Gå til innhold

Heksejakt og uthenging av potensielle overgripere

Anbefalte innlegg

Man kunne hatt en tabell for hva som er lovlig og ikke, frem til hjernen er fullt utviklet. For eksempel:

14: 16

15: 17

16: 18

17: 20

18: 22

19: 24

20: 26

21: 28

22: 30

23: 32

24: 34

25 og opp: Ingen begrensninger

Det der er helt umulig og helt urealistisk.

Det lar seg ikke gjøre å kontrollere seksuallivet matematisk. Det har jo vært en del forsøk på å kontrollere biologien oppgjennom tidene - med forskjellig motivasjon. I "norsk kultur" sloss pietister for kontroll, og det gjør feministene også. Men ingen av de vil lykkes fordi biologien ikke er en intellektuell åndelig øvelse men ....nettopp.... biologi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det burde vært noen side lover som regulerte seksuell lavalder når partene ikke har stort alderssprik .

F.eks om en av partene er under seksuell lavalder ser man bort ifra seksuell lavalder så lenge den andre parten ikke er mer enn 2 år eldre.

Edit: i grunnen en grei forklaring på hva som kommer imellom pedofili og hva vi per dags dato ser på som greit.

https://www.overgrep.no/hva-er-hebefili/

Mulig det per definisjon ikke er pedofili men man er også tiltrukket av et barn når man er hebefil

Man kunne hatt en tabell for hva som er lovlig og ikke, frem til hjernen er fullt utviklet. For eksempel:

Kjæresten min er 21. Jeg er 31.

Dette vil du gjøre ulovlig? Det skjønner jeg ikke. Føler på ingen måte at jeg gjør noe galt.

Lenke til kommentar

Det der er helt umulig og helt urealistisk.

Det lar seg ikke gjøre å kontrollere seksuallivet matematisk. Det har jo vært en del forsøk på å kontrollere biologien oppgjennom tidene - med forskjellig motivasjon. I "norsk kultur" sloss pietister for kontroll, og det gjør feministene også. Men ingen av de vil lykkes fordi biologien ikke er en intellektuell åndelig øvelse men ....nettopp.... biologi...

Så da skal man bare gi opp og legalisere episodene BT avdekker, fordi noen sier at det er naturlig?

Lenke til kommentar

Så da skal man bare gi opp og legalisere episodene BT avdekker, fordi noen sier at det er naturlig?

Kan ikke se at jeg har påstått noe slikt. Jeg ser gjerne at alle som begår overgrep blir straffet, og det hardt.

En venn av meg ble gravid med en under 20 da hun var 14 og fødte før hun fylte 15. Alle var rasende og presset for abort var betydelig. Men jenta blånektet fordi alt var helt frivillig og like mye hennes initiativ og ønske som hans. Så han ble ikke anmeldt og dømt (i retten).

Jeg har ikke særlig sansen for 20åringer som kryper så langt ned i alder, men det er ikke slik at at man kan krysse av i en boks for et par tall og konkludere overgrep. Så enkelt er det bare ikke. Derfor er det nødvendig at det er litt slingringsmonn - mulighet for straffefritak i ENKELTE TILFELLER, og mulighet for livsvarig fengsel uten mulighet for løslatelse noensinne i andre tilfeller.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at man tar ikke i betraktning mennesket som individ: Man ser på mennesket som et produkt, av utdanningssystemet.

Det er ikke tilfeldig at offentlig, obligatorisk grunnskole ble innført i Storbritannia i 1876 og den seksuelle lavalder ble hevet fra 13 til 16 år, i 1877.

Man skal konsentrere seg om skolegang, ikke utvikle seg som menneske med et bevisst seksuelt forhold til sin egen kropp, og så skal man fylle kveldene med meningsløse lekser som jo faktisk er ubetalt overtid, og ikke puling fordi man skal lære seg lydighet ovenfor meningsløshet.

Hadde reglene for arbeidslivet blitt anvendt på skolegangen så hadde samtlige skoler blitt tvangsnedlagt grunnet brudd på arbeidsmiljøloven og overtidsgrenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...