Gå til innhold

P4 OC

lodott

Anbefalte innlegg

Ville bare meddele alle at jeg kjører min P4 Nw 1,8@2,5ghz med BOXED kjøler!!! (Benytte sjangsen til å skryte litt :grin: )

Spenningen økte jeg til 1,6v... og temperaturen ligger på 43 grader ved load..

Hovedkortet er et Abit Sd7... :smile:

Er strålende fornøyd... :wink:

[ Denne Melding var redigert av: lodott på 2002-03-02 21:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har samme cpu+hk

Hva slags innstillinger bruker du?

Det beste jeg får til stabilt er 2412 med fsb på 134 (4|5|2|1 --> 167*2 på minne, 67 på agp, 33.5 på pci)

Både minne og cpu har mer å gå på, men alle andre innstillinger gjør at agp/pci blir for høyt.

Vel og greit at SD7 har manger divider-innstillinger, men det hjelper lite når nesten alle klokker _opp_ agp/pci. :sad:

Sånn jeg ser det, er det kun 4,4,2,1 og 4,5,2,1 som er brukendes til overklokking via fsb.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 21:35, b-urn skrev:

Det beste jeg får til stabilt er 2412 med fsb på 134 (4|5|2|1 --> 167*2 på minne, 67 på agp, 33.5 på pci)

Både minne og cpu har mer å gå på, men alle andre innstillinger gjør at agp/pci blir for høyt.

Sånn jeg ser det, er det kun 4,4,2,1 og 4,5,2,1 som er brukendes til overklokking via fsb.

Hei.. jeg bruker 4/5/2/1 jeg også.. men jeg kjører pci/agp noe høyere. Fsb`en er satt til 140 og det gir pci=35mhz agp=70... Jeg vurderer å stille ned.. men jeg tror at kortene mine tåler dette. Minnet kjører på 175x2 = 350mhz :smile:

Ja og: spenningen har jeg økt til 1,6..men det har jeg vel allerede skrevet..

Lykke til!

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller kan du øke hastigheten på både PCI og AGP relativt mye uten at dette betyr noe for stabiliteten. Det finnes riktignok endel komponenter som kan være følsomme for høye bus-hastigheter, men det er heldigvis ikke mange.

Jeg vil på stå at i de fleste tilfeller er det problemfritt å kjøre PCI på 40MHz, og AGP på 80MHz. På Abit SD7 kortet vil den ene innstillingen sørge for at 150MHz FSB resulterer i "bare" 75MHz på AGP og 37.5 på PCI. Disse bus-hastighetene tviler jeg på at noen av dagens komponenter har problemer med å takle. F.eks. kan det nevnes at så godt som alle Nvidia baserte skjermkort uten problem takler AGP hastigheter over 80MHz.

Det eneste jeg mener mangler på SD7 hovedkortet, er muligheten til å økes spenningen på DDR minnet. Dette er jeg hellig overbevist om at kunne resultert i enda bedre memmory resultater.

Som en liten kuriositet (les: skryt). Ta en tur inn på http://www.google.com og skriv inn følgende søketekst:

abit sd7 review

Sjekk hva som kommer øverst på listen :grin:

Lenke til kommentar

Hei har samme oppsett her.

2.5 GHZ :smile:

Kjørte ved en feil dette med 3/3/2/1 instillinger.

Oppdaterte med windows-update og skulle restarte maskinen, fikk da beskjed om at ntdlr manglet.

Det viste seg at partisjonen min var ødelagt, men da kjørte altså pci på 46.6 mhz. Dette var med en wd hd på 80 mb.

Supert oppsett dette, fikk 9647 på 3dmark

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2874218

Må skryte litt jeg også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 22:35, byggeren skrev:

I de fleste tilfeller kan du øke hastigheten på både PCI og AGP relativt mye uten at dette betyr noe for stabiliteten. Det finnes riktignok endel komponenter som kan være følsomme for høye bus-hastigheter, men det er heldigvis ikke mange.

Jeg vil på stå at i de fleste tilfeller er det problemfritt å kjøre PCI på 40MHz, og AGP på 80MHz. På Abit SD7 kortet vil den ene innstillingen sørge for at 150MHz FSB resulterer i "bare" 75MHz på AGP og 37.5 på PCI. Disse bus-hastighetene tviler jeg på at noen av dagens komponenter har problemer med å takle. F.eks. kan det nevnes at så godt som alle Nvidia baserte skjermkort uten problem takler AGP hastigheter over 80MHz.

Takker for nyttige opplysninger her, skal ta de med meg videre. Men kan noen si litt om core spenningen? Default er 1,5 V, men har mulighet for å sette opp til 2,2 V. Hvordan finner jeg ut hva som er optimalt ved forskjellige oc instillinger??

Takk.

Lenke til kommentar

Brukte følgende innstillinger:

Prosessor på 2133Mhz vcore på 1,6

Prosessor på 2400Mhz vcore på 1,65 eller 1,70

Sett opp f.eks motherboard monitor slik at du kan følge med utviklinga på volten.

Skulle den droppe vel mye, f.eks vise 1,58-1,61 når du har stilt denne inn på 1,65 eller 1,70 så er det nok rimelig greit å flytte den ytterligere opp.

Tror ikke det skal være nødvendig, da jeg har observert at enkelte kjører 2400Mhz på default spenning??

Tror ikke at jeg hadde gjort dette da jeg har en mistanke om det ikke er helt stabilt da.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 22:35, byggeren skrev:

Jeg vil på stå at i de fleste tilfeller er det problemfritt å kjøre PCI på 40MHz, og AGP på 80MHz. På Abit SD7 kortet vil den ene innstillingen sørge for at 150MHz FSB resulterer i "bare" 75MHz på AGP og 37.5 på PCI. Disse bus-hastighetene tviler jeg på at noen av dagens komponenter har problemer med å takle.

Ahhh..

Når jeg skulle teste ny hk+cpu, brukte jeg en gammel harddisk/skjermkort fordi jeg trengte min gamle maskin til noe annet mens jeg "lekte" med den nye.

Så med nytt skjermkort (TI4400 når det kommer) og litt ok harddisk ---> så kan jeg klokke videre opp? 2700 here I come :smile:)) Gleder meg allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...