hørt (her på forumet) at noen Dell maskiner har ustandard ATX PSU, hvor 20-pins kontakten er lik alle andre, men med andre spenninger. Ikke moro å bytte PSU da. Nei, selg PCen til noen som kun skal surfe og bruke nettbank, så bygger du deg opp et vidunder fra deler selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå