Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalitos cs-servere


Anbefalte innlegg

Hadde jeg bodd i Oslo så hadde vært en tanke... Iallefall ripe opp bilen eller no'.

Dette håper jeg er en spøk, begå hærverk som "hevn" i en slik fillesak er ganske sterkt.

Kjenner du ingen advokat som du kan få til og skrive ett krasst brev til dem? Dette er ofte effekivt.

jau... det var en spøk ;) Ta det med ro, skal mye til før jeg bedriver hærverk. Har ikke bedrevet hærverk til dags dato så....

 

edit: kjenner desverre ingen advokat, derfor bruker jeg dette forumet til å gi dem dårlig pr. som alle andre personer som har hatt dårlig erfaring med kvalito. Det er bare å søke etter Kvalito så finner du mange poster om hvor dårlige de er...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kvalito IT AS prøver seg på alle fronter! De lager "egne" regler for sitt firma på sin hjemmeside og "håper" sannsynligvis at kundene tar det for god fisk! Se bare på betingelsene på deres første side:

 

Er du på nett? Går det raskt nok?

 

Hvis ikke kan du velge blant våre produkter her. Vi leverer bredbånd på Telenors nett og er derfor en landsdekkende leverandør av disse tjenestene. Dersom du er usikker på om du har dekning kan du taste inn telefonnummeret ditt i "ADSL Søk" i menyen til høyre. Dersom du vet at du har dekning, er det ingen tid å miste. Bestill bredbånd fra Kvalito IT idag!

 

Før du bestiller, er det viktig å få med seg følgende betingelser:

 

1) Vi har IKKE angrefrist. Dette fordi vi starter å behandle din bestilling omgående. Det å kansellere avtalen vil med andre ord si at vi allikevel må betale fullt etableringsgebyr til Telenor. Dette må vi dessverre få dekket inn av deg som kunde. Kanselleringsgebyret er på kr. 1250. Til gjengjeld blir det kortest mulig behandlingstid for deg som kunde. Dette er noe vi regner med de fleste vil sette pris på.

EDIT: HVEM kan fraskrive seg ansvaret for ANGRERETT? Tydeligvis KVALITO!

Hva de legger i "kortest mulig" er det nok bare KVALITO som vet noe om!

Sanheten er en annen: DE kan ikke det iflg Angrerttloven! Dette er en lov som

beslkytter oss forbrukere og ikke tilbyder! KVALITO kan ikke fraskrive seg ansvaret iflg Norsk Lov! Kvalito er iflg Angrettlovens § 9 pliktig til å INFORMERE om ANGRERETTEN!! Gjør de det??

 

2) Det er INGEN leveringsgaranti på NÅR vi kan levere.. Vi leier på Telenor sitt nett, og er avhengig av deres levering. Det kan derfor bli forsinkelser og overraskelser. OM det oppstår forsinkelser på leveringsdatoen, grunnet feil i fra Telenor (såkalt leveransesvikt), så er dette IKKE grunnlag for heving av bindingstiden.

EDIT: HVEM har vi som tilbyder?? Kvalito eller TELENOR?? Hvilket lovverk er

Kvalio underlagt?? Japansk?? (jeg beskylder ikke Japansk lovverk for å være dårligere en det Norske!)

 

3) Det er INGEN garanti på OM vi kan levere. Dessverre har det skjedd at Telenor har sagt vi kan levere, linja har vært oppe i en måned, og så går den ned, med beskjed i fra Telenor om at kunden ikke kan få bredbånd. Så selv om vi sier vi kan levere, så baseres dette KUN på opplysninger i fra Telenor med alle de forbehold det innebærer.

EDIT: HVORFOR må Kvalito påpeke at de ikke har GARANTI?? Hvem andre

skulle ha GARANTI ovenfor sine kunder en Kvalito??

 

4) ALLE våre priser baserer seg på bindingstid på ett år. Forsinkelser eller problemer med leveranse i fra Telenor opphever IKKE denne bindingstiden.

EDIT: KVALITO sier her at de "kan" sende sine kunder en faktura for

avbesilling av produktet om de ikke leverer det de lover!! SÅ om en kunde "trykker"

bestill på deres hjemmeside og angrer 2 dager etterpå, får vedkommende

likevel en regning på 3500,- iflg KVALITO! Dette fordi de er så lynraske å

effektuere ordren! Noe som strider mot både kjøpsloven og angrerettloven!

 

5) Det er ingen garantert hastighet. Hastigheten kan til tider variere, og på 2 Mbps, vil en i mange tilfeller ikke få kompensert for såkalt overhead. (Les mer i forbrukerombudets rapport om dette.)

EDIT: Hvorfor skal KUNDEN lese en haug med §§ som KVALITO egentlig

burde sette seg inni først?? Det Forburkerombudets rapport omhandler er

hvordan KVALITO skal opptre ovenfor sine kunder og ikke omvendt!

 

MEN, om Telenor sier til slutt at du ikke kan få bredbånd, så skal du selvfølgelig slippe å betale. Da kansellerer vi din bestilling, og hever deg for bindingstiden. Det er med andre ord ingen økonomisk risiko å bestille bredbånd i fra oss.

EDIT: TELENOR, TELENOR, TELENOR... Om JEG ville ha noe med Telenor å

gjøre hadde jeg BESTILLT linje hos dem!! Det er meg revnendes likegyldig

de kjøper sine tjenester av TELENOR!! Jeg er kunde hos KVALITO og da får

de oppføre seg deretter!

 

Forøvrig så følger vi forbrukerombudets retningslinjer for markedsføring av internettaksess, og vi anbefaler alle å lese disse retningslinjene før en bestiller.

EDTI: Det hjelper fortastt ikke å henvise til rettningslinjer som KVALITO er

pållagt av Forbrukerombudet!! Jeg anbefaler KAVLITO å lese den selv!!

Lenke til kommentar

De kan jo ikke styre selv hvor raskt du får linjen. Det er det Telenor som styrer med. Om det tar to dager eller to uker vet ingen. Og dersom de registrerer en bestilling hos Telenor så MÅ de betale uansett.

 

Og jeg forstår greit hva Kaj mer i server krangelen.

 

CSadmin ver 2 kommer også opp i løpet av de neste dagene vistnok.

Lenke til kommentar
De kan jo ikke styre selv hvor raskt du får linjen. Det er det Telenor som styrer med. Om det tar to dager eller to uker vet ingen. Og dersom de registrerer en bestilling hos Telenor så MÅ de betale uansett.

 

Og jeg forstår greit hva Kaj mer i server krangelen.

 

CSadmin ver 2 kommer også opp i løpet av de neste dagene vistnok.

Jeg fikk iallefall ikke cs-serveren tilbake før etter det hadde gått over ei mnd. Og det er ikke telenor som har skylden i at de var så treige med å få opp serverene etter de hadde blitt stjålet. Og når de sier på mirc sidene sine at alle skulle få 2 mnd'er gratis for tort og svie og plutselig sier at: "nei det er ikke slik vi mente, vi mente at alle som ville betale for å få 2 mnd'er gratis skulle få det" Det er bare idiotisk. Når de sier noe så må de forholde seg til det og ikke vinkle frem og tilbake om hva de egentlig mente. Da jeg snakket med noen av op'ene til kvalito mirc kanalen så fikk jeg som svar at alle skulle få 2 mnd'er gratis, men som dere ser så gjaldt det altså ikke de som ikke ville betale for det.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
3) Det er INGEN garanti på OM vi kan levere. Dessverre har det skjedd at Telenor har sagt vi kan levere, linja har vært oppe i en måned, og så går den ned, med beskjed i fra Telenor om at kunden ikke kan få bredbånd. Så selv om vi sier vi kan levere, så baseres dette KUN på opplysninger i fra Telenor med alle de forbehold det innebærer.

EDIT: HVORFOR må Kvalito påpeke at de ikke har GARANTI?? Hvem andre

skulle ha GARANTI ovenfor sine kunder en Kvalito??

 

4) ALLE våre priser baserer seg på bindingstid på ett år. Forsinkelser eller problemer med leveranse i fra Telenor opphever IKKE denne bindingstiden.

EDIT: KVALITO sier her at de "kan" sende sine kunder en faktura for

avbesilling av produktet om de ikke leverer det de lover!! SÅ om en kunde "trykker"

bestill på deres hjemmeside og angrer 2 dager etterpå, får vedkommende

likevel en regning på 3500,- iflg KVALITO! Dette fordi de er så lynraske å

effektuere ordren! Noe som strider mot både kjøpsloven og angrerettloven!

Hehh måtte nesten flire litt nå, se på de uthevelsenen i rødt jeg gjorde, selvmotsigelser er arti shu :D

Lenke til kommentar
De kan jo ikke styre selv hvor raskt du får linjen. Det er det Telenor som styrer med. Om det tar to dager eller to uker vet ingen. Og dersom de registrerer en bestilling hos Telenor så MÅ de betale uansett.

 

Og jeg forstår greit hva Kaj mer i server krangelen.

 

CSadmin ver 2 kommer også opp i løpet av de neste dagene vistnok.

Jeg fikk iallefall ikke cs-serveren tilbake før etter det hadde gått over ei mnd. Og det er ikke telenor som har skylden i at de var så treige med å få opp serverene etter de hadde blitt stjålet. Og når de sier på mirc sidene sine at alle skulle få 2 mnd'er gratis for tort og svie og plutselig sier at: "nei det er ikke slik vi mente, vi mente at alle som ville betale for å få 2 mnd'er gratis skulle få det" Det er bare idiotisk. Når de sier noe så må de forholde seg til det og ikke vinkle frem og tilbake om hva de egentlig mente. Da jeg snakket med noen av op'ene til kvalito mirc kanalen så fikk jeg som svar at alle skulle få 2 mnd'er gratis, men som dere ser så gjaldt det altså ikke de som ikke ville betale for det.

Sorry for lang quote

 

Nei, det er Norek som vistnok har skylden. (egentlig Kvalito da)

Jeg har hørt at kreditten deres ikke var god nok til å erstatte serverene.

 

Om når det gjelder de 2 mnd, så men er jeg at det går ann å tolke på begge måter. De mener at "våre kunder" skal få dette og at i det du ikke forlenger avtalen så er du ikke lenger en kunde.

 

Jeg forstår hva Kaj mener, men jeg forstår ikke hvorfor de driver på som de gjør.

Det burde jo lønne seg for en slik bedrift å satse litt mer på kundeservice.

De hadde jo tjent mye mer dersom du fortsatt hadde vært kunde hos de, enn om de må gi de en mnd eller to gratis.

Lenke til kommentar
Nei, det er Norek som vistnok har skylden. (egentlig Kvalito da)

Jeg har hørt at kreditten deres ikke var god nok til å erstatte serverene.

 

Om når det gjelder de 2 mnd, så men er jeg at det går ann å tolke på begge måter. De mener at "våre kunder" skal få dette og at i det du ikke forlenger avtalen så er du ikke lenger en kunde.

 

Jeg forstår hva Kaj mener, men jeg forstår ikke hvorfor de driver på som de gjør.

Det burde jo lønne seg for en slik bedrift å satse litt mer på kundeservice.

De hadde jo tjent mye mer dersom du fortsatt hadde vært kunde hos de, enn om de må gi de en mnd eller to gratis.

Men så var det ikke bare jeg som tolket det på den måten som jeg gjorde. Jeg så på irc-kanalen og på deres eget "forum" at det var flere som var forbannet over det de fikk høre fra Kvalito. Det er jo Kvalito sin skyld at :

-De ikke hadde nok sikkerthet rundt serverene

-De ikke hadde god nok kreditt for å få dekt serverene igjen.

 

Da jeg kjøpte/leide serverene så sto det at jeg fikk en server tilgjengelig 24 timer i døgnet, noe jeg hadde i en mnd. Etter serverene ble stjålet så var det først 8-12 servere som var tilgjengelig og vi måtte stå i kø for å spille på de. Heller ikke det har vi fått noe informasjon om eller kompentasjon for. Som jeg ser det så er det kun Kvalito som tolker "våre kunder" som de gjør. Ingen andre. Ikke de jeg har snakket med. Jeg var jo tross alt en kunde hos de da dette skjedde. Jeg var en kunde da de kom med utsagnet at "alle våre kunder skal få 2 mnd'er gratis cs-server".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...