Gå til innhold

Brudd på vikepliten - delt skyld?

karmet3

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min kompis har vært på en tur å hente pizza men på vei tilbake har en bil kjørt usikkert fra høyre side(han mente at han hadde godt tid). Legge inn bilde for å skjønne det bedre. Jeg kjørte på forkjørsvei mens han hadde vikepliktskilt, vi hadde ikke skademelding på stedet så tenkte jeg at jeg tegne på en A4 ark. På arken står at han tok skyld for dette, etter 1uke fikk jeg melding fra forsikringsselskapet at jeg må sende inn en skademelding. Kollisjon hadde skjedd i den 01.12.17 fikk svar fra forsikringsselskapet  19.03.18 da står at vi er uenig på hva som har skjedd og det blir deltskyld, den andre forsikringsselskapet sier at jeg ikke nok bevis på hva som har skjedd selv har jeg bare den A4ark, bilde fra stedet og kompis fra stedet. Det var ikke politi på stedet. Rød er jeg og grønn er han

post-342907-0-67282800-1521667029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener han med "mitt kjørefelt" som han refererer til to ganger? Eier han veien?

Mtp. at han kommer fra en sidevei og krysser en forkjørsvei, finnes det ikke noe som er "hans" kjørefelt. Han må vike, ergo hans feil!

Han kan muligens ha oppfattet det slik at du traff ham etter hans fullførte venstresving og i hans kjørefelt?

Lenke til kommentar

....etter 1uke fikk jeg melding fra forsikringsselskapet at jeg må sende inn en skademelding.....

Hvorfor sender du ikke inn utfylt skademelding som du er blitt oppfordret til?

Jo da jeg har send skademelding dag etter.

post-342907-0-72869100-1521718287_thumb.jpg

Endret av karmet3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...