karmet3 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Hei, jeg og min kompis har vært på en tur å hente pizza men på vei tilbake har en bil kjørt usikkert fra høyre side(han mente at han hadde godt tid). Legge inn bilde for å skjønne det bedre. Jeg kjørte på forkjørsvei mens han hadde vikepliktskilt, vi hadde ikke skademelding på stedet så tenkte jeg at jeg tegne på en A4 ark. På arken står at han tok skyld for dette, etter 1uke fikk jeg melding fra forsikringsselskapet at jeg må sende inn en skademelding. Kollisjon hadde skjedd i den 01.12.17 fikk svar fra forsikringsselskapet 19.03.18 da står at vi er uenig på hva som har skjedd og det blir deltskyld, den andre forsikringsselskapet sier at jeg ikke nok bevis på hva som har skjedd selv har jeg bare den A4ark, bilde fra stedet og kompis fra stedet. Det var ikke politi på stedet. Rød er jeg og grønn er han Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Helt klart grønn bil har skyld siden han har vikeplikt. 2 Lenke til kommentar
Løvehjerte Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Hva mener han andre bileieren at har skjedd da? Ta bilde av krysset, og hvis til hvor du kom fra, og hvor han kom fra. Forklar dermed at du er uenig i delt skyld. Lenke til kommentar
karmet3 Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 Det bilde viser hva jeg ser når jeg kjører. Jeg kjører videre vei nr 21 Det bilde viser hva han ser når han kjører. Han svinger til venstre Og dette er bilde av krysset Forklaring fra han Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Han har vikeplikt. Hans skyld. Er ikke rart du "bremset sent" når du ikke har plikt til å bremse der. 3 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Er "regelen" å ikke ta på seg skyld. Er det tvilstilfeller, så er man da garantert å tape. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Hva mener han med "mitt kjørefelt" som han refererer til to ganger? Eier han veien?Mtp. at han kommer fra en sidevei og krysser en forkjørsvei, finnes det ikke noe som er "hans" kjørefelt. Han må vike, ergo hans feil! Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Hva mener han med "mitt kjørefelt" som han refererer til to ganger? Eier han veien? Mtp. at han kommer fra en sidevei og krysser en forkjørsvei, finnes det ikke noe som er "hans" kjørefelt. Han må vike, ergo hans feil! Han kan muligens ha oppfattet det slik at du traff ham etter hans fullførte venstresving og i hans kjørefelt? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Det kommer man ikke langt med. Da må jo rød bil over i motsatt kjørebane Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) ... noe som kan være grønn bils påstand? Endret 22. mars 2018 av Ole3 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Skisse over viser at kollisjon finner sted i rød bil sin kjørebane. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Jepp! - Men det fremgår ikke at fører av grønn bil er enig i fremstillingen? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 ....etter 1uke fikk jeg melding fra forsikringsselskapet at jeg må sende inn en skademelding..... Hvorfor sender du ikke inn utfylt skademelding som du er blitt oppfordret til? Lenke til kommentar
karmet3 Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) ....etter 1uke fikk jeg melding fra forsikringsselskapet at jeg må sende inn en skademelding.....Hvorfor sender du ikke inn utfylt skademelding som du er blitt oppfordret til? Jo da jeg har send skademelding dag etter. Endret 22. mars 2018 av karmet3 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) Dette er korrekt skjema - alt annet blir bare tull..... Endret 22. mars 2018 av flageborg 1 Lenke til kommentar
karmet3 Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Dette er korrekt skjema - alt annet blir bare tull..... Dette skjema er fylt ut 1 uke senere. Men på stedet hadde ikke dette skjema da tenkte meg å ta den på en ark. Hvor stor forklaring og tegning. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) Vikeplikten er absolutt !Men det er dumt å kjøre inn i bakre del på en bil som ikke benytter seg av vikeplikten..... Les mer i Vegtrafikklovens §3...... Endret 22. mars 2018 av flageborg Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Hei, jeg og min kompis har vært på en tur å hente pizza Hvilken pizza kjøpte dere? :-P Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Det kommer man ikke langt med. Da må jo rød bil over i motsatt kjørebane Etter hva jeg kan se er det bare én kjørebane på denne veien. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Enda en grunn for at alle burde ha dashcam. koster ikke mange kronene. sparer det fort inn igjen dersom man havner i ulykke hvor det ikke er din feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå