benjamin84 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Hei! Håper noen andre har prøvd å finne svar på dette før. Jeg ønsker å finne et alternativ til Premiere Pro (som er alt for dyrt i den nye abonnementsløsningen), men jeg må fortsatt kunne gjøre følgende: - Redigere 4k video fra GoPro 6 og Sony A7II (formatstøtte) - Legge på et blur filter på enkelte deler av videoen (skilt på kjøretøy og ansikter) - Endre på hastigheten på et klipp med myke overganger (slow mo sekvenser) Foreløpig så sliter jeg mest med å finne et program som fikser denne blur sensureringen som jeg trenger, har prøvd shotcut uten noe særlig hell. Vil Lightworks være et greit alternativ? Trenger ikke å være gratis, men bør ikke koste mange tusen kroner hvert år slik Premiere Pro gjør Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) DaVinci Resolve skal vel kunne alt dette. Jeg er ikke 100% sikker på formatstøtten, det er mulig du må betale for fullversjonen for å kunne eksportere 4K. Endret 23. mars 2018 av Dr. Brodsky Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2018 Takk for svar - har testet DaVinci Resolve tidligere men møtte på noen problemer med codec støtte for GoPro video (Hero 3+). Mulig det ikke er noe problem med video fra 6ern! Tenker Lightworks og DaVinci må testes Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 I tillegg til DaVinci og Lightworks syntes jeg Magix (tidl. Sony) Vegas Pro bør nevnes: https://www.vegascreativesoftware.com/us/vegas-pro-edit/ Andre (billigere?) alternativer jeg kommer på er: Pinnacle Studio Hitfilm Pro/Studio CyberLink PowerDirector CyberLink ActionDirector Tror iallefall noen av de vil tilfredstille kravne dine. Vegas og Pinnacle tror jeg er de som er mest aktuelle av de ovennevnte, men ville først prøvd DaVinci, Lightworks er konge, men kan bare eksportere i 720p i gratisversonen, og betalversjonen er så dyr at man kan velge andre alternativer. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Jeg har Pinnacle Studio, men har ikke fått testet det ut skikkelig da PC'en fryser etter et par minutters bruk. Sikkert bare jeg som er uheldig, men vær i hvert fall sikker på at det fungerer på din maskin før du betaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå