Gå til innhold

Vurderer du å slette Facebook etter skandalen?

27 stemmer

1. 1. Vurderer du å forlate Facebook?

• Har allerede gjort det
      7
    • Jeg kommer til å gjøre det
      1
    • Jeg vurderer det
      6
    • Kanskje, men jeg tviler
      3
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook har vært en vandrende skandale fra da det var nytt. At ikke flere har protestert ved å kutte de ut før er en skandale til.

PS. Skulle ønske jeg hadde makt til å kunne slette facebook, men jeg sitter dessverre ikke med root-aksess til alle serverfarmene deres. Tipper det hadde blitt oppstyr om noen hadde klart å slette Facebook. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri vært ærlig på hverken mail registrering eller noe annet (sitter igjen fra å være en drittunge på 10 som surfer online, online no one knows youre a little shit) så jeg er ganske sikker på at jeg gir litt lite faen.  Har aldri skjønt meg på folk som på død og liv må ha profiler som utleverer alt om dem fra deres ekte navn til hvor ofte de stikker på ferie (innbruddstyver elsker dem også!).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å slette kontoen min. Jeg har aldri stolt på Facebook, så at de gjør dette overrasker meg ikke. I tilegg vil ikke sletting føre til at informasjon om meg vil forsvinne og Facebook kan være nyttig av og til.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

"Jeg kommer ikke til å slette den, fordi jeg faller ikke for sånn dum propaganda. Det er det bare sauene som gjør. Jeg er for smart."

Sorry altså men er du dum nok til å utlevere all info online så ikke bli overrasket når den plutselig er blitt lekket. Folk legger faen meg ut bilder av sine unge barn på fb så alle kan se dem, hva faen er det folk engang tenker med?? For det virker som om de ikke tenker overhode og tror at internettet er ett trygt sted. Hvem i helvete har gitt dem denne ideen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg kommer til å slette meg ifra et av dem største sosiale nettverkene i verden. Alle venner og bekjente er der. Kundeservice til flere tjenester og butikker jeg er kunde hos er der. Og det er hvor alle jeg kjenner legger ut invitasjoner til forskjellige ting, hvor barnehage info blir delt osv osv..

Om jeg skulle slettet meg ifra Facebook pga data innsamling så ville det eneste reelle alternative å logge av nettet for godt. Og det er like lite aktuelt som å slette meg ifra Facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg sletter nok ikke Facebook-kontoen. Men så er jeg av den gamle skeptiske varianten som aldri svarer på sånne fjesbok-poller eller annet som krever tilgang til vennelisten min. Hva folk vet om meg selv bryr meg ikke så mye, skjønt jeg deler lite personlig informasjon uansett. Jeg tviler på at den er interessant for folk jeg faktisk vil dele den med.

For meg er Facebook blitt et diskusjonsforum først og fremst, for politikk og hobbyer og annet. Jeg poster hverken mine barn eller barnebarn, og "liker" bare unntaksvis sider, spesielt ikke kommersielle.

Geir :)

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på folk som på død og liv må ha profiler som utleverer alt om dem fra deres ekte navn til hvor ofte de stikker på ferie (innbruddstyver elsker dem også!)

Og så når tyvene har sett på facebook at de skal på en måned ferie, så går de rett på Gule Sider og skriver inn navnet deres og finner adressen, bilde av huset og flyfoto av området!

Folk som er "nøye" med å ikke vise for mye på facebook, ser likevel rart på meg når jeg sier at jeg har hemmelig nummer. "For en særing du er"...

Men hvorfor i helv... skal jeg fortelle hele verden nøyaktig på millimeteren hvor huset, bilen og mine barn befinner seg?

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Hva man deler har ikke så mye å si. Det er ikke forskjell på en som aldri har skrevet en eneste post, og en person som legger ut bilder hver dag.

Det som har noe å si er hvor mye tid du bruker på Facebook. Hvor mye du leser.

Ikke når det gjelder bilder av unge barn, jeg gir faen i hva de poster så lenge det er om dem selv. For å være ærlig så skulle det vært straffbart å legge ut bilder online for offentligheten av småbarn. Bildene kan lett havne på avveie og er du veldig uheldig kan barnet ditt bli kidnappet. Du gir dem jo all infoen for at de skal kunne gjøre det også, fult navn, adresse, når du gjør whatever, barnets rutiner, osv osv osv. Folk har også en tendens til å være stygge i kjeften mens de har masse privat info og bilder tilgjengelig for offentligheten.. hva gjør de den dagen de er store i kjeften mot feil person? Kan ikke folk bare bruke de små grå for en gangs skyld.. verden er ikke en flott lekeplass hvor du kan bare ture rundt uten å tenke konsekvenser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk legger faen meg ut bilder av sine unge barn på fb så alle kan se dem, hva faen er det folk engang tenker med?? 

Ikke bare egne barn, men også andres. Dette er ulovlig.

Folk flest er idioter, så det bør ikke overraske oss at de legger ut bilder. På den annen side er det ikke så vanskelig for pedoer å finne ut hvor det bor barn. Men man trenger ikke gjøre jobben lettere. 

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...