Gå til innhold

Har Listhaug blitt fritt vilt?

58 stemmer

1. 1. Har hetsingen av Listhaug gått for langt?

• Ja, venstresiden viser at de slett ikke mener alvor når de sier at de er mot mobbing og for toleranse
      29
    • Nei, er man ikke hardhudet så har man ikke noe i politikken å gjøre
      10
    • Hvilken hetsing?
      19

Anbefalte innlegg

politikere er fritt vilt. Er bare å se på hvordan Hareide har blitt mobbet  siden han ble skjent som politiker. Ikke mobbet pga. sine meninger, men direkte mobbet for spe fysikk og lite maskulin stemme.

Edit: skriveleif

Endret av depaderp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne dere tenkt dere å bli malt nakne og krosfestet midt i gata? :(

Hvorfor ikke? Jeg hadde ikke selv stilt meg naken midt i gaten, men om noen synes det var verd å male meg slik, så hadde det nå vært deres problem og ikke mitt. Så lenge de ikke brøt privatlivets fred for å gjøre det, f. eks. spionerte på meg i dusjen. Så høytidelig tar jeg ikke meg selv.

Som jeg sa et annet sted: Makten må kunne kritiseres. Og SL representerer makten, selv om hun trakk seg som statsråd.

Så kan man diskutere om dette var en "passende" kommentar. Men det kan heller ikke være et krav: Dersom vi krever at kritikk skal være saklig eller velformulert, gir vi vetorett til de som har definisjonsmakten på "saklig" og "velformulert".

Så der står vi. Vi må kunne kritisere både modellen og hennes ideer og gjerninger, og kunstneren og hans fritt, og den samme friheten må de ha.

Og ja, hvis noen den gangen jeg var administrator her, eller nå for den saks skyld, syntes/synes de illustrerte(-erer) et poeng ved å lime hodet mitt på et bilde av Jesus på korset, så skal de få lov til det. Grensen får gå der man urettmessig(!) beskylder noen, Listhaug eller meg eller andre, for noe kriminelt. At SL har fått eller har ønsket seg offerrollen i denne saken er ikke det. 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja ja, hver sin smak. Tipper SL er fly forbanna nå.

Er ikke snakk om å være høytidelig, men det der ville jeg sett som en tarvelig uthenging som ikke hører hjemme i hedningeland ( vel kanskje der da)
Sånt skal man bare ikke gjøre med mennesker, ikke midt i bygata og uten å spørre hvertfall. Hallo..

Lenke til kommentar

Motstand av satire og humor er udemokratisk, og det gjelder i alle politiske retninger. Det er derimot ikke et krav til at man skal synes at det er morsomt.

Listhaug fortjener bedre. Dette er takken for at hun forsøker å beskytte landet.

Det kan du selvsagt mene. Akkurat som kunstneren mener noe annet.

Alle meninger er like riktige.

Vet nå ikke om jeg er enig i det. Men alle meninger er like gyldige.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle meninger er like riktige. 

Definitivt ikke. Dessverre er dette et emne hvor det er vanskelig å enes om hvilken mening som er den "riktige".

Det er per definisjon alltid vanskelig å enes om hvilken mening som er den riktige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over hvor mange som ser korsfestingen som en latterliggjøring eller mobbing av Sylvi. 

Listhaug er korsfestet med spiker markert med "Rødt" sin logo, derav Rødt likestilles med romerne - som sendte uskyldige Jesus til korset - fordi han gjorde opprør - og romerne fjernet all motstand. 

Jeg tror ikke dette er en latterliggjøring av Sylvi, men heller en latterliggjøring av vårt idiotiske politiske system/partier som sendte opprøreren Sylvi Listhaug til "korset". 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det. Skjønner at det kan være en "gest" til SL. Men det er snakk om en personlig Kristen, og dette blir sikkert veldig blasfemisk.
Iallefall er det sikkert lite hyggelig å bli framstilt sånn, samme hva meningen er. Vet ikke jeg, er spent på reaksjonen fra SL selv.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke Listhaug eller Frp prøver å gjøre satiren og latterliggjøringen av henne til noen stor sak, det tror jeg ikke de er tjent med, og jeg tror det vil ta fokuset vekk fra viktige spørsmål som står etter Listhaugs avgang.

Det de burde pushe på tenker jeg heller er hvorvidt Støre oppriktig mener at Listhaug både bevisst og kalkulert nører opp under hatet som kostet så mange liv 22. Juli. Det er i mine øyne en uendelig mye verre beskyldning enn en morsom, og ganske treffende, sketch, eller et maleri. 

https://www.nrk.no/norge/frp-profiler-om-store_-_-han-har-skapt-en-enorm-splittelse-mellom-frontene-1.13971163

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ingen problemer med dette, og tror faktisk Sylvi selv blåser greit av dette, og om noe ser på dette som gratis pr. som blant sine egne styrker hennes posisjon.

Det eneste kunstneren burde spart seg for er å skrive Min kamp på magen hennes. Det skaper ugreie assosiasjoner og på mange måter tillegger Listhaug meninger eller sympatier det ikke er grunnlag for.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jo men det må gjelde visse personvern regler for kunstnere og. Om de feks malte kongen naken og korsfestet mitt i gata, er det greit da også?

Eller en annen vinkling: Om de malte ABB som martyr for det han står for midt i gata?

:shrug:

Ja og ja. Forskjellen på disse og Listhaug er nok at langt flere hadde fått det travelt med å fjerne det igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...